dopadło mnie to o czym piszą koledzy ze skody w tym wątku
i co można usłyszeć tutaj
Mam przejechane 16kkm, rozrząd przy rozruchu jest słyszalny póki co 1/50 odpaleń, ale podobno będzie coraz częściej.
Macie już jakieś doświadczenia w tym temacie?
ps. powoli zaczynam tęsknić za swoim fiatem punto....
Jeśli tak się dzieje to jedź do ASO. Pewnie masz jeszcze gwarancję. Np. w ASO w Stalowej Woli nie robią problemu z gwarancyjną wymianą napinacza i łańcucha. Tak jak można przeczytać w tych linkach nowy rozrząd został wprowadzony w 22 tygodniu 2011, choć może się zdarzyć, że montowali już znacznie wcześniej. Wydaje mi się, że VW sam już nie wie do końca gdzie i w których autach VAG zostały zamontowane łańcuchy "starego typu". Najlepiej sprawdzić to podpinając auto pod kompa serwisowego w ASO.
Kiedy wyprodukowane zostało Twoje Polo?
No jasne jak będziesz na przeglądzie to zgłoś to (możesz powołać się na zalecenie serwisowe 15D8), tym bardziej, że masz jeszcze prawie rok.
Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe.
Natomiast TPI, które dotyczy wpadającego w wibrację cięgna Westgata w VW ma numer: 2024434/3
Poczytaj jeszcze o wymianie rozrządu w innym Polo TSI http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... dem-16262/
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 22:48 przez ecd, łącznie zmieniany 1 raz.
[quote=""ebuke81""]moje jest z 44 tygodnia 2010.
Powiem o tym na przeglądzie za pol roku. Gwarancje mam do grudnia.[/quote]
moje jest z 45 tygodnia, też mam ponad 15k przebiegu i gwarancję do grudnia, u mnie narazie 5 razy zaterkotał ten rozrząd przy odpalaniu zimnego silnika głównie, czyli mamy to samo, trzeba będzie to zgłosić póki jeszcze jest na gwarancji.
[quote=""ecd""]Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe, w VW ma numer: 2024434/3., [/quote]
ja zgłosiłem to w serwisie, na zgłoszeniu wpisano mi- być może TPI nr 2024434/4 ?? , poprzekładali mi te przewody w tych prowadnicach w podwoziu i dalej terkocze :angry2: serwis Sieńko i Syn Białystok, jechać jeszcze raz do nich czy do innego ASO, takiego które potrafi rozwiązać ten problem?
[quote=""ecd""]Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe, w VW ma numer: 2024434/3., [/quote]
ja zgłosiłem to w serwisie, na zgłoszeniu wpisano mi- być może TPI nr 2024434/4 ?? , poprzekładali mi te przewody w tych prowadnicach w podwoziu i dalej terkocze :angry2: serwis Sieńko i Syn Białystok, jechać jeszcze raz do nich czy do innego ASO, takiego które potrafi rozwiązać ten problem?[/quote]
u mnie też terkotało, ale okazało się, że to przewód klimy opisane tutaj
Zanim jeszcze pojawiło się oficjalne TPI na drgające przewody zgłosiłem to w sierpniu 2011 w ASO. Stwierdzili, że nic się z tym nie zrobi i takie tam ble ble ble... więc sam postanowiłem się z tym pobawić. ASO powinno wymienić filtr na wydajniejszy (6,6 bara) oraz jeśli to nie pomoże to nieco dłuższe (i inaczej ukształtowane) przewody paliwowe.
Co do filtra, to u mnie jest zamontowany 6,6 bar od nowości (podobno właśnie na przełomie listopada - grudnia 2010 montowali te 6,6 - przynajmniej w VW), pomimo w/w filtra terkotanie jednak było. Na początku przepinałem przewody w tym korytku (jak robią w niektórych ASO), ale po jakimś czasie (100 km) terkotanie wracało.
