[6n] Falowanie obrotów i inne dziwne zachowanie.
: 19 maja 2013, 22:31
Mam pewien problem z obrotami, dotychczas był on dość niewielki dlategóż nic z tym nie robiłem.
Wyglądało to tak, że gdy np wrzucałem sobie na luz i tak zwalniałem to obroty trzymały się tak na poziomie 1200 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu szły niżej i tak się trzymały (może to normalne zachowanie, nie wiem).
Nienormalnym było jednak sporadyczne (raz na kilka postojów na światłach) bujanie się obrotów na biegu jałowym podczas stania w okolicach 600-1000.
Dziś jednak sytuacja uległa poniekąd zmianie dlatego zdecydowałem się napisać.
Zauważyłem, że podczas zmieniania biegów obroty na początku nie spadały podczas wciskania sprzęgła, a później jak włączyłem sobie luz to zachowywały się dokładnie tak jak na tym filmiku nie mego autorstwa http://www.youtube.com/watch?v=O9o_FYF5 ... r_embedded
Później po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz, zablokowały mi się jakoś na 2500... i dopiero ponowne uruchomienie auta spowodowało ich znormalizowanie do standardowego poziomu około 800/min.
Dodam, że jakiś czas temu czyściłem przepustnicę.
Moje pytanie w związku z tym, co to może być? Co sprawdzić?
Nie ma żadnych innych objawów, auto nie gaśnie, nie dusi się, nie traci mocy.
Wyglądało to tak, że gdy np wrzucałem sobie na luz i tak zwalniałem to obroty trzymały się tak na poziomie 1200 i dopiero po całkowitym zatrzymaniu szły niżej i tak się trzymały (może to normalne zachowanie, nie wiem).
Nienormalnym było jednak sporadyczne (raz na kilka postojów na światłach) bujanie się obrotów na biegu jałowym podczas stania w okolicach 600-1000.
Dziś jednak sytuacja uległa poniekąd zmianie dlatego zdecydowałem się napisać.
Zauważyłem, że podczas zmieniania biegów obroty na początku nie spadały podczas wciskania sprzęgła, a później jak włączyłem sobie luz to zachowywały się dokładnie tak jak na tym filmiku nie mego autorstwa http://www.youtube.com/watch?v=O9o_FYF5 ... r_embedded
Później po zatrzymaniu auta i wrzuceniu na luz, zablokowały mi się jakoś na 2500... i dopiero ponowne uruchomienie auta spowodowało ich znormalizowanie do standardowego poziomu około 800/min.
Dodam, że jakiś czas temu czyściłem przepustnicę.
Moje pytanie w związku z tym, co to może być? Co sprawdzić?
Nie ma żadnych innych objawów, auto nie gaśnie, nie dusi się, nie traci mocy.