Strona 1 z 1
[9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 17 sie 2012, 13:25
autor: rodick
Witam,
Czy ktos z was wymienial juz to cos?
Prosze o prady czy da rade to samemu zrobic w garazu majac dostep do VAG. Po lekturze watkow na innych forach okazuje sie oprocz wymiany potrzebna jest adaptacja/kalibracja tego odulu w aucie.
Jakie jest dojscie do tej czesci?? Czy dobrze rozumiem ze ona znajduje sie gdzies w kolumnie kierownicy? Da rade to samemu wyjac? :niewiem:
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 17 sie 2012, 22:24
autor: irekk
Czy ktos z was wymienial juz to cos?
Tak , są dwa rodzaje czujników tak jak są dwa rodzaje pomp wspomagania i przekładni kierowniczych - firm KOYO lub TRW.
Prosze o prady czy da rade to samemu zrobic w garazu
Tak , czujnik jest zamontowany w przekładni kierowniczej , ale dobrze jest mieć dostęp do kanału lub podnośnika , bo dostęp nie jest najlepszy.
Po lekturze watkow na innych forach okazuje sie oprocz wymiany potrzebna jest adaptacja/kalibracja tego odulu w aucie
Po wymianie czujnika TRW w Skodzie Fabii wspomaganie zadziałało od razu , nie potrzeba było nawet podpinać pod interfejs.
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 20 sie 2012, 9:27
autor: jhosef
rodick, piszesz o czujniku wspomagania czy ESP?
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 20 sie 2012, 10:12
autor: rodick
Po przejechaniu kilku km zapala mi sie kontrolka ESP /pomaranczowy trojkacik z wykrzyknikiem/. Nie ma zadnych dodatkowych obajwow.
Z tego co czytalem na innych forach jest to wlasnie oznaka padnietego "czujnika kata skretu".
Niestety mam problem z kablem od VAG i nie moge na razie sam stwierdzic jaki jest kod bledu.
Skoro ta czesc jest jest we kolumnie kierowniczej to po co potrzebny jest dostep do kanalu? Rozumiem, ze nalezy zdjac kierownice odpiac poduszke itd?
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 20 sie 2012, 10:22
autor: murzyn
[quote=""rodick""]we kolumnie kierowniczej[/quote]
w przekładni kierowniczej "maglu"
dlatego dostęp od spodu i po zdjęciu lewego koła jest wygodniej
edit:
a wgl. to sprawdź najpierw czy nie masz problemów z ładowaniem,skoro innych objawów oprócz kontrolki nie ma.przy słabym styku/ładowaniu te kontrolki(ABS,ESP,kierownica) zapalają się jako pierwsze

Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 20 sie 2012, 19:49
autor: Stanley
rodick to, że zaświeca ci się kontrolka ESP wcale nie musi oznaczać problemy z nim związane. Równie dobrze może ta kontrolka oznaczać problem z silnikiem, a konkretnie z pompowtryskiwaczami, wtedy silnikiem odczuwalnie potarmosi. Jeżeli silnik dobrze pracuje, to napewno problem jest z ESP. Aby się przekonać co go boli musisz podłączyć kompa i zczytać błędy najlepiej z wszystkich sterowników. Bo jak na razie błądzisz po omacku.
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 21 sie 2012, 13:49
autor: rodick
hmmm...wiem ze bladze

Z tym powiazaniem kontrolki ESP z silnikiem/pompowtryskami jeszcze nie slyszalem...ale nie zauwazylem zadnych problemow lub innego zachowania silnika.
Dla pewnosci sprawdzielm wczoraj aku i jest wszystko wzorowo zarowno podczas ladowania jak i "bez krecenia".
Co do kompa - mam VAG i kabel USB oznaczony elm 327 ale niestety moj laptop ma problemy by go rozpoznac. Wszystkie instalowane sterowniki sa niezgodne /bled certyfikatu itp./

Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 26 sie 2012, 20:21
autor: rodick
Panowie, prosze o rade...
mecze sie ciagle z podlaczeniem auta do VAGa - mam kabel ELM 327 Viaken USB i wszystkie pasujace do niego sterowniki na koncu wyrzucaja blad typu: brak podpisu lub certyfikat niezgodny przy proponowanym uzyciu.
Wiecie jak to obejsc?
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 10 wrz 2012, 19:17
autor: rodick
ok, panowie ...sprawdzilem co moglem, zasilanie, ladowanie jest OK. Niestety w dalszym ciagu nie moge zczytac bledow.
Dzis podczas jazdy padlo mi wspomaganie kierownicy i zapalila sie kontrolka z pomaranczowa kierownica.
Czy te objawy na cos jednoznacznie wskazuja? Przypomne, ze od jakiegos czasu jezdze z palaca sie kontrolka ESP (bez innych objawow).
Re: [9N] Czujnik kąta skrętu kierownicy /kół/
: 21 lis 2012, 14:20
autor: rodick
no i ciagle sobie jezdze z tak kontrolka ESP

Kilka newsow:
- bylem z tym w ASO Skody i ... stwierdzili ze to pompa wspomagania do wymiany. ale w 100% nie byli pewni

Komputer nie wykryl bledow! Nie chcialo mi sie wierzyc tym fachowcom i oki co odpusilem kosztowna wymiane pompy,
- kontrolka zawsze zapala se rowno po 10 min od odpalenia silnika /nie wazne czy jade czy tylko silnik pracuje/
- nic oprocz tego sie nie dzieje, wspomaganie odpukac dziala normalnie
Ktos mial cos podobnego?
Czy jesli to rzeczywiscie czujnik to czy mogl sie on sam rozkalibrowac?