[9N] montaż alternatywnych świateł dziennych - listwy led

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

[9N] montaż alternatywnych świateł dziennych - listwy led

Post autor: lopez89 »

Witam, jak w temacie chciałbym zamontować listwy led w mojej polówce.
Miały by one swoje miejsce na zaślepkach, gdzie niektórzy posiadają tam halogeny, ale nie ja ;).
Mam oczywiście rozplanowane już jak je założyć zgodnie ze standardami, aby przegląd był bezproblemowy.

Ale problem to podłączenie, czy ma ktoś wiedzę żeby to umiejętnie podłączyć w ten sposób, aby po odpaleniu silnika światła samoczynnie się odpalały (nie chodzi o prąd po przekręceniu kluczyka), a dodatkowo gdy zapalę normalne światła mijania to listwy led zgasną ? Ewentualnie był bym zadowolony gdyby nie było innego wyjścia i listwy led paliły się nawet po zapaleniu świateł mijania, ale zapalały tak jak pisałem wcześniej...

Bo "prosto mówiąc" po chamsku jestem wstanie sobie to podłączyć na dodatkowy przełącznik wpinając się do kostek od radia, ale to jakby widzę w sytułacji bez wyjścia ;/

Chyba że ktoś może polecić siebie jako elektryka w tych sprawach lub znajomego ~ okolice Wrocławia :vinsent:
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Do świateł led, dołączany jest zawsze taki sterownik/przekaźnik (czasami już wbudowany w lampy). Ten sterownik wyprowadzone 3 przewody. Jeden +12 podłączasz w instalację po stacyjce, drugi - masa do akumulatora i trzeci (zazwyczaj żółty przewód) podłącza się do wiązki świateł mijania. Po włączeniu świateł mijania ten sterownik wyłącza ledy. Zatem w tej kwestii nie masz co się zastanawiać. W tych samochodach, w których nie gasną ledy, po prostu komuś nie chciało się podłączyć tego przewodu. Natomiast +12 po włączeniu silnika, musisz gdzieś szukać przy wiązce koło akumulatora... Na forum ktoś też kiedyś pisał, że można się podłączyć do zasilania wycieraczek. Tam podobno jest +12 po zapłonie.

Pozdrawiam
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 22:01 przez lopez89, łącznie zmieniany 1 raz.
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Ciężko mi doradzać, jakie LEDy kupić, ponieważ sam nigdy Ledów nie kupowałem, nie orientowałem się na co zwrócić uwagę i które są najlepsze. Poza tym, że mają mieć wybitą homologację RL i E4.
Przyznam, że sam osobiście nie uznaję dokupywanych ledów, bo rzadko kiedy dodają punkty do wyglądu i według mnie nie dają oszczędności w postaci mniejszego zużycia paliwa. Włączanie świateł mam w automacie (w sensie przyzwyczajenia), więc fakt, ze nie trzeba pamiętać o zapaleniu świateł tez nie jest dla mnie argumentem...

Jedyne co, to trzykrotnie pomagałem bratu przy montażu ledów (Fiat Tipo, VW Polo 9N, Ford Focus II), stąd moja wiedza i doświadczenie odnośnie ich. Jedyne co mogę Ci powiedzieć, to nie kieruj się kryterium ceny. Tani szajs w ogóle nie spełnia swojego zadania. Jak dla mnie próg 100-120zł to minimum za w miarę dobre ledy.

Jeśli chodzi o moją opnie co do ledów do Polo 9N. Według mnie, żeby nie skrzywdzić wyglądu polo (niektórzy powiedzą, że nie ma co tu krzywdzić :) ), to jedyną opcją są okrągłe światła zamontowane w miejsce fabrycznych halogenów. Jednak wtedy musiałbyś wymienić też kratki w zderzaku, a to dodatkowy koszt.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 22:05 przez Witek6935, łącznie zmieniany 1 raz.
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Heh i w sumie to mnie odwiodłeś nie co od pomysłu :P
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Gdybym nie miał halogenów, a chciałbym LEDy, to szukałbym czegoś w tym rodzaju:
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-jazdy ... 88740.html
Tylko musiałby być do 9N, a nie 9N3 ;)

Natomiast gdyby te światła były tańsze o jakieś 500zł, to szczerze bym je kupił :)
http://allegro.pl/swiatla-led-drl-dzien ... 08222.html
Ostatnio zmieniony 27 sty 2013, 22:16 przez Witek6935, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drifter
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 265
Rejestracja: 06 paź 2012, 22:17
Lokalizacja: Bytom

Post autor: drifter »

[quote=""lopez89""]Myślałem nad tymi: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 09236.html[/quote]
a co tym chcesz bagażnik oświetlić, widać pełno samochodów z psełdo światłami dziennymi co po kilku tygodniach ledy są przepalone
jak już sięw to bawić co tylko coś porządnego i markowego z jakością np.
http://allegro.pl/led-daylight-swiatla- ... 78615.html
albo okrągłe w kratki halogenów
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-dzien ... 36084.html
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Koledzy mają rację. Nie kupuj tandetnych zestawów za 30 zł gdzie żarówki LED do wnętrza itp kosztują niewiele mniej.
Toć to wiadomo, że to będzie śmieć.
Albo markowe albo sobie odpuść.

