Strona 1 z 2

[86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 18 gru 2011, 17:48
autor: ziko_tczew
czy jest mozliwosc aby na bloki z aav zalozyc glowice i reszte osprzetu od 3f ? bo mam w swoim polo aav ale dorwalem caly silnik 3f z osprzetem. Tyle ze w 3f mam do dupy blok i ciekawi mnie czy oplaca sie wsadzac glowice i reszte razem ze skrzynia na blok od aav. Czy to da te 75kucy ?

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 18 gru 2011, 22:58
autor: qboslavo
jest i powinno dać.

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 18 gru 2011, 23:37
autor: ziko_tczew
a moze sie wypowiedziec ktos kto ma takie cos zrobione albo widzial takie cos ?

bo na etce sprawdzelem to numer czesci w wypadku aav ma 030 100 103 ,a w 3f ma tez 030 100 103

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 14:52
autor: adam
Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 18:43
autor: Czołg GT
[quote=""adam""]Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a[/quote]


Oświeci mnie ktoś 3F jest silnikiem typu GT bo pierwsze słysze może się myle i tak jest, ale kolego chyba nie mylisz oznaczenia polo GT z silnikiem 3f, GT bo ma mocniejszy silniczek :?:

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 19:10
autor: Grzesiek2507
[quote=""Czołg GT""][quote=""adam""]Ja czegoś takiego nie zrobiłem, ale napisze jedno że nie uzyskasz z tego nigdy 75km. Z danych etki wynika że wał korbowy 3f/aav jest ten sam, tak samo korbowód. Różnica występuje w tłokach.
3F jest silnikiem typu GT jak zapewne sam wiesz, jest z pewnością "mocniej" doprężony, ma większe CR i lepszy wałek rozrządu. Jeżeli chcesz polepszyć pracę tego aav, załóż mu głowice 3f'a[/quote]


Oświeci mnie ktoś 3F jest silnikiem typu GT bo pierwsze słysze może się myle i tak jest, ale kolego chyba nie mylisz oznaczenia polo GT z silnikiem 3f, GT bo ma mocniejszy silniczek :?:[/quote]

i popieram, Gt to tylko wersja wyposazeniowa, a silnika kladziono tam rozne.

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 19:47
autor: Czołg GT
Dół AAV a w 3F jest ten sam śmiało możesz tak zrobić już ktoś u nas coś podobego robił a nawet lepsze cuda

Poszukać popytać :acute:

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 19:59
autor: kolunio21
Czołg GT
blok może ten sam, wal, ale napewno skok tłoka jest inny, jak dobrze pamiętam to GK ma taki sam dół jak 3F i porównywalne parametry.
Jak by bylo to takie łatwe żeby dołożyć górę i osprzęt od 3F to pewnie połowa ludzi z forum jeździła by na takim setupie;)

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 22 gru 2011, 20:38
autor: Czołg GT
Dół czyli bardzo niski dół :grin: było gdzieś o tym pisane :blush2:

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 24 gru 2011, 21:37
autor: qboslavo
skoro skok tłoka jest niby inny to i pojemność też powinna być większa lub mniejsza a tak nie jest ;]
jak dla mnie to szatan tkwi w górze a nie w dole

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 25 gru 2011, 10:41
autor: adam
Czołg GT
Chodzi mi o charakterystykę silnika, przecież nie jest to do końca "zwykly" silnik, ma choćby ostrzejszy wałek rozrządu, tą "potworną" moc, większy kolektor ssący w porównaniu do NZ, jest na DIGIFANT 1, nie na jakimś DIGIJET. No i były dwie wersje bo 75km z katalizatorem i 78km bez :)

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 25 gru 2011, 12:47
autor: Czołg GT
[quote=""adam""]Czołg GT
Chodzi mi o charakterystykę silnika, przecież nie jest to do końca "zwykly" silnik, ma choćby ostrzejszy wałek rozrządu, tą "potworną" moc, większy kolektor ssący w porównaniu do NZ, jest na DIGIFANT 1, nie na jakimś DIGIJET. No i były dwie wersje bo 75km z katalizatorem i 78km bez :)[/quote]


Ja to wszystko wiem od dość dawna tylko się upewniałem :grin:

Tak tylko napisałem ostroznie żeby mnie nikt nie przytrampał :crazy:

Masz całkowita racje ale to DIGIFANT ma swoje zalety jak i wady, jak wszystko działa ok to sie człowiek cieszy ale jak coś kuleje to zaczynają się schody (mocno okrojony sterownik) przerabiałem to i dość ciężko wszystko szło mi z ta elektryka :vinsent:

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 06 sty 2012, 10:25
autor: marian
skok i średnica tłoka jest taki sama, bloki silnika 3F i AAV są takie same, różnica jest tylko w budowie tłoka - a dokładniej tylko wyżłobieniem w tłoku - co przekłada się że silniki mają rożny stopień sprężania.

Re: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 05 maja 2012, 21:48
autor: Żywiec
Wybaczcie że wtrącę sie w temat po takim czasie właściwie wykopując ten wątek, ale w związku z tym że dłubie aktualnie swoje polo poszukuję dla niego także jakiejś żwawszej niż AAV jednostki napędowej.

Tu moje pytanie... czy ktoś pod ABU próbował podpinać głowice z 3F ? Jakiej mocy można sie spodziewać?

Zakładam że przy dobrym dłubaniu ABU nawet 90KM jest do osiągnięcia.
I tu tez pytanie jakich osiągów można się spodziewać przy ABU ?

Odp: [86c2f] silnik 3f na blok od aav

: 06 maja 2012, 14:51
autor: adam
Poszukaj w google, jest w sieci temat gdzie ktoś takie coś robił. Ale koszty koszty urosną,a efekt? Na pewno będzie potrzebna przekładka metalowa pomiędzy głowice

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2