[9N] oznaczenie części

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

[9N] oznaczenie części

Post autor: Mati_9N »

Moze mi ktoś wyjaśnić co oznacza ostatnia litera w danym numerze częsci ? np podam na przykładzie czujnika położenia wałka rozrządu jego nr to 030 907 601 D i jaka jest róznica miedzy czujnikiem o nr 030 907 601 czy ta literka D ma jakieś szczególne znaczenie?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ma, to jest podtyp. Ale konkretnie to powie Ci tylko ETKA czy daną część można zastąpić inną.
To może być różnica np w kolorze części, stronie montażu, wariancie wykończenia.

Najlepiej zadzwoń do ASO i powiedzą Ci czy masz się tym zamartwiać.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""jhosef""]kolorze części, stronie montażu, wariancie wykończenia[/quote]
za kolor odpowiada dodatkowy kod przy danej części
za stronę odpowiada numer części a nie ta literka
:piwo:
Ale co dokładnie ona oznacza? nie wiem do końca. czasem część jest zastępowana inną, o numerze identycznym, a z inną literką na końcu.
Trzeba poczekać aż wypowie się ktoś bardziej doświadczony :)
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Mati_9N niewiem jaki masz problem, ale powiem ci, że obydwa czujniki są zamienne. Etka podaje najpierw czujnik bez litery D, następnie ten sam nr z literą D, a na końcu z literą E.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

No w zasadzie to tylko chciałem się dowiedzieć bo wiem ze do mojego silnika i do silnika 1.4 MPI czujnik wałka rozrządu ma taki sam numer tylko jeden z nich ma literkę D na końcu. Dzwoniłem do serwisu VW to gość powiedział mi ze wszystko zależne od danej części gdyż litera może miec przeróżne znaczenie :)
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""Mati_9N""]No w zasadzie to tylko chciałem się dowiedzieć bo wiem ze do mojego silnika i do silnika 1.4 MPI czujnik wałka rozrządu ma taki sam numer tylko jeden z nich ma literkę D na końcu. Dzwoniłem do serwisu VW to gość powiedział mi ze wszystko zależne od danej części gdyż litera może miec przeróżne znaczenie :)[/quote]

Dokładnie tak. Miałem już u siebie kilka takich przykładów i na ich podstawie Ci na czym może wyglądać.
1) Pierwsza rzecz - musiałem wymienić recyrkulator spalin. Numer taki sam, literka inna. Mój miał R, nowy T. Okazało się, że działają tak samo, jeden z drugim jest wymienny. Różniły się tylko pewną częścią obudowy.
2) Padła mi cewka. Numer ten sam. W samochodzie cewka miała literkę E, nowa dopasowana po nr VIN w ASO miała F. Okazało się, że ta z F jest ulepszeniem tej z E i jest jej nowym zamiennikiem (E bym już nigdzie nie dostał). Co ciekawe, ta z F jest o 2mm dłuższa od starej, ale pasuje i pracuje bardzo dobrze.
3) Silniczek od ogrzewania V68, a także od zamkniętego obiegu powietrza V154. Numer ten sam. U mnie chyba literka B, w zakupionym na szrocie literka A. Niby to samo... ale niestety nie pasuje. Zasada działania taka sama, jednak w środku potencjometr o innym rozstawie nóżek. Ponadto inny kształt wtyczki, przez co nie da się podłączyć tego silniczka w postaci plug&play ;) Wymagałoby to przeróbki wtyczki lub wiązki.

Także często jest, że nie ma to różnicy, ale bywa też, że ma to zasadniczą różnicę. Zatem tylko ASO i ETKA może Ci czasami powiedzieć, czy pasuje część z inną literką.

Pozdrawiam
h
holala
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 15 maja 2017, 22:58

Post autor: holala »

Stanley pisze: Mati_9N niewiem jaki masz problem, ale powiem ci, że obydwa czujniki są zamienne. Etka podaje najpierw czujnik bez litery D, następnie ten sam nr z literą D, a na końcu z literą E.
w kazdym wypadku etka pokazuje najpierw sam numer? mam swoja pewna czesc do wymiany - sam numer, w dodatku towarzyszy temu jeszcze inny numer, ale przy zadnym z nich nie widnieje litera. w ASO dobrali mi ten sam numer + F, a w dodatkowym numerze zmiana jest na koncu z "01" na "02". widze roznice wizaulne miedzy dwoma elementami (starym a nowym), ale zastanawiam sie, czy aby na pewno dobrze zostalo to dobrane (pan przy biurku dosyc dlugo klikał...).
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”