Popatrz po mieście, czasem jeżdżą z tymi chińskimi światełkami. Ledwo to swieci, kolor niebiesko szary. Jeśli nie chcesz mieć problemów z policją to zamontuj coś porządnego.

Co z tego, że to homologację niby ma. Jak będziesz przy każdej możliwej okazji zatrzymywany aby się upewnić...

PS z tego co mi wiadomo to światła dzienne muszą się wyłączać z drogowymi.
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Te dokladane dzienne maja sie wylaczac jak postojowki sie wlaczy. Chyba ze na dziennych jest znaczek ze spelniaja role postojowych, to moga swiecic na polowe mocy przy wlaczonych postojowych, a musz zgasnac przy mijania. Ale normalne dzienne z oznaczeniem RL maja zgasnac po wlaczeniu swiatel postojowych, tego sie dowiedzialem na stacji diagnostycznej. A kiedys podczas rutynowej kontroli policjanta sie pytalem i to samo powiedzial.
Odnosnie mocy swiecenia dziennych tez jest jakis przepis, bo sam powiedzial ze sciagaja na pobocze tych co maja "swieczki" w zderzaku, bo te ledy gorzej swieca niz postojowe.
A juz w ogole mnie przeraza jak ludzie sobie kupuja lampy "a'la audi" z paskiem led ktory sluzy jako postojowe i jezdza na tym, a ich z daleka podczas zachmurzenia nie widac;/
[size=12px][/size]
m
michalmz-83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 19 sie 2012, 11:24
Lokalizacja: Turek

Post autor: michalmz-83 »

[quote=""lopez89""]Myślałem nad tymi: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 09236.html[/quote]
Tylko uważaj kolego żeby te lampy były wodoszczelne bo ja mam u siebie takie nad jakimi myślisz i jak trochę pojeździłem i było mokro to całe zaparowały. Jedyne wyjście to rozebranie ich i uszczelnienie silikonem tak jak ja zrobiłem.
POLO CL 90r
l
lopez89
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 20 cze 2010, 16:28
Lokalizacja: VWrocław

Post autor: lopez89 »

Dziękuje wszystkim za niezbędne informację :)

Jako żeby nie bawić się ze zmianą zaślepek, ledami typowo chińskiej produkcji oraz doborem jakości do ceny.
Zastosuje się do rady @drifter po zdjęciach ledy od Philipsa wyglądają wg mojej opinii rewelacyjnie dodając je do zaślepek.
Za 1-2 miesięcy kupuje i montuje jak się ociepli. Bo wczoraj jak rozbierałem cały boczek z wyciągnięciem szyby po złożeniu nie mam na razie ochoty bawić się w montaże na zimnie :(

Wybór to: LED DAYLIGHT ŚWIATŁA DZIENNE PHILIPS DRL 2 X 4 LED
link: http://allegro.pl/led-daylight-swiatla- ... 78615.html

specjalnie na forum napiszę bo potem zaponę które to były :D
Niemieccy inżynierowie kolejny raz zadziwiają świat, gdy dochodzi do projektowania samochodów. :shock:
k
krzysztof65
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 277
Rejestracja: 14 lis 2008, 11:21

Post autor: krzysztof65 »

Ja mam zamontowane NSSC i działają dobrze,kabel sterujący mam podpięty pod pozycję.
t
the_cure
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 67
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:46

Post autor: the_cure »

też polecam Philipsa. Podłączenie proste jak budowa cepa. tylko + i - do akumulatora i 1 kabel do postojówki, nie trzeba szukać plusa który pojawia się po przekręceniu kluczyka. Mocno świecą.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""the_cure""]też polecam Philipsa. Podłączenie proste jak budowa cepa. tylko + i - do akumulatora i 1 kabel do postojówki, nie trzeba szukać plusa który pojawia się po przekręceniu kluczyka. Mocno świecą.[/quote]

+ do akumulatora??? To w takim razie, wytłumacz mi w jaki sposób te światła gasną po wyłączeniu silnika? Co tym steruje?
Awatar użytkownika
Marianoo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 653
Rejestracja: 25 kwie 2010, 22:10
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo »

Nie wiem czy akurat ten model co koledzy wyzej napisali. Ale sa takie dzienne ktore 'widza' napiecie i wlaczaja sie jak napiecie przekroczy np 13.5V, a wylacza jak napiecie spadnie ponizej 13V :)
[size=12px][/size]
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”