[6n2] 1,4 16v aua kod bledu 16686 p0302 pali na 3cylindry

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
didiego3
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2012, 22:23

[6n2] 1,4 16v aua kod bledu 16686 p0302 pali na 3cylindry

Post autor: didiego3 »

witam mam problem auto czasem zaczyna chodzic na 3 cylindrach nie jest to regula raz na zimnym innym razem na cieplym silniku po podlaczeniu pod komputer wyskoczyl mi blad 16686 p0302 swiece kable cewke wymienilem na nowe blad nadal jest podmienilem siwce kable wraz z cewka ze sprawnego auta kolegi blad nadal sie pokazuje co moze byc przyczyna?
dodam ze na 4cylindrach chodzi idealnie po jakims czasie wylancza sie jeden cylinder tak jak pisalem te wylanczanie nie jest regula raz przejade 2 dni na 4cylindrach poczym wyskakuje zaplon innym razem odrazu po odpaleniu chodzi na 3 i po chwili zapala sie czwarty czasem podczas jazdy odlancza sie cylinder i po kilku kilometrach zalancza sie na nowo,sa dni ze jezdze tylko na 3 cylindrach -brak pomyslu co moze byc nie tak?

drugie pytanie po wymianie swiec kabli cewki wyskoczyl mi nowy blad ktorego wczesniej nie bylo 18020 p1612 jest to blad odpowiedzialny za zle lub bledne zakodowanie komputera strujacego praca silnika czy ktos wie dlaczego i skad ten blad sie wkradl. po wykasowaniu bledy powrocil niczym bumerang

Proszę tagować tematy zgodnie z regulaminem inaczej będą lądować w koszu bez akceptacji.
Awatar użytkownika
godles1991
Początkujący
Początkujący
Posty: 126
Rejestracja: 08 kwie 2010, 20:04
Lokalizacja: BIA

Post autor: godles1991 »

a obroty nie zaczynają ci falować? jeśli falują ci do tego obroty to może być wina po prostu przepustnicy.. a szczególnie gumowego przewodu który mógł pęknąć.. i przez to przepustnica lapie lewe powietrze a co z tym idzie auto zaczyna nierówno pracować i może wyłączać jeden cylinder
MAŁY ale WARIAT VW POLO 1.4 MPI 2001r

Moje Polo]viewtopic.php?f=78&t=16537[/url]
d
didiego3
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2012, 22:23

Post autor: didiego3 »

kiedy chodzi na 4 cylindry obroty rowno stoja,ja zaczyna chodzic na 3 trzesie cala buda a na obrotomierzy obroty nadal rowno stoja. wlasnie wrocilem z garazu i powiem ze zaciekawie nie jest: wyciagnieta listwa wtryskowa proba zakrecnia wszystkie wtryski leja zamienilem drugi z trzecim montaz proba odpalenia nadal autko kulawo chodzi odczepilem kostke od 2 wtrysku silnik zachowuje sie pseudo normalnie nadal chodzi na 3 cylindry. ponowna zamiana wtryskow nadal to samo swiece pozamienialem kolejnoscia, kable zamontowalem inne nadal to samo, sprawdzilem czy jest iskra na tym 2cylindrze-jest przeczyscilem i zadaptowalem przepustnice sprawdzilem wszystkie przewody podcisnieniowe wszystko ok a autko nadal kula na 3 cylindrach, czy ktos mial u siebie takie kabarety z 1,4 16v?
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Po zamianie wtrysków błąd pozostał na 2 cyl., czy poszedł za wtryskiem?
Przyczyną wypadania zapłonu może być brak iskry, złe dozowanie paliwa i wreszcie brak sprężania.
I teraz tak:jeżeli pozostał na 2, to jeżeli iskra jest, zasilanie w paliwo jest, bo zamiana wtrysków nic nie dała, pozostaje sprawdzenie ciśnienia sprężęnia wtedy gdy problem występuje.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
d
didiego3
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2012, 22:23

Post autor: didiego3 »

blad pozostaje stale na 2 cylindrze. i tu zaczynaja sie schody poniewaz nie zawsze chodzi na 3 cylindrach dzis jak jechalem do sklepu autko po odpaleniu zaczelo chodzic na 4 cylindrach pelna moc , jak wracalem do domu na chwile zaczal pracowac na 3 odczuwalny spadek mocy kontrolka zaczela mrygac po ok kilometrze wlaczyl sie czwarty moc wrocila do normy kontrolka zapalila sie na stale. obawiam sie ze jak jutro pojade na warsztat to jak na zlosc zacznie chodzic na 4garach co jeszcze moge sprawdzic w tym silniku?
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Hej,wiem ,że to zabrzmi dziwnie ale u mnie przyczyną ww objawów była sonda lambda,a też sie okombinowalem i ozamieniałem :)
d
didiego3
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2012, 22:23

Post autor: didiego3 »

gdyby byla sonda uwalona to by blad wyskakiwal?
c
cyklop22
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 16 kwie 2009, 22:06

Post autor: cyklop22 »

Cześć.U mnie komp nie pokazywał błędu sondy lambda,a auto paliło normalnie dlatego też ciężko było dojść co to,najlepiej jak masz kogos z kim możesz się mieniać :D to wtedy można metodą prób i błędów dojść do usterki,bo kupować i wymieniać po kolei to zbyt drogi interes,komp nie zawsze prawde Ci powie :P mi pokazywal tylko błąd: 1 cylinder misfire detected-intermittent.Pozdrawiam i życzę powodzenia
d
didiego3
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 sie 2012, 22:23

Post autor: didiego3 »

zdaje mi sie ze problem rozwiazany: przejrzalem jeszcze raz wszystko, przewody od kostki ktora wchodzi w cewke wyjalem z plastikowej rurki jeden przewod wchodzoacy do kostki byl nadgiety odpalilem silnik chodzil na 3 cylindrach przegialem przewod wlaczyl sie 4 wyprostowalem kabel znow zaczal chodzic na 3, przecialem okazalo sie ze trzyma sie tylko na kilku wloskach zlutowałem i teraz smiga znow na 4 cylindrach moc wrocila do normy. blad wykasowany i nie powraca. nurtuje mnie jeszcze jedno nadal wyskakuje mi blad 18020 p1612
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”