[6r] 1.2 TSI - słychać rozrząd przy odpalaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
ebuke81
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 27 kwie 2011, 7:33

[6r] 1.2 TSI - słychać rozrząd przy odpalaniu

Post autor: ebuke81 »

Witam,

dopadło mnie to o czym piszą koledzy ze skody w tym wątku
i co można usłyszeć tutaj
Mam przejechane 16kkm, rozrząd przy rozruchu jest słyszalny póki co 1/50 odpaleń, ale podobno będzie coraz częściej.

Macie już jakieś doświadczenia w tym temacie?


ps. powoli zaczynam tęsknić za swoim fiatem punto....
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Jeśli tak się dzieje to jedź do ASO. Pewnie masz jeszcze gwarancję. Np. w ASO w Stalowej Woli nie robią problemu z gwarancyjną wymianą napinacza i łańcucha. Tak jak można przeczytać w tych linkach nowy rozrząd został wprowadzony w 22 tygodniu 2011, choć może się zdarzyć, że montowali już znacznie wcześniej. Wydaje mi się, że VW sam już nie wie do końca gdzie i w których autach VAG zostały zamontowane łańcuchy "starego typu". Najlepiej sprawdzić to podpinając auto pod kompa serwisowego w ASO.
Kiedy wyprodukowane zostało Twoje Polo?
e
ebuke81
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 27 kwie 2011, 7:33

Post autor: ebuke81 »

moje jest z 44 tygodnia 2010.
Powiem o tym na przeglądzie za pol roku. Gwarancje mam do grudnia.
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

No jasne jak będziesz na przeglądzie to zgłoś to (możesz powołać się na zalecenie serwisowe 15D8), tym bardziej, że masz jeszcze prawie rok.
Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe.
Natomiast TPI, które dotyczy wpadającego w wibrację cięgna Westgata w VW ma numer: 2024434/3
Poczytaj jeszcze o wymianie rozrządu w innym Polo TSI http://www.autocentrum.pl/awc/dzienniki ... dem-16262/
Ostatnio zmieniony 07 sty 2012, 22:48 przez ecd, łącznie zmieniany 1 raz.
6
6Rpolo
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 54
Rejestracja: 25 sie 2009, 21:29

Post autor: 6Rpolo »

[quote=""ebuke81""]moje jest z 44 tygodnia 2010.
Powiem o tym na przeglądzie za pol roku. Gwarancje mam do grudnia.[/quote]
moje jest z 45 tygodnia, też mam ponad 15k przebiegu i gwarancję do grudnia, u mnie narazie 5 razy zaterkotał ten rozrząd przy odpalaniu zimnego silnika głównie, czyli mamy to samo, trzeba będzie to zgłosić póki jeszcze jest na gwarancji.

[quote=""ecd""]Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe, w VW ma numer: 2024434/3., [/quote]
ja zgłosiłem to w serwisie, na zgłoszeniu wpisano mi- być może TPI nr 2024434/4 ?? , poprzekładali mi te przewody w tych prowadnicach w podwoziu i dalej terkocze :angry2: serwis Sieńko i Syn Białystok, jechać jeszcze raz do nich czy do innego ASO, takiego które potrafi rozwiązać ten problem?
\'99 Citroen Xsara 1.4B 75KM 2002-2006
\'02 Nissan Almera 1.5B 98KM 2006-2008
\'99 Seat Arosa 1.7SDI 60KM 2008-
\'09 VW Polo 6R 1.6TDI CR 75KM 2009-2010
\'10 VW Polo 6R 1.2 TSI 105KM[/colo
e
ebuke
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 02 sty 2011, 14:33
Lokalizacja: Górny Śląsk

Post autor: ebuke »

[quote=""ecd""]Teraz w ASO jest już TPI na terkoczące przewody paliwowe, w VW ma numer: 2024434/3., [/quote]
ja zgłosiłem to w serwisie, na zgłoszeniu wpisano mi- być może TPI nr 2024434/4 ?? , poprzekładali mi te przewody w tych prowadnicach w podwoziu i dalej terkocze :angry2: serwis Sieńko i Syn Białystok, jechać jeszcze raz do nich czy do innego ASO, takiego które potrafi rozwiązać ten problem?[/quote]

