[6N] Kręci nie odpala.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

[6N] Kręci nie odpala.

Post autor: choclateman »

Witam,

mam problem z moim polo. kreci kreci i nie odpala. samochod stal cala noc. temperatura powietrza max -10, troche sniegu spadlo. Wczesniej juz mialem taka sytuacje nawet jak bylo zimniej, ale krecilem, krecilem az odpalil. Tymrazem krecilem az aku sie rozladowal. Na pych nie probowalem bo za slisko i za duzo sniegu na razie, ale podejrzewam, że by odpalił. Jesienią gdy wjeżdzałem w kałuże samochod tracił obroty a nawet się zalewał i nie odpalał podobnie jak teraz. Może dostała się wilgoć i dlatego nie pali? Nie wymienialem filtra paliwa, często jezdzilem na rezerwie, może pompka, ale słychac ją gdy przekrecam na zapłon. Cewka? Silniczek krokowy? Czujnik wału?
everybody lies.
r
raszu
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 02 maja 2010, 22:29

Post autor: raszu »

Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem. Jak przymroziło, było około -15 kręcił i nie odpalił. Pierdnął spaliną i tyle. Teraz są u mnie roztopy i wjeżdżałem w kałuże. Gdy zaliczyłem taką gigantyczną silnik się zmulił, cisnąłem gaz i dopiero po kilku sekundach dostał mocy. Po paru minutach zatrzymałem się przy bankomacie i efekt ten sam co u kolegi - kręci i nie odpala. Podejrzewam, że też filtr, ale proszę o wypowiedź fachowców.

Z góry dzięki i sorry, że się podpiąłem pod temat...
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Mnogość takich tematów było i na bank gdzieś jest :commando: :)
na początek zobacz czy iskra jest, ja tam najlepiej żeby sprawnie to daje inna świece ale z iskrą i lecę po kolei po przewodach.
Jak mówisz że coś mokło i były problemy to sie coś do końca spartoliło.Luknij czy daje pioruna i daj znać będziemy myśleć.
A były jakiekolwiek wymiany części zapłonu robione kable świece kopułka itpitd :?:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

Post autor: choclateman »

iskra jest, świecie wymieniane miesiąc temu, palec, kopułka, przewody jesienią.
everybody lies.
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

Objawy walniętej cewki - sprawdź czy jej obudowa nie jest przypadkiem pęknięta.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

[quote=""madmax""]Objawy walniętej cewki - sprawdź czy jej obudowa nie jest przypadkiem pęknięta.[/quote]

No kolega ma racje, też można ją z grubsza sprawdzić a jak szukaj :)
Jak nie chce zagadać dalej, wywal filtr powietrza i psiknij plaka albo jakiś start i go cyknij,potrzebne dwie osoby do tego.
Jak przemówi to racze problem z dojściem paliwa będzie, pompa filtr paliwa zasyfiony ostro.
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
B
Boro
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 13 lis 2011, 10:59

Post autor: Boro »

Podpinałeś pod komputer, są jakieś błędy?
mówisz VW myślisz Polo
Awatar użytkownika
Kamil K
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 380
Rejestracja: 29 kwie 2009, 17:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Kamil K »

Mam identyczny problem. Z tym ze nie muli mi na kałużach. Czasem tak ma ze rano nie chce odpalić Czasem odpali normalnie pojade i juz nie chce odpalic. Krece i nic tylko podczas puszczania kluczyka cos tam pierdnie. Isrka jest. Cewka swiecie kopulka palec wszystko czujnik temp wymieniane, iskra jest.
Jak ostatnio tak mi sie przydarzylo zaczalem pompowac paliwo gazem i krecilem rozrusznikiem nie zatrzymywalem kluczyka i cos tam jakby chciał zapalic, za drugim razem znow napompowałem mu paliwa i naciskalem gaz podczas krecenia. Cos tam załapywał az w koncu obroty wskoczyly i zapalił. Chwile go mulilo jak wciskalem gaz ale po chwili normalnie jezdził i jezdzi do tej pory.
Jak myslicie to problem z paliwem? Filtr paliwa wymieniany. Moze pompka? Slychac ja po przekreciu kluczyka.
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Skoro z prądami wydaje się być wszytsko ok to trzeba szukać z paliwem. Pompka chodzi co nie znaczy że daje odpowiednie ciśnienie. Jak juz zapali to chodzi dobrze ? Nic nie przerywa ?
Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

Post autor: choclateman »

