Strona 1 z 2
[6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 16:16
autor: Archeo
Witam!
Przeszukałem forum w poszukiwaniu odpowiedzi ale nie znalazłem. Niestety w ten poniedziałek pijaczyna rozwalił mi polówke i zbiegł z miejsca wypadku... sprawa na policji itp.. ocieżałość mega.. Ale do rzeczy. Rozglądałem sie za jakimś dupowozem i znalazłem polo 6n2 z silnikiem 1.4 16v 75KM teraz pytanie. Ja mialem z swoim 1.4 8V 60KM (AEX) ale ktokolwiek ze mną rozmawia na ten temat mówi ze ten 8v jest o wiele zrywniejszy ( ukryte drzemiące fabryczne moce

które na dowodzie nie były przelewane w 100% )niż 16v do tego 16v wiecej pali. Miał ktoś może jakieś doświadczenie z jednym i drugim motorem, obawy sa uzasadnione ? Dodam ze poprzedni motor palił 8 gazu w sekwencji na 100km a aten motor 16v podobno łyka min 10l.
Pozdrawiam!
Re: 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 17:29
autor: szmydziu
Ja mam 6n z 1,4 16 V (AFH) 101 KM i mi w mieście latem nie łyknie więcej, niż 8 litrów Pb95.
No chyba, że będę go non-stop kręcił pod 3 - 3,5 tys obrotów - to wtedy 9 litrów spali.
Zimą trzeba doliczyć ten 1 - 1,5 litra do spalania.
Więcej nie podpowiem

Re: 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 18:05
autor: krakers2207
Ja mam w skodzie fabii ten silnik(1.4 16V 75KM) straszny muł a w dodatku paliwożerny żeby nie instalacja gazowa poszedł bym z torbami ;/ Benzyny łyka średnio 7-9 l a gazu 10-12

Także do ekonomicznych nie należy w dodatku niska kultura pracy silnika(głośny).
Pozdrawiam
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 22:02
autor: Archeo
O kurcze 12 litrów to naprawdę dużo, pewnie sobie odpuszczę chodź autko ładnie wyglądało :/
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 22:17
autor: krakers2207
Najlepiej umówić się na jazdę próbną włączyć klime i komputer pokładowy na spalanie i zobaczyć. Silnik ten sam ale może inaczej się zachowywać w polo

Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 11 sie 2012, 23:08
autor: Toto
[quote=""krakers2207""]Najlepiej umówić się na jazdę próbną włączyć klime i komputer pokładowy na spalanie i zobaczyć. Silnik ten sam ale może inaczej się zachowywać w polo

[/quote]nie wiem gdzie Ty znajdziesz komputer pokładowy w 6n2...ja akurat mam wersję mocniejszą, 1.4 16V 100KM, spalanie średnio cały rok - 7,5l, dwa razy na 50 pełnych tankowań wzrosło mi lekko powyżej 8l, a w trasie udało się zejść do ok. 6l przy takiej w miarę oszczędnej jeździe, ale bez przesady...ogólnie jeżdżę dynamicznie, 4-5 tys. obrotów te auto widzi praktycznie codziennie, ludzie co piszą, że auto im pali 10-12l moim zdaniem muszą mieć coś z tym silnikiem, bo w porównaniu do mnie to jest bardzo dużo jak na taki silnik...poza tym wiele osób na forum ma ten silnik więc może się jeszcze wypowie

ale ogólnie jak czytałem wiele komentarzy na forum to na pewno ten 16V jest lepszy od 8V 60KM z 6n2

Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 12 sie 2012, 0:11
autor: krakers2207
z silnikiem jest wszystko w porządku auto regularnie sierwisowane w ASO pozatym mam komputer i chyba wiem co mówię, 10-12 litrow pali na gazie a jak wiadomo od wieków gazu pali więc czytamy ze zrozumieniem na benzynie powtarzam 7-9 zalezy czy z klima czy bez. A silnik który ja posiadam jest starszy i mniej innowacyjny od Twojego.
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 12 sie 2012, 11:05
autor: Archeo
Możliwe ze 100konna jednostka nie ma takiego spalania, ale kogo spytam to mówi ze 75KM 16v to słabus na potęgę i do tego pali dość dużo. Stad moje obawy co do jego kupna :/ A docelowo ma iść na LPG ale bez przesady z 10 -12 litów w takim "dużym" wozie, to już wole poszukać 8v i jeżdzić jak jeździłem do tej pory ( 8 l/100km lpg)
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 12 sie 2012, 11:30
autor: turzol
gdybym miał brać to 8V. Moje stare 6N 1.4 8V 60konne APQ wciągało elastycznością i dynamiką 75 konne 1.4 16V
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 12 sie 2012, 12:09
autor: ragiern
Ja przez 6 lat użytkowania AEX-a byłem baaaaaaaardzo zadowolony z jego dynamiki. Mało tego, po zakupie 95-konnego Peugeota 207 przez chwilę miałem dwa auta i przesiadając się z VW do 207 zawsze odruchowo łapałem za dźwignię ręcznego w Peugeocie, bo myślałem, że mam zaciągnięty ręczny - Polo dużo lepiej się rozpędzało na niskich obrotach.
Swego czasu przymierzałem się do 6N2 z 75-konnym motorem. Odbyłem nawet nim jazdę próbną, ale nie odczułem, żeby jakoś bardziej wyrywał do przodu niż moje 6N.

Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 13 sie 2012, 12:09
autor: Archeo
Dzięki za opinie! Będę szukał 1.4 8V stara sprawdzona jednostka.
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 13 sie 2012, 15:18
autor: gokart
[quote=""Archeo""]Dzięki za opinie! Będę szukał 1.4 8V stara sprawdzona jednostka.[/quote]
I jak dobrze trafisz praktycznie bezawaryjna. A popieram te słowa doświadczeniem.
Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 13 sie 2012, 20:37
autor: cyklop22
Hej jako ze mam bezpośrednie porównanie polówka Polo 16v i Ibiza 8v z tego samego rocznika 2000 bo oba użytkuje to powiem tak,że 8v jest dużo bardziej elastyczne,na piątym biegu możesz dobrze przyspieszyc od 50 km/h,dla ludzi o spokojnym stylu jazdy idealne,natomiast 16v musisz wyzej kręcić tak okolo 3000 rpm wzwyż zaczyna "ciągnąć" dopiero dosyc fajnie,jak lubisz silnik krecić wyżej to zjada dynamiką 8V-ke na śniadanie(zdecydowanie bardziej młodzieżowe:P),co do spalania to w moim przypadku 16v pali mniej jako,że ma inaczej dobrane przelozenia np.przy 110 km/h w 16v mam około 3000 rpm a w 8v około 4000 rpm a że do pracy dojeżdżam 30 km autostradą 5 km miastem roznica wynosi około 1l bełty na kożyść 16v.W instrukcji obsługi samochodu dołączanej do auta spalanie wynosi w cyklu mieszanym 6,1 dla 8v i 6,2 dla 16v wiec w przybliżeniu tyle samo

tak bardziej obiektywnie rzecz biorąc.Awaryjność na podobnym poziomie jako że osprzet jest praktycznie ten sam.Podsumowując moim skromnym :-D jak jezdzisz wiecej po trasie to 16v(nizsze obroty silnika przy podobnych predkościach,czyli niższe spalanie i cichszy),jeśli natomiast po mieście to zdecydowanie 8v.
Zyczę udanego wyboru i frajdy z jazdy

Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 14 sie 2012, 10:55
autor: Archeo
cyklop22 dzięki za opinie

jeśli chodzi o prędkości obrotowe silnika do prędkości auta to mój AEX przy 3000obr miał 110km/h wiec masz prawdopodobnie inna skrzynie z mniejszego motoru

Powiem szczerze że nie ma w czym wybierać... Fajna polówka stoi w jarosławiu podobno w oryginale ( zderzaki przód tył malowane) "ideał" ale coś było w niej grzebane jedna para opon nówki (2009) a druga para 3/4 nówka a 1/3 zjechane od krawędzi do zera, totalny slik i gość mi wkręca że chyba nigdy auta nie miałem bo takie coś sie od zawracania robi

haha Śruby na kielichach pod maską odkręcane i zamalowane farbą. Nie chciał sobie nawet wmówić że może zbieżność jest zle ustawiona. Stwierdzając że nie będzie rozmawiał z laikiem trzasnął maską, zamknął auto i poszedł do biura

Re: [6N][6N2] - 1.4 8v - 1.4 16v
: 14 sie 2012, 11:00
autor: krakers2207
Co za taboret od zawracania ciekawa teoria :lol: Jeśli szukasz auta to poszperaj po tablicy, gumtree i anonsach bo właśnie tam czasami są prawdziwe perełki
