[86c] Regulacja Mono-Motronica

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

[86c] Regulacja Mono-Motronica

Post autor: easyrider »

Może ktoś mi powiedzieć, czy w mono-motronicu znajduje się jakaś regulacja składu mieszanki / powietrza? Czy wszystkim steruje komputerek? Zaznaczam, że nie chodzi o śruby do regulacji napięcia linki, czy otwarcia przepustnicy kiedy opiera się ona o dynks silniczka krokowego. Wydaje mi się, że mój silnik dostaje za mało powietrza / za dużo paliwa.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2012, 18:07 przez easyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Może jest problem z sondą Lambda. Może czujnik temperatury? Podaj więcej szczegółów. Jakie są objawy, po których wnosisz, że coś jest nie tak. Może trzeba szukać gdzie indziej.
e
easyrider
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 70
Rejestracja: 16 kwie 2012, 13:00
Lokalizacja: Płock

Post autor: easyrider »

Problem rozwiązany. Nowo kupiona używana podstawa okazała się nieszczelna pomimo braku pęknięć (zleżała guma). Założyłem starą i jest ok. Myślę tylko co zrobić z tą kupioną. Wpadłem na pomysł, że jak tamta wyzionie ducha to pod tą kupioną można by wstawić jakieś uszczelki nakolektor i pod wtrysk żeby było szczelnie.
k
karolas92
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2012, 12:15

Post autor: karolas92 »

Witam mam problem z moja polowka :( sprawa wyglada nastepujaco auto nie distaje benzyny pompy obie chodza filtr wymieniony czasem jezdzi tydzien ok i nagle chce odpalic a tu nic albo nawet jak jedzie potrafi odmowic posluszenstwa ;/ sciagam pokrywe od filtra powietrza a przepustnica sucha.. co to moze byc? bo ja juz naprawde nie mam pojecia cos z wtryskiem? komputerem? czy moze ktoras z pomp daje za malo paliwa poprostu?? aaa silnik 1.0 monowstysk :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Sprawdź przekaźniki od pomp i kostkę stacyjki.
k
karolas92
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2012, 12:15

Post autor: karolas92 »

Dzisiaj zalozylem nowa pompe wewnetrzna i dalej nic ;/ rozebralem wtrysk przekrecam zaplon a benzyna sika na 2 metry czyli co komputer? jak go sprawdzic czy dziala? tylko podlaczeniem do normalnego kompa czy jest inna opcja??
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

karolas92, ja tu raczej nie widzę uszkodzonego komputera. Raczej "coś nie styka".
Zrób tak: kup preparat do czyszczenia styków elektrycznych Kontakt S (dostępny w każdym sklepie elektronicznym, dobrym komputerowym, allegro, czasem nawet w motoryzacyjnym), odłącz akumulator, porozpinaj wszystkie wtyczki w komorze silnika i podszybiu (bezwzględne minimum to złącze komputera i wszystkie kostki przy module wtrysku), napsikaj preparatem, kilkakrotnie złącz i rozłącz wtyczki (dla usunięcia tlenków z powierzchni styków), powyciągaj wszystkie bezpieczniki (blaszki styków przelecieć drobnym papierem ściernym), poodkręcaj przewody masowe (każde łączenie przeleć papierem ściernym/druciakiem, poskręcaj smarując smarem miedzianym), pospinaj spowrotem wtyczki, podłącz akumulator i odpalaj.

Staranność się opłaci, bo być może problem zostanie rozwiązany...

Druga podpowiedź: czujnik halla. On odpowiada zarówno za zapłon jak i moment dawkowania paliwa. Sprawdzenie statyczne jest banalne i opisane w manualu viewtopic.php?f=25&t=18892 . Jednak taki pomiar nie daje 100% pewności, że hall jest sprawny. Do tego trzebaby zrobić pomiar dynamiczny (sprawdzając czy "nie wypadają prostokąty")...
k
karolas92
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2012, 12:15

Post autor: karolas92 »

lukas2305 Tak wlasnie zrobie bo w sumie to pamietam jak jeszcze odpalala ze gdy jechalem i np. wjechalem w dziure to wlasnie czasem to sie dzialo :) wiec jutro styki masy kostki i jesli to nic nie da zobacze tego halla.. wiec do jutra :))
k
karolas92
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 17 wrz 2012, 12:15

Post autor: karolas92 »

no i chyba dziala ;p zrobilem tak jak mowiles ale nic to nie dalo wiec dorwalem nowy wtrysk wymienilem i jak narazie jezdzi :))
Z
ZAC
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 kwie 2013, 13:30

Post autor: ZAC »

Prośba o pomoc .Monomotronic 1,4 Lampka check engine zapala się po paru kilometrach po resecie.
Diagnostyka mówi : brak regulacji składu mieszanki.
Ale jednocześnie nie ma sygnału o awarii któregokolwiek z czujników ( lambda, powietrze, temp ..)
Jednostka centralna OK , nawet nie zgłasza regulacji składu poza zakresem dopuszczalnym.
Silnik pali, obroty OK, więc raczej nie wtryskiwacz.
co tam jeszcze reguluje ( poza sygnałami wejściowymi z czujników ) ten skład mieszanki ?
4
4064484
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2013, 23:08

Post autor: 4064484 »

1,4 pewnie ibiza? albo 6n?

W tych wtryskach lubi sie posypać regulator ciśnienia paliwa, wtedy mimo minimalnego czasu otwarcia wtryskiwacza mieszanka jest za bogata, i nie da sie jej regulować.

Druga opcja - lewe powietrze.

Diagnostyka monomotrona jest dość pracochłonna dla kogoś kto robi to poraz pierwszy, bo to niezbyt udany wtrysk, jednak szczelny i zadbany potrafi odwdzieczyć się długotrwałym posłuszeństwem i sprawnością działania.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”