[quote=""Kamil K""]Mam identyczny problem. Z tym ze nie muli mi na kałużach. Czasem tak ma ze rano nie chce odpalić Czasem odpali normalnie pojade i juz nie chce odpalic. Krece i nic tylko podczas puszczania kluczyka cos tam pierdnie. Isrka jest. Cewka swiecie kopulka palec wszystko czujnik temp wymieniane, iskra jest.
Jak ostatnio tak mi sie przydarzylo zaczalem pompowac paliwo gazem i krecilem rozrusznikiem nie zatrzymywalem kluczyka i cos tam jakby chciał zapalic, za drugim razem znow napompowałem mu paliwa i naciskalem gaz podczas krecenia. Cos tam załapywał az w koncu obroty wskoczyly i zapalił. Chwile go mulilo jak wciskalem gaz ale po chwili normalnie jezdził i jezdzi do tej pory.
Jak myslicie to problem z paliwem? Filtr paliwa wymieniany. Moze pompka? Slychac ja po przekreciu kluczyka.[/quote]


o to to dokładnie te same objawy. cewke sprawdzałem, jest delikatnie popękana (nawet paznokcia w te szczelinki nie wsadzę), nie sądzę, że dostaje się tam wilgoć. Filtra paliwa nie wymieniałem a zrobiłem już ponad 30 000km :/ więc na pewno jest zapchany. Dokładnie jak kolega pisał gdy naciskałem gaz i kręciłem i kręciłem aż w końcu coś tam załapywał i w końcu odpalał a pozniej było w porządku. tym razem kręciłem znów jakby załapał, aż się aku rozładował.
everybody lies.
k
k_a_z_i_k
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 23 lut 2012, 11:18

Post autor: k_a_z_i_k »

Jako, że to mój pierwszy post to Witam wszystkich.
Jestem od tygodnia posiadaczem VW Polo 1996 1,4 60 KM. Potrzebuje pilnej rady,a mianowicie przy dużej wilgotności zdarza się , że silnik nie odpala. Po przekręceniu kluczykiem zapalają się kontrolki, ale rozrusznik w ogóle nie reaguje. Standardowo po kilku przekręceniach kluczykiem wszystko wraca do normy, jednak dzisiaj zgasł po przejechaniu przez wielką kałużę i potem te same objawy, lecz nawet wielokrotne próby nie przyniosły rezultatu. Co może być tego przyczyną? Rozrusznik?
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

Witam serdecznie,
Miałem podobny problem, że auto nie odpalało, ale dodatkowo jeszcze gasło mi podczas jazdy. Moim zdaniem może coś się dziać z czujnikiem hala. Ale zanim weźmiecie się za czujnik hala radzę postąpi jak radzą inni: sprawdzić świece, przewody świec, kopułki itd.
Powodem też może być zalana instalacja elektryczna. Wjeżdżając w kałuże następuje efekt taki jak po umyciu silnika. Jeśli jest to benzyna, psikniemy myjką ciśnieniową i mamy szczęście to nic się nie stanie. Ale gdy mamy pecha to robi się problem bo silnik nie pracuje jak powinien.
Gdy auto odpalamy awaryjnie to nie pompujemy tylko trzymamy gaz wciśnięty do oporu aż odpali. To nie jest gaźnik.






Ps. Kałuże omijamy, nie wjeżdżamy w nie
Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

Post autor: choclateman »

nie wiem czy teraz wjeżdżając w kałużę też by zgasł, ale jak wcześniej tak miałem to pomogła wymiana przewodów. gdy było -15 to auto odpalało, chyba że zimniej to aku padał. problem tkwi w wilgoci, nie w zimnie. wymienię filtr bo to już konieczne a jak nie pomoże to i cewkę. a co z tym czujnikiem halla? iskra jest, gdy jest ciepły chodzi jak należy. Może wilgoć podchodzi pod kopułkę? Niby była wymieniana jesienią, ale kto wie
Ps. Kałuże omijamy, nie wjeżdżamy w nie
łatwo powiedzieć, gdy jest wody po łydki to nawet zahamowanie do 20 nie pomaga :/
everybody lies.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

W moim przypadku był tak: jadę sobie jadę aż tu nagle silnik gaśnie. Na zimnym silniku Polóweczka paliła do strzała, a gdy się rozgrzała to już palić nie chciała :grin: . Ale to być może tylko moje gdybanie...
Awatar użytkownika
choclateman
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 27 gru 2009, 21:03

Post autor: choclateman »

bo wydaję mi się, że gdy czujnik halla pada to gdy się rozgrzeje to gaśnie, a tu mamy co innego. wilgoć gdzies sie dostaje, albo coś z paliwem


a dodam jeszcze, że gdy silnik się nagrzeje z dmuchawy czuć benzynę, gdy otwierałem maskę czuć jakby z filtra powietrza, ale nie jestem pewien. wiem, że powinno się go wymieniać co 10-15tys. a już 30tys zrobione. będzie go trzeba zaraz wymienić, ale po kolei, chyba, że ma to dużo wspólnego z tym tematem, który poruszamy.

a to ta popękana lekko cewka.

Obrazek
http://iv.pl/images/34583996101655980617.jpg
everybody lies.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”