[9N] Polo 1.4Tdi AMF Brak mocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krisss20
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2011, 10:26

[9N] Polo 1.4Tdi AMF Brak mocy

Post autor: krisss20 »

Witam

Mam problem z moim VW Polo 9N 1.4TDI PD. Od zakupu auto jest bardzo słabe (max prędkość 140).
Wszystkie filtry nowe,nowy olej.Wczoraj wymieniony został rozrząd i ustawiona synchronizacja wałka na ok 0.6 (po wymianie rozrządu logów jeszcze nie robiłem).
Na próbę był wycinany otwór 2,5 x 3,5 cm przed katalizatorem aby wykluczyć niedrożny wydech.
Egr czyszczony,czyszczony blok zaworów magnetycznych (od egr i regulacji doładowania),demontowana turbina (ściągana muszle wydechowa i ssąca - wzrokowo wszystko ok)
Były również próby ze ściągniętym wężykiem z WG (WG ciśnieniowy, turbo ze stałą geometrią)
Po podłączeniu Vag-coma okazało się, że przepływomierz jest do wymiany.
Zrobiłem kilka logów i proszę o przeanalizowanie.

Z uszkodzonym przepływomierzem
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60015.html

Na chwilę zastąpiłem przepływomierz diodą ale samochód nadal nie przyśpieszał
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60062.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60061.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60064.html

Obecnie jest założony sprawny przepływomierz ale mocy nadal nie ma.
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60636.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60638.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60633.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_60639.html


Kolejne testy -Pomiar ciśnienia na pompie Tandem wole obroty 3,5bara, przy kęceniu do wyższych obrotów około 7 bar.
Zaślepiony blaszką EGR, zblokowane na sztywno w pozycji zamkniętej cięgno przy turbinie(choć zaślepienie EGR prawie nic nie dało). Efektem jest trochę wcześniej ładująca turbina i w końcu dmucha tyle ile potrzeba(choć za późno i bez efektu).
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_61590.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_61616.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_61617.html
http://vaglog.rtnet.pl/tomek9k_61618.html

Ogólnie dobrze odpala na zimnym chodzi równo jedynie podczas przyspieszenia kilka razy lekko szarpnie.
Jedno mnie trochę zastanawia, że wcale nie dymi czy na postoju czy podczas pełnego przyspieszenia.(Na postoju ściągałem wąż gumowy miedzy kolektorem ssący a rurą od intercoolera, robiłem przegazówkę i z rury nawet dymka nie puszczał.




Dziękuję i Pozdrawiam.
k
krisss20
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2011, 10:26

Post autor: krisss20 »

W tym tygodniu wymieniana była turbina lecz dalej brak mocy (po logach było widać że ,,nowa" pompuje tak samo jak stara - późno i za mało)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Widzę, że to niezwykle trudny przypadek i zrobiłeś już chyba wszystko, oprócz bardzo ważnej rzeczy-sprawdzenia czujnika ciśnienia doładowania, który to należało sprawdzić w pierwszej kolejności. Wprawdzie czujnik ten psuje się niezwykle rzadko i z logów można wywnioskować, że jest sprawny, ale można sie mylić, bo może zaniżać wartości i dlatego w przypadku problemów z doładowaniem należy ZAWSZE zacząć od sprawdzenia tego czujnika, lecz wielu diagnostów ten krok poprostu lekceważy lub pomija i czasem stwarza w ten sposób niepotrzebne problemy. Jeżeli nie wiesz jak sprawdzić ten czujnik, to podmień go z innego auta, nie musi to być Polo, może to być np. Golf, Bora itp, byle nr katalogowy się zgadzał.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
k
krisss20
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2011, 10:26

Post autor: krisss20 »

Czujnik wykluczyłem ponieważ sprawdzałem ciśnienie manometrem zewnętrznym.


Problem rozwiązany.Mimo wartości bardzo mieszczących się w normie w kanale 013 padnięte są pompki (po wymianie z 1.9tdi 105KM jedzie ok.)

I mam jeszcze pytanie jakie pompki można założyć zamiennie do 1.4tdi AMF ?
Czy można od Fabii 2 1.4tdi (nawet 70KM) aby nie robić korekty softu i wszystko było ok.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

To dobrze, że silnik ożył chociaż nic nie wskazywało, że to mogą być pompki. Jeżeli chodzi o n-ry katalogowe oryginału, to był to nr 045 130 073 F, a jako zamiennik od 2003r był 045 130 073 AB, a następne nr-ry, 045 130 073 T, 045 130 079 X stosowane w 115 konnych silnikach AJM i AUY i mogą być stosowane zamiennie do AMF. Napisz jakie pompki miałeś zamontowane.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
k
krisss20
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 02 lis 2011, 10:26

Post autor: krisss20 »

Zamontowane oryginalnie były 045-130-073 T........mam zamiar zamontować 038-130-073 AG...........
o
owies
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 25 maja 2012, 20:33

Post autor: owies »

krisss20, mam świadomość że to słaby punkt odniesienia, ale mógłbyś podać przebieg samochodu ? Mam podobne objawy, choć sugerując się moim błędem 17964 najpierw spróbuję posiłkować się innymi tematami na forum.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”