[6R] Jaki olej kupić?

Tutaj możesz testować możliwości forum.

Moderator: Global Moderator

s
strzelesia1

[6R] Jaki olej kupić?

Post autor: strzelesia1 »

Witam
Chce wymienic olej w swojej polowce 1.2. Nie mam pojecia jaki mam kupic olej czy ma to byc longlife czy moze byc zwykły ew. jaki pzdr
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

producent rekomenduje castrola long life - i tak sugeruje Tobie, samochód nowy nie ma co oszczędzać ( jeśli sam kupisz to nie ma tragedii np na necie)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""hadek""]jeśli sam[/quote]

mała errata: sama kupisz ;)

strzelesia1 sprawdź w instrukcji zalecaną przez producenta lepkość i parametry, jak kupisz coś o takich parametrach np. z Motula albo Valvoline to nie zbłądzisz :grin:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Dobra rada od kolegi Skfarek :) , ale ja bym polecił Ci jeszcze coś z oferty firm Millers i Liqi Moly. Są nieco droższe ale są to 100% syntetyki, a nie jak ten g....y pseudo syntetyk Castrola SLX czy jakiś inny z ich oferty. Ważne żeby olej spełniał normy podane przez producenta a markę możesz wybrać sama.
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

[quote=""ecd""] a nie jak ten g....y pseudo syntetyk Castrola SLX[/quote]

Czemu tak piszesz??

Ja już wymieniałem go 3 razy i nie narzekam:)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

[quote=""ecd""]ale ja bym polecił Ci jeszcze coś z oferty firm Millers i Liqi Moly.[/quote]

też bardzo dobry wybór :)
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

Dlatego, że to nie jest pełen syntetyk (tak jak się o nim mówi) tylko produkowany wg technologii syntetycznej z małą ilością esterów i kiepskim indeksem lepkości. Castrol ma dobry tylko...marketing. Zalej następnym razem olej Millers, Liqui Moly lub Motul to zobaczysz jaka jest różnica. Ja przechodzę teraz z trybu longlife na co roczną wymianę i na olej Millers XFS 5W40 (100% syntetyk), produkowany i rozlewany w Anglii, a cena nie jest tak wysoka. Poczytaj na necie opinie o olejach Millers :) (np. na stronie zmienolej.pl)
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

Od siebie dodam jeszcze, że Castrol ze względu na dużą popularność jest często podrabiany i można trafić na niezłe guano wlane w ładną bańkę :blush2:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

A co polecacie do 6R z silnikiem 1.4?
We wtorek jade na pierwszy przegląd, byłem się dziś umówić w Bielsku-Białej i dowiedziałem się że w ASO 1litr oleju kosztuje 80PLN.
Jak powiedział Doradca serwisowy: "nie ważna nazwa oleju, ale jego oznaczenie - ma być 504 00 VW" :szefu:
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Ja nie wymyslalem ze wzgledu na to ze silnik jest starszej generacji i zalalem go castrolem edge 5w30 504.00vw za 160zl 4L.Co sie okazalo po wymianie oleju zauwazylem spadek zuzycia paliwa :)czyli nie taki zly ten olej.Wczesniej skode czy audi zalewalem mobilem i tez bylem bardzo zadowolony.Mialem kupic do polowki mobil 1 5w30 esp formula 504.00 vw ale byl o 50zl drozszy i nie mieli na miejscu wiec sobie odpuscilem,przy nastepnej wymianie go zaleje i sprawdze.Mam znajomego mechanika b.dobrego ktory rozbiera silniki i widzi co tam sie dzieje i powiedzial mi ze w dzisiejszych czasach oleje maja bardzo podobne wlasciwosci,wiec firma tak naprawde nie ma znaczenia,wszyscy chca sobie w produktach dorownac.
Osobiscie przez 10 lat mialem stycznosc z mobilem i go moge polecic.Jak bym mial silnik z turbo,bezposrednim wtryskiem to moze bym pomyslal o castrolu slx longlife III lub shellu AV-L 5w-30. :amen:
Awatar użytkownika
CNK
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 225
Rejestracja: 09 lip 2011, 20:28
Kontakt:

Post autor: CNK »

Ok, olej wymieniłem, znalazłem nieużywany Mobile 1 With SuperSyn New Life 0W-40 Fully Synthetic (posiadający dopuszczenia: VW 502 00, VW 505 00, MB-Approval 229.3/339.5, BMW Longlife 01, Opel GM-LL-A-025/B-025, Porsche Special Oil List), który był przeznaczony do mojego wcześniejszego samochodu, powiedziałem w ASO że mam taki, ale jakby co to mogę kupić ich VW 504 00 - powiedzieli że ten jest ok i od razu wykreślili z listy dopłatę za ich olej, więc nie musiałem płacić dodatkowo 52PLN/litr oleju z Volkswagena, a jedynie za robociznę :)
Awatar użytkownika
majcher836
Początkujący
Początkujący
Posty: 164
Rejestracja: 26 paź 2010, 19:24
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: majcher836 »

[quote=""ecd""]Dlatego, że to nie jest pełen syntetyk (tak jak się o nim mówi) tylko produkowany wg technologii syntetycznej z małą ilością esterów i kiepskim indeksem lepkości. Castrol ma dobry tylko...marketing. Zalej następnym razem olej Millers, Liqui Moly lub Motul to zobaczysz jaka jest różnica. Ja przechodzę teraz z trybu longlife na co roczną wymianę i na olej Millers XFS 5W40 (100% syntetyk), produkowany i rozlewany w Anglii, a cena nie jest tak wysoka. Poczytaj na necie opinie o olejach Millers :) (np. na stronie zmienolej.pl)[/quote]

Przemyślałem sprawę z tym olejem - poczytałem troszkę o oleju na podanym przez Ciebie serwisie i zdecydowałem się na wybór AMSOIL European Car Formula 5W30 100% Synthetic Motor Oil 0,946L. W porównaniu z innymi olejami rzeczywiście ma o wiele lepsze parametry pracy i wogóle.

