[6n2] 1.4TDi cykanie pod maska tryb awaryjny,duze spalanie.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

[6n2] 1.4TDi cykanie pod maska tryb awaryjny,duze spalanie.

Post autor: ranger555 »

Witam mam taki problem autko lapie tryby awaryjne szczegolnie przy przyspieszaniu. na vagu pokazuje mi blad niedoladowania turbiny. Zauwazylem ze podczas spadku mocy cyka ktorys zaworek pod maska. Stad moje pytanie czy to moze byc zawor n75? jesli tak to gdzie on sie dokladnie znajduje w tym silniku. Prosilbym o zdjecie.

po drugie zauwazylem ostatnio wzrost spalania dosc istony do okolo 8 litrow na miescie (wczesniej 5-6l/100km) czym to moze byc spowodowane, nic nie bylo robione wymieniane, filtr paliwa wymieniany w lecie. W vagu nie mam zadnych bledow procz tego sporadycznego jak turbina nie doladuje.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

jaki masz przebieg? Wyczytalem kiedys ze w tych silnikach przy 200tys lubią padac turbiny, oprocz tego mam jeden przypadek na miejscu 183tys i turbina sie "skonczyła"
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""klocek""]jaki masz przebieg? Wyczytalem kiedys ze w tych silnikach przy 200tys lubią padac turbiny, oprocz tego mam jeden przypadek na miejscu 183tys i turbina sie "skonczyła"[/quote]

To chyba ktoś nie potrafi z niej korzystać, bo mam swoje 1.4 TDI 75KM i ma 250 000km i turbinka ładuje tyle ile powinna, nie cieknie i nie dymi z rury więc śmiga gez problemu.
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

[quote=""klocek""]aki masz przebieg? Wyczytalem kiedys ze w tych silnikach przy 200tys lubią padac turbiny, oprocz tego mam jeden przypadek na miejscu 183tys i turbina sie "skonczyła"[/quote]

Turbina jest w dobyrm stanie byla regenerowana, chodzi o to ze nie doladowuje jej, moze chodzi o ten zaworek ktory non stop cyka podczas trybu awaryjnego.
przebieg 203 tys
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""ranger555""][quote=""klocek""]aki masz przebieg? Wyczytalem kiedys ze w tych silnikach przy 200tys lubią padac turbiny, oprocz tego mam jeden przypadek na miejscu 183tys i turbina sie "skonczyła"[/quote]

Turbina jest w dobyrm stanie byla regenerowana, chodzi o to ze nie doladowuje jej, moze chodzi o ten zaworek ktory non stop cyka podczas trybu awaryjnego.[/quote]

Podłączyłeś auto pod kompa?
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

[quote=""mates86""][quote=""ranger555""][quote=""klocek""]aki masz przebieg? Wyczytalem kiedys ze w tych silnikach przy 200tys lubią padac turbiny, oprocz tego mam jeden przypadek na miejscu 183tys i turbina sie "skonczyła"[/quote]

Turbina jest w dobyrm stanie byla regenerowana, chodzi o to ze nie doladowuje jej, moze chodzi o ten zaworek ktory non stop cyka podczas trybu awaryjnego.[/quote]

Podłączyłeś auto pod kompa?[/quote]

podlaczylem jedyny blad
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation

i skad te duze spalanie wczesniej z tym bledem mialem duzo mniejsze
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Prawdopodobnie łopatki turbiny nadają się do czyszczenia.
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

[quote=""mates86""]Prawdopodobnie łopatki turbiny nadają się do czyszczenia.[/quote]
przeciez napisalem ze turbina byla regenerowana
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

Ile zapłaciłeś za regenerację? Ja słyszałem opinie, że niewiele warsztatów potrafi dobrze wykonać tą operację. Mowa o wyważeniu i jakości zamiennych części. Osobiście kupił bym nowe turbo za około 1500 zł. U mnie zaworek delikatnie cyka na załączonym zapłonie i podobno tak ma być. Znajduje się przy podszybiu od strony kierowcy - "naprzeciwko kierownicy".
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

[quote=""Bavar""]
Ile zapłaciłeś za regenerację?[/quote]
700 zl

[quote=""Bavar""] U mnie zaworek delikatnie cyka na załączonym zapłonie i podobno tak ma być.[/quote]
u mnie jest on praktycznie nie zauwazalny, a jak auto zlapie tryb awaryjny jeden z zaworkow wlasnie przy podszybiu stuka jak szalony ze nawet slychac go przy jezdzie powyzej 120km na godz.
Awatar użytkownika
Bavar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 248
Rejestracja: 10 kwie 2010, 16:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bavar »

No to masz objaw problemów z podciśnieniem zdaje się. Wymień ten zaworek bo nie powinien tak walić. U mnie słyszę go tylko przy wyłączonym silniku na zapłonie.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""ranger555""][quote=""Bavar""]
Ile zapłaciłeś za regenerację?[/quote][/quote]
700 zl

kto robi regenerację za takie pieniądze? Co było w niej wymieniane?
r
ranger555
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 03 lis 2010, 18:45

Post autor: ranger555 »

[quote=""mates86""][quote=""ranger555""][quote=""Bavar""]
Ile zapłaciłeś za regenerację?[/quote][/quote]
700 zl

kto robi regenerację za takie pieniądze? Co było w niej wymieniane?[/quote]


profesjonalny zaklad
byly wymieniane jakies uszczelki i lozysko, zrobione wywazenie itp.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Szkoda, że nie kontynuujesz tematu założonego 1,5 roku temu, który jest na tej stronie. Napisałem ci tam abyś wykonał logi dynamiczne, których do dziś nie ma, bo przez internet inaczej trudno o diagnozę. Wielokrotnie pisałem też, że w przypadku problemów z dołdowniem ZAWSZE zaczynamy od sprawdzenia czujnika doładowania a nie regeneracji często sprawnej jeszcze turbosprężarki. Jeżeli nie wiemy jak sprawdzić wspomniany czujnik, robimy podmianę z innego spawnego auta. Teraz sprawa N75, aby stwierdzić, czy jest wadliwy, można odłączyć wężyk idący od N75 do siłownika przy turbinie. Po tym zabiegu podczas jazdy próbnej z pełnym gazem jadąc na III biegu np. powinno nastąpić przeładowanie, tryb awaryjny i zarejestrowany błąd 17965 przekroczona granica regulacji, ewentualnie podmiana z innego auta. Dodam, że turbina jest z zaworem upustowym i sterowana jest nadciśnieniem i zawór ten pasuje z każdego silnika z taką turbiną np. 1Z, AHU, AGR i wiele innych. Na koniec przypominam o logach dynamicznych.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
o
okinoi
Początkujący
Początkujący
Posty: 123
Rejestracja: 03 lis 2010, 19:22

Post autor: okinoi »

Jak coś to mam do sprzedania zaworek N75 - 100% sprawny .
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”