Strona 1 z 2
[6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 17 lip 2012, 13:24
autor: Tomek001
Witajcie,
Jako że są wakacje i trochę wolnego czasu i zapału pomyślałem o przebudowie dolotu.
Interesuje mnie osiągnięcie takiego dźwięku (tak - głównie o walory słuchowe mi chodzi

):
http://www.youtube.com/watch?v=Wde8KHxl ... ure=fvwrel
Czego będę potrzebował i co polecacie? Ma być porządnie - niekoniecznie najtaniej.
Obecnie jest wkładka K&N zamiast oryginalnego filtra.
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 17 lip 2012, 13:34
autor: Jacoo
Jesli nie najtaniej to BMC DIA lub na bogato BMC CDA i koniecznie rura z zimnym powietrzem zasysanym gdzies z grilla
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 18 lip 2012, 13:24
autor: Tomek001
No ok, to widzę, że DIA wystarczy, bo nie ma co szaleć z carbonem. Różnicy i tak zapewne nie będzie.
Tylko teraz pytanie - jaka średnica? Na Allegro jest do 1.6 i od 1.6. No i pojawia się pytanie, który wybrać?
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 18 lip 2012, 14:11
autor: Jacoo
W Twoim przypadku skusiłbym się na ten wiekszy (bo masz 1.6 16V, a nie zwyłke 1.6 - choc pewnie tylko dlatego żeby sumienia nie miało co gryźć, bo różnica o ile bedzie to i tak pewnie niezauważalna) i średnice osadzenia 70
Do tego zestawu jeszcze kolanko 90 stopni + redukcje z 70 na ... tyle ile ma srednica przepustnicy w GTI + 2 opaski
Sprawdz tylko czy Ci wymiarowo wejdzie ta pucha (150mm srednicy) pod maske
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 18 lip 2012, 22:37
autor: majkel0908
A ma ktoś może porównanie BMC do airboxa Simoty
http://mtuning.pl/pl/sklep-tuning-inter ... -70mm.html. Bo cenowo Simota jest dużo tańsza, ale jak z jakością tych wynalazków i jaki efekt po zamontowaniu

:?:
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 18 lip 2012, 22:47
autor: Tomek001
Naszła mnie jeszcze głupia wątpliwość - czy zamontowanie wlotu w zderzaku nie spowoduje, że desz, błoto, kurz będzie się tam dostawało w nadmiernej ilości i się to jakoś zapcha?
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 18 lip 2012, 23:30
autor: Jacoo
majkel0908
Jakość tych "wynalazków" Simoty jest na prawdę zadowalająca, miałem wkładkę Simoty, obecnie jest Airbox i wykonanie w obu przypadkach na najwyższym poziomie :oki:
Efekt jest taki ze czegoś przybyło... pewnie po trochu momentu i mocy, max moment na pewno niżej dostępny.
U mnie sama wkładka zniwelowała różnice w zbieraniu sie auta po przejsciu z opon 155/70/13 na 185/55/14, z kolei Airbox jeszcze polepszył wkrecanie się na obroty w stosunku do wkładki Simoty :oki:
Tomek001
Wcale nie głupia ta wątpliwość, bo tak w rzeczywistości jest, jeśli rurę wyciągniesz bezpośrednio przez pas, za atrapę to na pewno będzie łapać więcej syfu niż np. gdzięs koło lapmy, jednak nie są to jakies duże ilości syfu. Poza tym są to filtry (zarówno Simoty jak i BMC) wielokrotnego użytku, czyścisz je myjąc i nasączając dedykowanym olejkiem. Podczas deszczu widać delikatne kropeli wody, ale tylko na ściankach rury dolotowej. Wyprowadzając rure trzeba to zrobić z głową, zeby, jednak łapała zimnie powietrze, a nie łapała za duzo syfu (choc wbrew pozorom wcale nie jest az tak duzo tego). Wiadomo jeśli rura jest wyprowadzona bezposrednio za atrapę, jedziesz w deszczu, do tego za TIR'em i masz pedał w podłodze (maksymalnie otwartą przepustnicę) to nałapiesz tego troche... pytanie kto tak robi?
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 19 lip 2012, 14:56
autor: Tomek001
No to trzeba przemyśleć miejsce montażu. Zdarza mi się w deszczu (nawet tak srogim, że nie widać prawie nic

) jechać 140-150 km/h także nie chcę jakichś problemów z tym związanych. Tym bardziej w DE, bo tutaj 150 km/h nie robi na nikim wrażenia nawet jak śnieg sypie

Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 19 lip 2012, 22:20
autor: majkel0908
[quote=""Jacoo""]
majkel0908
Jakość tych "wynalazków" Simoty jest na prawdę zadowalająca, miałem wkładkę Simoty, obecnie jest Airbox i wykonanie w obu przypadkach na najwyższym poziomie :oki:
Efekt jest taki ze czegoś przybyło... pewnie po trochu momentu i mocy, max moment na pewno niżej dostępny.
U mnie sama wkładka zniwelowała różnice w zbieraniu sie auta po przejsciu z opon 155/70/13 na 185/55/14, z kolei Airbox jeszcze polepszył wkrecanie się na obroty w stosunku do wkładki Simoty :oki: [/quote]
dobrze wiedzieć

chyba skuszę się na tego airboxa Simoty

Bo złych opini o tym nie czytałem
A co do miejsca pobierania zimnego powietrza to jakby poprowadzić tą rure z airboxa do grila tyle że skierować ją w dół zaraz za grilem pod katem 90 st. Możliwe że ograniczyłoby to zasysanie syfu do silnika. Chyba że pozostawić ori miejsce do pobierania powietrza

Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 20 lip 2012, 0:21
autor: Tomek001
Ja mam taki pomysł, że zamontuję ją lekko w bok. I tak powietrza będzie dostatek, a to w końcu nie drag car żeby liczył się każdy cm3 powietrza w komorze

Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 26 sie 2012, 15:52
autor: yoker1988
Ja mam u siebie puchę simoty i efekt jest bardzo zadowalający. jak będę miał czas nagram filmik jak to chodzi w silniku 1.4 16V
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 27 sie 2012, 0:35
autor: Arekak
Jaka jest średnica przepustnicy w 6N2 1.4 16V AUA? Trzeba stosować jakieś specjalne kolanka redukcyjne? Ma ktoś może doświadczenia z wpuszczeniem rury zimnego dolotu do ori wnęki przy lampie?
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 27 sie 2012, 7:51
autor: Jacoo
[quote=""Arekak""]Trzeba stosować jakieś specjalne kolanka redukcyjne?[/quote]
Tak trzeba, bo sama pucha ma tzw. średnicę osadzenia 70mm lub 77mm w przypadku Simoty i 60, 65, 70mm w przypadku BMC. W zależności od tego z jakim otworem zamówisz... musisz dobrać do tego kolanko i redukcję z tego kolanka na przepustnice, lub zrobić jakąś przejściówkę "ręcznie"
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 27 sie 2012, 12:50
autor: yoker1988
przepustnica w AUA ma średnice 48mm a w AUB 60mm
Re: [6n2] Dolot zimnego powietrza w GTI
: 27 sie 2012, 16:08
autor: Arekak
Dzięki za odpowiedzi. A jak jest przy wprowadzeniu rury airboxa do standardowego wlotu przy lampie?