Nałożyłem więc na ten biały przewód gumową rurkę (wężyk w kształcie stożka) o długości ok. 10 cm po czym wepchałem go do końca tego korytka w którym siedzą te dwa przewody (na samym spodzie korytko delikatnie się zwęża). Dodatkowo pomiędzy nimi wepchałem piankę poliuretanową gr. 15 mm oraz wykleiłem korytko (ścianki) w kilku miejscach za przewodami pianką grubości 10 mm.
Przejechałem już po tym zabiegu ponad 1000 km i jest OK. Bardzo delikatne terkotanie występuje, ale jest ono bardzo ciche o jakieś 95% mniej niż przed "zabiegiem" i praktycznie słychać go tylko w garażu, kiedy wszystko jest wyłączone (na pierwszej kresce nawiewu climatronica nic nie słychać :acute: )
Jeśli komuś się nie chce robić takiego "zabiegu" to trzeba męczyć ASO aby wymienili przewody paliwowe na dłuższe i inaczej ukształtowane no i filtr z obudową (pomimo, że ma 6,6 bar). U mnie jeśli terkotanie powróci to uderzam do ASO i nie odpuszczę w końcu po to jest gwarancja.
U mnie również dało się usłyszeć metaliczny zgrzyt przy odpalania silnika 1.2TSI(tak samo ok 1/50 odpaleń). Serwis stwierdził rozluźnianie się łańcuszka rozrządu, zamówił nowy i czekam na wymianę. Dodam że autko ma 12,5kkm.
Ja już po wymianie napinacza i łańcuszka rozrządu, u mnie to na ciepłym silniku już nawet terkotał. Ciekawi mnie tylko , czy te nowe rozrządy są poprawione , czy nadal po 20 kkm będzie nadawał się do wymiany.
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010
Witam
Chciałem podzielić się moim doświadczeniem z łańcuchem rozrządu. Zaczęło się jakiś miesiąc temu przy przebiegu 24 tyś. Polo jest z listopada 2010. Wielkie podziękowania dla forumowiczów, którzy naświetlili problem bo dzięki temu nie dałem się łatwo spławić w serwisie, który odwiedziłem dwa razy. Za pierwszym razem stwierdzili by zaczekać do wymiany oleju...wtedy dokładniej sprawdzą o co chodzi...później wyjaśni się dlaczego chcieli zaczekać do wymiany oleju;) Nie dawało mi to spokoju i postanowiłem zostawić samochód na dokładniejsze oględziny. Ponowna wizyta w serwisie tym razem poważna rozmowa. Serwisant oczywiście robił ze mnie głupka twierdząc że taka usterka jest niemożliwa przy takim przebiegu i że za dużo czytam o tym na forach ale nie zaprzeczył że Skoda z tymi silnikami ma akcję serwisową na rozrząd (salon serwisuje też Skody) Podobno usterkę oceniają "na słuch" tylko poważne uszkodzenia są rejestrowane przez czujniki...poważne czyli chyba przeskoczenie łańcucha ale tego chyba nie da się nie zauważyć. Następnego dnia dostaję telefon od serwisanta że coś tam zrobili i zamówili jakieś elementy do wymiany. Okazało się że zamówione elementy to łańcuch z osprzętem o czym nieśmiale poinformował widocznie zawstydzony serwisant. Zapytałem o olej i okazało się że przy wymianie rozrządu standardowo go wymieniają razem z filtrem. Więc przy okazji mam serwis olejowy za free. Teraz czekam na nowe części...wymiana trwa podobno 5-6 godzin. Mam nadzieję że na nowe elementy jest 2-letnia gwarancja...bo nie wiadomo czy montują ten sam szmelc.
Witam .
Moje polo 1.2 TSI ma 18000 km, 3 lata i też słyszę terkotanie ok. 2 sek. na zimnym silniku. Podejrzewam rozrząd.
Proszę o info jaka cena wymiany w ASO i w prywatnym serwisie oraz może jakiś adres solidnego serwisu w Katowicach i okolicach.
Pozdrawiam Wszystkich.