[86c] Uciekający płyn chlodniczy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

[86c] Uciekający płyn chlodniczy

Post autor: patrycju5z »

Mam taki oto problem.
Wycieka mi płyn chłodniczy - w zbiorniku wyrównawczym osiąga niski poziom poniżej zalecanego. Gdzieś wycieka, ale pod autem sucho, głowica planowana 2 tygodnie temu - wiec nie ma gdzie wyciekać.

Co sprawdzać w pierwszej kolejnosci?

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
4
4064484
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2013, 23:08

Post autor: 4064484 »

Porade stosujesz na własną odpowiedzialność, zabezpiecz się przed testem, bądź trzeźwy etc [...]

Nagrzej silnik do 90 stopni, i odkręć korek od zborniczka. powinno zrobic delikatne psyyyt, wyleciec najwyżej kilka kropli wody.
Jeżeli po odkręceniu korka masz gejzer w zbiorniczku, woda się gotuje, wypluwa ją - uszczelka pod głowicą.

Poza tym - najczęściej poci sie kruciec przy głowicy, ten jeż ze wszystkimi wężami - jednak ciepło jest, i szybko odparowuje, stąd brak plamy.

Porządne sprawdzenie? Woda + barwnik UV, oraz lampa. Bedziesz miał plamy tam gdzie ucieka ;)
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Dzięki :-)
Uszelka pod glowica wymieniona 2 tygodnie temu + planowanie glowicy... wiec tu zukalbym na samym koncu : -)

Mysle ze moze to byc nagrzewnica kabiny, ale mam sucho w srodku wiec to tez nie pasuje... Pewnie jakis trojnik gdzies przy nagrzanym miejscu i podczas jazdy wyparowuje i nie moge dotrzeć gdzie dokladnie ciekanie :) Takie uroki.

Pomysł z barwnikiem uv swietny!
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Płyn chłodniczy jak wysycha zostawia biało-żółty nalot. Miałem tak w swoim AUDI. Płynu ubywało, a nie widać było wycieku. Dopiero jak poświeciłem latarką w otchłań komory silnika, to zobaczyłem żółtawe zacieki i miejsce wycieku.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Znalazlem wyciek z jednego z łączenia gumowej rury z silnkiem po przejechaniu kilku km, tak aby nie zdazylo wyparowac pod wplywem temperatury. Teraz tylko dokrecic, albo bardziej uszczelnic.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Jeśli to jest nakładany wąż gumowy na metalowy króciec i zaciskane opaską metalową, to proponuję to zdjąć, przetrzeć papierem ściernym do czystego i wtedy założyć z nową opaską.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Wąż który typuję że to z niego przecieka ma taką dziwną opaskę, nie na skręcane śrubą z gwintem na całym pasku, tylko takie z odgiętymi końcowkami - zresztą sam zobacz na dwóch poniższych zdjęciach:

https://www.dropbox.com/s/6c1k6jnldw1k4 ... liwowy.jpg

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
L
Lucas Z
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 57
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:22
Lokalizacja: Przemyśl/Łódź

Post autor: Lucas Z »

Sprawdzales obudowe termostatu?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Ten zacisk zazwyczaj trzyma dobrze. Możliwe, że wąż już na tyle sparciał i popękał w tych okolicach, że popuszcza. Nie ma siły, musisz to zdjąć i obejrzeć dokładnie, bo możliwe, że wąż będzie do wymiany.
4
4064484
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2013, 23:08

Post autor: 4064484 »

Zaprawde powiadam Ci, szukaj nowego krućca, bo te pękają jak szalone, niby tego nie widać, a jednak są pęknięte.
Opaska to normalna opaska VW, są specjalne kleszcze do sciągania tego, takie na lince, oddzielnie rękojeść, oddzielnie element ściskowy, ale żabką do rur daje rade. Trza scisnąc te wystające dzyndzle, i zsunąć ją za kruciec < w dal węża > pozniej zszarpać wąż. Zakladasz odwrotnie, nakladasz wąż, pozniej opaske.
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ chłodzenia + klimatyzacja/ogrzewanie”