u mnie też terkotało, ale okazało się, że to przewód klimy opisane tutaj
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Zanim jeszcze pojawiło się oficjalne TPI na drgające przewody zgłosiłem to w sierpniu 2011 w ASO. Stwierdzili, że nic się z tym nie zrobi i takie tam ble ble ble... więc sam postanowiłem się z tym pobawić. ASO powinno wymienić filtr na wydajniejszy (6,6 bara) oraz jeśli to nie pomoże to nieco dłuższe (i inaczej ukształtowane) przewody paliwowe.
Co do filtra, to u mnie jest zamontowany 6,6 bar od nowości (podobno właśnie na przełomie listopada - grudnia 2010 montowali te 6,6 - przynajmniej w VW), pomimo w/w filtra terkotanie jednak było. Na początku przepinałem przewody w tym korytku (jak robią w niektórych ASO), ale po jakimś czasie (100 km) terkotanie wracało.
Nałożyłem więc na ten biały przewód gumową rurkę (wężyk w kształcie stożka) o długości ok. 10 cm po czym wepchałem go do końca tego korytka w którym siedzą te dwa przewody (na samym spodzie korytko delikatnie się zwęża). Dodatkowo pomiędzy nimi wepchałem piankę poliuretanową gr. 15 mm oraz wykleiłem korytko (ścianki) w kilku miejscach za przewodami pianką grubości 10 mm.
Przejechałem już po tym zabiegu ponad 1000 km i jest OK. Bardzo delikatne terkotanie występuje, ale jest ono bardzo ciche o jakieś 95% mniej niż przed "zabiegiem" i praktycznie słychać go tylko w garażu, kiedy wszystko jest wyłączone (na pierwszej kresce nawiewu climatronica nic nie słychać :acute: )
Jeśli komuś się nie chce robić takiego "zabiegu" to trzeba męczyć ASO aby wymienili przewody paliwowe na dłuższe i inaczej ukształtowane no i filtr z obudową (pomimo, że ma 6,6 bar). U mnie jeśli terkotanie powróci to uderzam do ASO i nie odpuszczę w końcu po to jest gwarancja.
r
rommel
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 16 sty 2011, 22:04

Post autor: rommel »

Witam!

U mnie również dało się usłyszeć metaliczny zgrzyt przy odpalania silnika 1.2TSI(tak samo ok 1/50 odpaleń). Serwis stwierdził rozluźnianie się łańcuszka rozrządu, zamówił nowy i czekam na wymianę. Dodam że autko ma 12,5kkm.

Pozdrawiam
C
Carlos*
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 03 mar 2010, 20:01

Post autor: Carlos* »

Ja już po wymianie napinacza i łańcuszka rozrządu, u mnie to na ciepłym silniku już nawet terkotał. Ciekawi mnie tylko , czy te nowe rozrządy są poprawione , czy nadal po 20 kkm będzie nadawał się do wymiany.
Audi A4 3.0 TDI 2009 300Ps 610Nm
Vw Polo 1.2 Tsi Highline Dsg 2010
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Chyba by nie robili juz jaj,wkladajac ten sam zestaw.Coraz bardziej zaczynam sie cieszyc z tego ze wybralem 1.4.
Awatar użytkownika
Roffie89
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 230
Rejestracja: 12 mar 2011, 18:31
Lokalizacja: Sopot

Post autor: Roffie89 »

Panowie te nowe rozrządy są ulepszone podobno też mnie to spotkało przy około 40000km widziałem je na żywo i faktycznie się różnia!
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Witam
Chciałem podzielić się moim doświadczeniem z łańcuchem rozrządu. Zaczęło się jakiś miesiąc temu przy przebiegu 24 tyś. Polo jest z listopada 2010. Wielkie podziękowania dla forumowiczów, którzy naświetlili problem bo dzięki temu nie dałem się łatwo spławić w serwisie, który odwiedziłem dwa razy. Za pierwszym razem stwierdzili by zaczekać do wymiany oleju...wtedy dokładniej sprawdzą o co chodzi...później wyjaśni się dlaczego chcieli zaczekać do wymiany oleju;) Nie dawało mi to spokoju i postanowiłem zostawić samochód na dokładniejsze oględziny. Ponowna wizyta w serwisie tym razem poważna rozmowa. Serwisant oczywiście robił ze mnie głupka twierdząc że taka usterka jest niemożliwa przy takim przebiegu i że za dużo czytam o tym na forach ;) ale nie zaprzeczył że Skoda z tymi silnikami ma akcję serwisową na rozrząd (salon serwisuje też Skody) Podobno usterkę oceniają "na słuch" tylko poważne uszkodzenia są rejestrowane przez czujniki...poważne czyli chyba przeskoczenie łańcucha ale tego chyba nie da się nie zauważyć. Następnego dnia dostaję telefon od serwisanta że coś tam zrobili i zamówili jakieś elementy do wymiany. Okazało się że zamówione elementy to łańcuch z osprzętem o czym nieśmiale poinformował widocznie zawstydzony serwisant. Zapytałem o olej i okazało się że przy wymianie rozrządu standardowo go wymieniają razem z filtrem. Więc przy okazji mam serwis olejowy za free. Teraz czekam na nowe części...wymiana trwa podobno 5-6 godzin. Mam nadzieję że na nowe elementy jest 2-letnia gwarancja...bo nie wiadomo czy montują ten sam szmelc.
k
krzys64
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:16

Post autor: krzys64 »

Witam .
Moje polo 1.2 TSI ma 18000 km, 3 lata i też słyszę terkotanie ok. 2 sek. na zimnym silniku. Podejrzewam rozrząd.
Proszę o info jaka cena wymiany w ASO i w prywatnym serwisie oraz może jakiś adres solidnego serwisu w Katowicach i okolicach.
Pozdrawiam Wszystkich.
Awatar użytkownika
kuci5
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 26 gru 2010, 12:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kuci5 »

Od jakiego czasu jesteś posiadaczem Polówki?
k
krzys64
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 23 maja 2010, 21:16

Post autor: krzys64 »

Od nowości czyli 2010 rok.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”