Jednak żadnej różnicy tak jak pisałeś nie odczułem. Jedyne co - to na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje teraz cały czas spalanie chwilowe 0,4 l/h. Natomiast na produkcie Castrola schodził nawet do 0,3 l/h. Ale w sumie nie wiem czy to jest aż tak ważne. Przejechałem już nim ostatnio w trasie 450 km - spalanie wyszło w normie 4,8 l/100km. Także przy następnej wymianie wrócę chyba do zalecanej marki.
Awatar użytkownika
ecd
Początkujący
Początkujący
Posty: 138
Rejestracja: 05 gru 2010, 20:14
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: ecd »

[quote=""majcher836""][quote=""ecd""]Dlatego, że to nie jest pełen syntetyk (tak jak się o nim mówi) tylko produkowany wg technologii syntetycznej z małą ilością esterów i kiepskim indeksem lepkości. Castrol ma dobry tylko...marketing. Zalej następnym razem olej Millers, Liqui Moly lub Motul to zobaczysz jaka jest różnica. Ja przechodzę teraz z trybu longlife na co roczną wymianę i na olej Millers XFS 5W40 (100% syntetyk), produkowany i rozlewany w Anglii, a cena nie jest tak wysoka. Poczytaj na necie opinie o olejach Millers :) (np. na stronie zmienolej.pl)[/quote]

Przemyślałem sprawę z tym olejem - poczytałem troszkę o oleju na podanym przez Ciebie serwisie i zdecydowałem się na wybór AMSOIL European Car Formula 5W30 100% Synthetic Motor Oil 0,946L. W porównaniu z innymi olejami rzeczywiście ma o wiele lepsze parametry pracy i wogóle.

Jednak żadnej różnicy tak jak pisałeś nie odczułem. Jedyne co - to na biegu jałowym przy rozgrzanym silniku pokazuje teraz cały czas spalanie chwilowe 0,4 l/h. Natomiast na produkcie Castrola schodził nawet do 0,3 l/h. Ale w sumie nie wiem czy to jest aż tak ważne. Przejechałem już nim ostatnio w trasie 450 km - spalanie wyszło w normie 4,8 l/100km. Także przy następnej wymianie wrócę chyba do zalecanej marki.[/quote]
No to widzę, że zalałeś olej z górnej półki :oki:
Przy oleju, który zalałeś na pewno silnik szybciej osiąga temp. roboczą, a mniej się grzeje przy ostrzejszej jeździe (tylko akurat w 6R trudno bez wskaźnika to sprawdzić)
Ja zmieniłem na olej Millers XF Longlife C3 5W30 plus wcześniej płukanka silnika Motul Engine Clean (mam nadzieję, że u siebie też wlałeś płukankę przed zmianą bo jeśli nie to żaden sens wlewać tak drogi olej).
Na plus: cichsza praca silnika (ale to akurat przy każdym świeżym oleju), stabilne obroty jałowe, praca silnika bardziej aksamitna, no i niższe zużycie paliwa. Przejechałem prawie 900 km (część w górach) i średnie spalanie wg kompa 5,3l/100km :)
Dodatkowo dodam, że oleju na bagnecie nie ubyło ani mm i dalej jest "złocisto" czysty.
Ja przy następnej zmianie na pewno wrócę do oleju Millers tym bardziej, że mam pewność co do pochodzenia (czego o Castrolu nie można powiedzieć) dodatkowo 100% syntetyk, a cena nie jest szokująco wyższa.
f
fragi 1973
Newbie
Newbie
Posty: 0
Rejestracja: 06 wrz 2012, 13:40

Post autor: fragi 1973 »

[quote=""ecd""]Dlatego, że to nie jest pełen syntetyk (tak jak się o nim mówi) tylko produkowany wg technologii syntetycznej z małą ilością esterów i kiepskim indeksem lepkości. Castrol ma dobry tylko...marketing. Zalej następnym razem olej Millers, Liqui Moly lub Motul to zobaczysz jaka jest różnica. Ja przechodzę teraz z trybu longlife na co roczną wymianę i na olej Millers XFS 5W40 (100% syntetyk), produkowany i rozlewany w Anglii, a cena nie jest tak wysoka. Poczytaj na necie opinie o olejach Millers :) (np. na stronie zmienolej.pl)[/quote]

Aby wypowiadać się o olejach, to trzeba najpierw poczytać lektury o jakości, klasyfikacji i lepkości.
Koło tyłka mi to lata co kto sobie wleje, ale castrol 5W40 na pewno jest syntetyczny.
Awatar użytkownika
Piotrej
Początkujący
Początkujący
Posty: 149
Rejestracja: 21 lis 2010, 21:04
Lokalizacja: WielkoPOLSKA

Post autor: Piotrej »

my z tatą on w swoim golfie V 1.4 FSI 90KM i ja w polo lejemy do silników CASTROL Magnatec 5W40 4L i nic się na razie nie zepsuło - polecam wiadomo tani nie jest ale takiego używają w serwsie VW. POZDRAWIAM
facebook>>JUDI ON/Piotrek R....icz ,,Jedna Pasja Jedno Życie Jeden Cel" LwG :)
maskę, zderzak tylni Deep Black,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Smietnik / testowe”