Strona 1 z 1

[variant] Polo Variant 1.9TDI kilka problemów

: 23 paź 2012, 21:19
autor: marogo
Witam Was.
Mam następujący problem z moim Polo Variant 1.9TDI rocznik 98. Po rozgrzaniu silnik nagle zaczął chodzić na podwyższonych obrotach (tak na ucho to około 1,5 tyś/min) i tylko na tych obrotach, tzn. przestał reagować na dodawanie gazu w trakcie jazdy, wskaźnik obrotów albo szaleje od zera do maxa lub pozostaje na zero, miga kontrolka ciśnienia oleju (choć olej ma prawidłowy stan) oraz czasem też żółta kontrolka świec żarowych. Gdyby porównać zachowanie mojego Polo do komputera, to można by pomyśleć, że komputer w moim Polo złapał jakiegoś wirusa. Sprawdziłem oraz przeczyściłem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki, bo pomyślałem, że coś w nich nie łączy. Fakt, niektóre bezpieczniki były zaśniedziałe, ale po ich wyczyszczeniu problem nie ustąpił. Po ostygnięciu auta, silnik da się sterować dźwignią gazu, ale kontrolka oleju wciąż miga, a wskaźnik obrotów pozostaje na zero.
Proszę o wskazówki, co może być przyczyną takiego zachowania auta.

Pzdr.
Marek

Re: [variant] Polo Variant 1.9TDI kilka problemów

: 24 paź 2012, 21:18
autor: Stanley
[quote=""marogo""]Proszę o wskazówki, co może być przyczyną takiego zachowania auta.[/quote]Nie wątpliwie przyczyną takiego zachowania jest usterka, którą należy zdiagnozować i usunąć. A tak na poważnie, koniecznie musisz podłączyć komputer i odczytać błąd/błędy, bo świecąca kontrolka-spirala świadczy o usterce i zarejastrowanym błędzie. Podwyższone obroty i brak reakcji na gaz mogą świadczyć o problemie z pedałem gazu, np. zaśniedziałe, lub wilgotne styki w wtyczce przy pedale gazu, ewentualnie, jeżeli są inne na drodze do sterownika, lub przy samym sterowniku.

Re: [variant] Polo Variant 1.9TDI kilka problemów

: 24 lis 2012, 16:48
autor: yanosho
problem już rozwiązany?

stawiam jak poprzednik na problem z potencjometrem pedału gazu
natomiast dziwne, że miga kontrolka oleju?

Re: [variant] Polo Variant 1.9TDI kilka problemów

: 08 maja 2013, 18:58
autor: Eli
Witam,mam podobny problem,polo 1,9 sdi variant 1998 r, niereaguje na gaz obroty skaczą do 1200,miga dioda świec zarowych,podpinany pod dwa rózne komputery i nic tylko słaby akumulator,jednak postawili diagnoze że padł komputer,jest to możliwe? tutaj w Danii kosztuje to w przeliczeniu około 8 tys zl za nowy komp a uzywanego niewidze nigdzie,przegladałam strony duńskie i allegro a wolałabym nie płacic tyle kasy ( tymbardziej że nieufam tutejszym mechanikom pod względem diagnoz),czy ktoś może dać znać gdzie szukać tego komp? z gory dziękuję