[6R] Jak poprawnie wymontować akumulator do ładowania ?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
KJBOH
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:53

[6R] Jak poprawnie wymontować akumulator do ładowania ?

Post autor: KJBOH »

W moim VW Polo 6R Highllne 1.2 TSI z 2011r. zrobiłem test miernikiem i wyszło, że akumulator należy doładować. Nie mam garażu, a mam prostownik i chce to zrobić, problem w tym abym nie uszkodził plastikowych połączeń, które (oplatają akumulator). Czy ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak wyjąć prawidłowo akumulator. Za załączone zdjęcia będę bardzo wdzięczny i opis krok po kroku będę bardzo wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2013, 20:59 przez KJBOH, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Szkoda się mordować.
Dasz radę podłączyć prostownik i zamknąć maskę.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""jhosef""]Szkoda się mordować.
Dasz radę podłączyć prostownik i zamknąć maskę.[/quote]
Bez garażu trochę lipnie :) Ciekawe gdzie podłączy prostownik... słyszałem w telewizji o akcjach, że ludzie podłączali sobie prostowniki do latarni ;) Jednak oskarżono ich o kradzież prądu, także szczerze nie polecam takiego zabiegu :)
Jak wygląda wymontowanie akumulatora w 6R nie wiem, więc nie pomogę. Sorry za offtop. :)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Gdy nie miałem garaży a chciałem naładować wyciągałem kabel 20 metrów przez okno i połączałem pod blokiem :grin:
Awatar użytkownika
KJBOH
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:53

Post autor: KJBOH »

Dziękuję za podpowiedzi, zwłaszcza "dasz radę".
Czy wyjęcie akumulatora nie doprowadzi do rozkodowania urządzeń (alarmu, radia...).
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Jezeli masz alarm fabryczny to ma on niezalezne zasilanie co do radia to sie rozkoduje.
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Zaako, nie wprowadzaj kolegi w błąd. Jak ma fabrycznie zamontowane radio to się nie rozkoduje, bo radio ma zapisany VIN samochodu w którym było fabrycznie zamontowane i nie wola o kod. Co innego jak zmienimy radyjko. Plastiki w koło mają widoczne gołym okiem zaczepy, wiec nie wiem co tu za bardzo tłumaczyć? :crazy:
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

A fakt zwracam honor,jesli radio fabryczne to nie potrzeba.
Awatar użytkownika
KJBOH
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 06 lut 2012, 17:53

Post autor: KJBOH »

Dla potomnych, którzy 1. raz to robią. Do klemy (-) jest dostęp bezpośredni, odkręcamy - luzujemy nakrętkę M6 kluczem 10. i ją zdejmujemy. Do klemy (+), unosimy z zatrzasku pokrywkę plastikową i luzujemy nakrętkę M6, kluczem 10., i ją zdejmujemy - odchylamy wraz z przewodami i bezpiecznikami. W połowie wysokości akumulatora z przodu i z tyłu odpinamy zatrzaski mocowania plastikowego. W dolnej części podstawy od przodu akumulatora jest przykręcone mocowanie (blaszka). Kluczem nasadowym 13. z przedłużką ~ 100 mm odkręcamy to zabezpieczenie. Odchylamy przewody i powoli ostrożnie wyciągamy akumulator. Co należy uczynić przed wyjęciem i jak ładować akumulator to są osobne historie. Jak coś nie tak to koledzy ten opis skorygują.
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Próbowałem dzisiaj dostać się do aku,o ile z rozłączeniem (-) nie ma problemu to z (+) nie dałem rady.Podnoszę pokrywę na zatrzasku nad(+ )boczne zatrzaski odsuwam,a obudowa dalej na bok nie zachodzi tak jak piszą w instrukcji.
OK-dostałem się,w instrukcji nie piszą ze najpierw trzeba poluzować nakrętkę od(+) a dopiero obudowa zachodzi na bok.Podładowałem aku na max,rozrusznik mało nie wyskoczy a kontrolki dalej potrafią mignąć przy rozruchu.Widocznie tak ma być.Aku ma normalne korki ukryte pod naklejka,po sezonie letnim proponuje sprawdzić ilość elektrolitu.Niby bezobsługowy,a tak kiedyś zaniedbałem ori.aku w A3 i po 5latach był suchy.Gdybym polał mu wody to pewnie jeszcze z 2 lata by pochodził.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”