[6N] Stuki przy skręcaniu kierownicą oraz słabe odbijanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kamiloss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:13

[6N] Stuki przy skręcaniu kierownicą oraz słabe odbijanie

Post autor: Kamiloss »

Witam. Autko VW Polo 1.0 rok 1995 bez ABS bez wspomagania. Wczoraj została zmieniana przekładnia kierowniczka. Po zmianie przekładni skręcając kierownicę w lewo słychać jednorazowy stuk potem kręcąc dalej w lewo stuk się nie powtarza lecz odbijając na prawo znowu jest jednorazowy stuk. Stuki występują tylko gdy auto stoi, w czasie ruchu nic nie słychać jak i gdy powierzchnia jest bardzo śliska. Zaznaczam, że przekładnia jest nowa nie regenerowana.
Byłem dzisiaj na zbieżności, kierownicę ustawili prosto itd. Sprawdzili drążki są ok. Ale dalej występują te jednorazowe stuki (Jak w lewo to 1 stuk potem nic jak w prawo 1 stuk potem nic).
Dodatkowo zauważyłem, że nie bardzo przy skręcie kierownica mi odbija.
Panowie co to może być ?

PS: Przed założeniem nowej przekładni czegoś takiego nie było.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

moze przegub Ci stuka?
K
Kamiloss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:13

Post autor: Kamiloss »

[quote=""klocek""]moze przegub Ci stuka?[/quote]

Był sprawdzany, niestety nie. Najgorsze jest to, że ta kierownica nie odbija.
Awatar użytkownika
Kalin
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 29
Rejestracja: 21 cze 2012, 15:52
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kalin »

Jak nie odbija kierownica to do sprawdzenia sworznie wahaczy.
Maglownice w jakim masz stanie?
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

[quote=""Kalin""]Maglownice w jakim masz stanie?[/quote]

[quote=""Kamiloss""]Zaznaczam, że przekładnia jest nowa nie regenerowana.[/quote]
...


Może sama przekładnia ma usterkę w środku na listwie (skoro wcześniej na "starej" było ok), albo sworzeń, końcówka drążka, albo łożysko amortyzatora. Nie ma siły że jest co coś innego.
Jedna osoba wchodzi do auta druga kładzie się pod spód i nasłuchuję.
K
Kamiloss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:13

Post autor: Kamiloss »

Przekładnia jest firmy Topran. Może to zła firma ?
z
zaba_1974
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 25 paź 2011, 5:28
Lokalizacja: DKL

Post autor: zaba_1974 »

Uszkodzona -krzywa listwa po wypadku na pewno, jeśli stuk jest w jednym miejscu krzywa listwa :D Firma niema nic do tego!
K
Kamiloss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:13

Post autor: Kamiloss »

[quote=""zaba_1974""]Uszkodzona -krzywa listwa po wypadku na pewno, jeśli stuk jest w jednym miejscu krzywa listwa :D Firma niema nic do tego![/quote]

Ale przekładnia z z hurtowni brana nówka w opakowaniu.
c
crazy_driver
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 26 gru 2011, 15:20
Lokalizacja: Taczanów Drugi/Pleszew

Post autor: crazy_driver »

Może felerny produkt :grin:
Najlepiej posłuchac w którym miejscu to stuka i wszystko będzie jasne :)
K
Kamiloss
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 02 sty 2009, 22:13

Post autor: Kamiloss »

Po sprawdzeniu "wszystkiego" wina niestety leży w przekładni :/ Co do braku odbijania kierownicy przy skrętach pomogła regulacja na przekładni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”