[H] Civic 6gen EJ9 D16Z6+ / B16A soon
: 22 paź 2011, 0:17
Witam
Chciałbym przedstawić wam auto, które "buduję" od podstaw, od totalnej serii.
Oszczędzę wam czytania o większości modyfikacji, które tutaj będą niezrozumiałe/nieznane. Postaram się opisać najważniejsze rzeczy.
Honda Civic 6 generacji rok 1997
Silnik:
-Było 1.4 (D14A4)
-Jest D16Z6 po remoncie (Panewki ACL race, Pierścienie Riken, Uszczelniacze i uszczelki OEM)
-Będzie (wiosna/lato) B16A IIgen ze skrzynią Y21 i lekkim kołem zamachowym
Układ dolotowy:
-"Parówa" Simoty + osłona stożka z laminatu i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka
Układ Wydechowy:
-Jest: Kolektor z nierdzewki 2" owinięty grafitowym bandażem termo, dalej wydech 2,16" (55mm) na 2 tłumikach środkowych przelotowych AWG i na końcu przelotowy M-Tech oem look z kwasówki.
-Przy B serii będzie kolektor 4-2-1 2,5" i wydech 2,36" na środkowym powiększonym M-techu a na końcu M-tech oem look.
Elektronika:
(W standardzie jest elektryka szyb, lusterek, klima, centralny)
-Podświetlenie zegarów na pomarańcz
-Wystrojona mapa ecu - Odcinka 7800rpm, bieg jałowy 900rpm, Procedura startowa 5000rpm
Układ napędowy:
-Lekkie koło zamachowe - 4,45kg
-Short Shifter + poliuretany w patykach łączących dźwignie ze skrzynią
Zawieszenie
Był seryjny amor + sprężyny Eibach -35mm ( w rzeczywistości -45mm)
teraz jest Gwint MTS do którego pewnie wstawie w przyszłym sezonie inne sprężyny (Eibach/H&R/Weitec/KW - jeszcze nie wiem)
Układ hamulcowy:
-242mm z przodu i bęben z tyłu
PLAN: Jak skończą się klocki z przodu to wrzucamy 262 na dobrej tarczy i klocku na przód i kiedyś 242 na tył.
Wygląd zewnętrzny:
-Replika lotki Type-R
-Repliki lusterek SPOON'a
-Przeróbka tylnych lamp na USDM
-Przedni grill type-r
-Pomalowane wkłady lamp w czarny mat
PLAN:
-Progi w kolor, dokładki repliki type-r (poliuretan przód i laminat tył), pozbycie się listew ze zderzaków no i ogólnie malowanie całej budy w brąz
Środek:
-Fotele Recaro z Lancera EVO 8
-Sportowa kierownica ze sporym odsadzeniem
Plan:
Pasy szelkowe 4pkt 3", C-pillar
Audio:
Audio w tym aucie ma jakoś tam grać, to nie jest najważniejsza część "tuningu" tego auta, wręcz jest ona mało istotna
Jakieś zwykłe radyjko sony GT 24 + głośniki JBL GT 652 z przodu i no-name'y z tyłu.
OSIĄGI (przed strojeniem ecu): 0-100 7,8sek 1/4 Mili 15,9 ET + RT (z RT ok 0,4)
Zdjęcia:
Zaczęło się od....

Tutaj już zdjęcia z niedalekiej przeszłości i teraźniejszości








Zdjęć mam od groma, bo praktycznie wszystko jest uwieczniane na zdjęciach (każdy mod) i jest prowadzona pełna historia przemian tak więc jak kogoś COŚ zainteresuje (np wcześniejsze przemiany czy coś) to wstawię. dodatkowe zdjęcia
Chciałbym przedstawić wam auto, które "buduję" od podstaw, od totalnej serii.
Oszczędzę wam czytania o większości modyfikacji, które tutaj będą niezrozumiałe/nieznane. Postaram się opisać najważniejsze rzeczy.
Honda Civic 6 generacji rok 1997
Silnik:
-Było 1.4 (D14A4)
-Jest D16Z6 po remoncie (Panewki ACL race, Pierścienie Riken, Uszczelniacze i uszczelki OEM)
-Będzie (wiosna/lato) B16A IIgen ze skrzynią Y21 i lekkim kołem zamachowym
Układ dolotowy:
-"Parówa" Simoty + osłona stożka z laminatu i doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka
Układ Wydechowy:
-Jest: Kolektor z nierdzewki 2" owinięty grafitowym bandażem termo, dalej wydech 2,16" (55mm) na 2 tłumikach środkowych przelotowych AWG i na końcu przelotowy M-Tech oem look z kwasówki.
-Przy B serii będzie kolektor 4-2-1 2,5" i wydech 2,36" na środkowym powiększonym M-techu a na końcu M-tech oem look.
Elektronika:
(W standardzie jest elektryka szyb, lusterek, klima, centralny)
-Podświetlenie zegarów na pomarańcz
-Wystrojona mapa ecu - Odcinka 7800rpm, bieg jałowy 900rpm, Procedura startowa 5000rpm
Układ napędowy:
-Lekkie koło zamachowe - 4,45kg
-Short Shifter + poliuretany w patykach łączących dźwignie ze skrzynią
Zawieszenie
Był seryjny amor + sprężyny Eibach -35mm ( w rzeczywistości -45mm)
teraz jest Gwint MTS do którego pewnie wstawie w przyszłym sezonie inne sprężyny (Eibach/H&R/Weitec/KW - jeszcze nie wiem)
Układ hamulcowy:
-242mm z przodu i bęben z tyłu
PLAN: Jak skończą się klocki z przodu to wrzucamy 262 na dobrej tarczy i klocku na przód i kiedyś 242 na tył.
Wygląd zewnętrzny:
-Replika lotki Type-R
-Repliki lusterek SPOON'a
-Przeróbka tylnych lamp na USDM
-Przedni grill type-r
-Pomalowane wkłady lamp w czarny mat
PLAN:
-Progi w kolor, dokładki repliki type-r (poliuretan przód i laminat tył), pozbycie się listew ze zderzaków no i ogólnie malowanie całej budy w brąz
Środek:
-Fotele Recaro z Lancera EVO 8
-Sportowa kierownica ze sporym odsadzeniem
Plan:
Pasy szelkowe 4pkt 3", C-pillar
Audio:
Audio w tym aucie ma jakoś tam grać, to nie jest najważniejsza część "tuningu" tego auta, wręcz jest ona mało istotna
Jakieś zwykłe radyjko sony GT 24 + głośniki JBL GT 652 z przodu i no-name'y z tyłu.
OSIĄGI (przed strojeniem ecu): 0-100 7,8sek 1/4 Mili 15,9 ET + RT (z RT ok 0,4)
Zdjęcia:
Zaczęło się od....

Tutaj już zdjęcia z niedalekiej przeszłości i teraźniejszości








Zdjęć mam od groma, bo praktycznie wszystko jest uwieczniane na zdjęciach (każdy mod) i jest prowadzona pełna historia przemian tak więc jak kogoś COŚ zainteresuje (np wcześniejsze przemiany czy coś) to wstawię. dodatkowe zdjęcia