[6n] Problem z przewodem wspomagania - diagnoza 1.7 SDI AKU

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
chalabala
Stefan
Posty: 522
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Olsztyn

[6n] Problem z przewodem wspomagania - diagnoza 1.7 SDI AKU

Post autor: chalabala »

Witam,

Dzisiaj przy zawracaniu na placu moją polówkę znowu coś dopadło.. Poczułem opór przy kręceniu kierownicą, wyszedłem na zewnątrz i okazało się, że wyleciał prawie cały płyn hydrauliczny. Dojechałem do garażu i zrobiłem kilka fotek. Rozszczelnił się przewód, przegiął trochę i wypluł prawie wszystko. Generalnie pompę miałem wymienianą 2-3 lat temu i nowy płyn był zalewany. Obecnie przy skrętach pompa się nie odzywam, więc podejrzewam, że może być sprawna.

Na fotkach widać co nieco:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek


1. Czy wymienia się te elementy przewodu/cały zestaw (miejsce łączenia jest chyba skorodowane, a zaczep urwany)? Ta przeźroczysta rurka się lekko w 2 miejscach przegięła i gubiła trochę powietrza.
2. Czy można sprawdzić prawidłowe funkcjonowanie pompy, bez dolewania dodatkowego oleju? Tak aby nie stracić całej zawartości.
3. Czy taką akcję wymiany można przeprowadzić samemu w garażu, czy lepiej oddać do serwisu?
4. Czy cały przewód powinien znajdować się tak nisko, czy mi 'troszkę osiadł'?
Dzięki za pomoc!
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
Awatar użytkownika
madmax
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:53
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: madmax »

1. Nie spotkałem się z przypadkiem skutecznej naprawy w tym miejscu.
2. Jeśli nie przejechałeś za dużo bez oleju to pompie raczej nic się nie stało, jeśli dalej jeździsz to już mogłeś ją zatrzeć.
3. Wymianę węża można zrobić w garażu ale przygotuj dużo cierpliwości. Od kur$% jakie rzucałem przy wymianie u siebie zaczął schodzić tynk w garażu :lol:
4. Osiadł i to mocno.
5. Stożek masz zafajdolony doszczętnie.
moja czerwona taczka
Ślesin 2007 ║ Więcbork 2008 ║ Ślesin 2009 ║ Pławniowice 2009 ║ Ślesin 2011 ║ Dzierżązna 2011 ║ Ślesin 2012 ║ Dzierżązna 2013
Obrazek
Awatar użytkownika
chalabala
Stefan
Posty: 522
Rejestracja: 20 lis 2008, 19:58
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: chalabala »

No niestety nie daje mi o sobie zapomnieć polówka:)

Przejechałem może 1-2 km i starałem się nie kręcić 'ósemek'.

Stożek jest chyba tylko brudny, bo olej wystrzelił pod dużym ciśnieniem...


Przemek - zerknij na pv:)
Warszawa 2005 | Muszynka 2005/2006 | I Bronisławów 2006| Muszynka 2006/2007 | II Ślesin 2007 | Kłodzko 2007/2008 | III Więcbork 2008 | V Kozienice 2010
r
rolf
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 507
Rejestracja: 16 lis 2008, 9:16
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: rolf »

Rozwalil sie mi kiedys w tym samym miejscu przegnite zakucie dokladnie tak samo przejechalem bez plynu moze z 300m wymontowalem ten waż podjechalem do warsztatu gdzie zakuwają węże cisnieniowe tam mi to zakuli od nowa zaplacilem jak pamiętam 30 zl i jezdze juz pare lat . Co do pompy to i tak wąż trzeba naprawic potem samo wyjdzie czy pompa dziala
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”