[86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Anonymous

[86c2f] Silnik 1.3 3F przestał odpalać

Post autor: Anonymous »

Zaczeło sie od tego że od pewnego czasu trudno odpalał. Trzeba było dlugo kręcić, albo ruszył za 2 razem od strzała.
W sobotę wieczorem odpalił, pochodził 10s zakrztusił się i zgasł.
Od tego czasu nie odpala.

Paliwo jest, iskra na kablach również.
Przez jakis czas w niedziele jakby chciał odpalić, ale tego nie robił. Po wykręceniu i osuszeniu świec (były zalane) znów zamilkł.

Dziś wymieniam świece, a jak to nie pomorze to juz nie wiem co może być.
Jakieś pomysły?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

wymiana świec nic nie dała

dziś z kolei nie lało paliwem O.o
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Może pompa umiera?? sprawdź przekaźnik od pomp
T
Tajg3r
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2012, 21:46
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Tajg3r »

Sprawdź jedną i drugą pompę. :)
4
4064484
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 10 kwie 2013, 23:08

Post autor: 4064484 »

Sprawdź dzisiejsze losowanie totolotka.

Diagnostyka silnika spalinowego ver 0.1 beta:

Do pracy silnika potrzeba:
Paliwa
Powietrza
Ciśnienia
Iskry.


Powietrze zakladamy ze jest, dostatecznie dużo.
Ciśnienie - tutaj manometr, lub organoleptyczne sprawdzanie - przytykasz otwór na swiece palcem, a druga osoba kręci rozrusznikiem - powinno byc cięzko utrzymać palec przy gnieździe na świece.
Paliwo - łatwo sprawdzić organoleptycznie czy wtryski psikają paliwskiem
Iskra podobnie...

Nie leje paliwem? A jest w tym momencie iskra?

Zapłon i wtrysk są sterowane z jednego czunika.
Brak wtrysku ale sprawna iskra - pompy paliwa, brak paliwa, filtr, wtryski, przekaźnik pompy, kable.

Brak jednocześnie i wtrysku i iskry - zasialnie komputera, czujnik halla.
Jak sprawdzic czujnik halla?

Zdejmij wtyczke i środkowy pin połącz kawałkiem druta z masą - w momencie robienia zwarcia powinna przeskoczyc iskra i psiknąć wtryskiwacze.

Pompy paliwa manometrem, kable ohmomierzem, wtryski dowolną metodą - podac im zasilanie, czy coś.

Ten silnik jest prosty jak [...] Nie ma że nie odpala.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

zdobyłem schemat wtrysku digifant i dziś postaram sie znaleźć przekaźnik pompy


a pompa w 3f jest tylko jedna zewnętrzna kolego Tajg3r
T
Tajg3r
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2012, 21:46
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Tajg3r »

Aaaaj, wybacz przeoczenie. :blush2: mój błąd. :D Muszę się jeszcze sporo nauczyć. :blush2:
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Polo ożyło! :-D

Sprawca nie do końca pewny. Po części przekaźnik pompy paliwa który się wiesza (już zamówiłem nowy Boscha - bedzie jutro), a po części 20A bezpiecznik nad nim który był bardzo utleniony i wytopiony, co powodowało brak dobrego styku.

Przy okazji Złomek dostał nowy filtr powietrza, również Bosch-a.
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Marcin86c

Są dwie :P jedna w baku druga zewnętrzna :P
j
jerry666
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 04 gru 2012, 23:23

Post autor: jerry666 »

Zależy czy był czy nie i czy podłączone są 2 czy jedna. Ja mam akurat jedną pod lewy kołem zamontowaną.
T
Tajg3r
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 05 cze 2012, 21:46
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Tajg3r »

Właśnie też mi coś dziwnie było, zwątpiłem jak mnie poprawił. :scratch: Bo właśnie jest, że jedna w zbiorniku, z pływakiem, a druga przy tylnym kole.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

[quote=""jerry666""]pod lewy[/quote]
chyba pod prawym

[quote=""Tajg3r""]Sprawdź jedną i drugą pompę. [/quote]
[quote=""kolunio21""]Są dwie jedna w baku druga zewnętrzna [/quote]
[quote=""jerry666""]Zależy czy był czy nie i czy podłączone są 2 czy jedna.[/quote]
To ja już nie wiem :D
Sugerowałem się schematem z polskiej książki, w etce też jest jedna, ale na schemacie wtrysku Digifant od G40 są już dwie.
Cholera co te szwaby tam montowały :D


Tak jak są dwa filtry paliwa z niewiadomych przyczyn :shock:
Też je będę wymieniał.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

Marcin86c, są dwie - jedna niskociśnieniowa w zbiorniku, druga wysokociśnieniowa pod autem.
Filtry rzeczywiście są dwa - jeden klasyczny filtr walec blaszany, drugi to filtr na grubsze zanieczyszczenia spełniający dodatkowo rolę zasobnika 100-150ml przy małej ilości paliwa w zbiorniku i łapaniu powietrza przez pompe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”