[86c2f] Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

[86c2f] Zmiana pojemności "stroker" z 1.0 na 1.4

Post autor: marcintju »

Przeglądając dane techniczne silników VW zauważyłem że mój silnik 1.0 AAU różni się tylko skokiem tłoka od silnika 1.4 ABD, średnice tłoków są te same, oba silniki wyglądają identycznie, wał z 1.4 można dorwać z panewkami za około 150zł, więc nie duży wydatek,
pytanie czy trzeba było zmieniać jeszcze korby na tłokach, ewentualnie coś jeszcze :) ?


Wiem że jest możliwość swapa ale nie chciał bym go robić :P
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

niewiem jak to sobie wymyśliłeś :niewiem:
ale jeśli jest większy skok tłoka to tłoki bendą wychodzić poza krawędz bloku :scratch: i co nadspawasz blok :scratch:
hmmmm :crazy:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

hmm wydaje mi się że bloki w 1.0, 1.3, 1.4 są te same, a silniki różnią się wałem i korbami na tłokach, bo jeśli większe wykorbienie wału to krótsza korba (jakoś tak teraz pomyślałem i na to by wychodziło), tłok by niżej schodził, ale chyba nie tak nisko że poza blok, oczywiście mogę się mylić- teraz najważniejsza kwestia czy bloki w tych silnikach są na pewno takie same?
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

marcintju
Ja już tłoki kopiłem od 1.4 z korbami :) będę zakładać już nie długo jak wyjadę na wieś, według mnie to pasuje ściągnij sobie sam naprawiam seat cordoba tam sa dane techniczne silników AAU,ABD,ABU. AAU i ABD to praktycznie to samo różnią się tylko tłokami zagłębieniami w nich i w głowicy większe zawory chyba o 4mm(nie pamiętam już dokładnie) i chyba walkiem rozrządu lekko inna faza rozrządu.

A i mam pytanie w związku z tym jako ze bym zostawiał swoja głowice czy wogóle by dala rade no i te inne fazy rozrządu,czy będzie coś z mojej czy muszę wałek zmieniać z ABD

Obrazek
Obrazek

czekam na wasze odp. ogarniacze :ugeek:
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

1,0 i 1,3 rez roznia sie tylko skokiem tloka. i dokladnie jak kolega mowi krotsza korba wiekszy skok walu.
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

czyli na 100% wał od AAU nie bedzie pasować ?? cholera za bardzo się napaliłem ;/
Obrazek
Awatar użytkownika
Bruczyk
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 2834
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:18
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bruczyk »

nie mam w tej chwili Etki na kompie ale z tego co pamietam bloki mialy ten sam nr czesci
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

bruczyk
Ja czekam wlasnie az przyjdzie paczka wal+korby+tloki od 1.4 Tylko wlasnie nie wiem co z tym blokiem niby mam etke ale nie moge jej ogarnac :) no i widze jakies roznice w oststnich literkach :/ czy to moze stanowic przeszkode ?

golf3Obrazek
poloObrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
marcintju
Początkujący
Początkujący
Posty: 102
Rejestracja: 26 lis 2008, 4:56
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: marcintju »

napisz jak coś zdziałasz.
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

mam ten silnik (abd)1.4w swojej a glowica zostala od 1.0 nic nie trzeba kombinowac poprostu przykrecasz glowice skladasz reszte do kupu odpalasz i jezdzisz
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A jest lepszy "kop"? :) Jutro zrobie foty jak co garow, bede to wkladac jak kupie nowe panewki na korby i pierscionki
Obrazek
Awatar użytkownika
marcin1.4
Początkujący
Początkujący
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 11:20
Lokalizacja: http://marcinrybarczykryba.npx.pl/news.php
Kontakt:

Post autor: marcin1.4 »

wtrysk od 1,6 i komp od 1.8 (posat) na hamowni silnikowej wyszlo 92 na podwoziowej bedzie kolo 70 Obrazek

spalanie kolo 8 l ale jak jezdzisz powyzej 3500tys to potrafi10 tylko ze wtedy nalepiej idzie...
A roznica jest naprawde ogromna...
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Tłoki od 1.4 ABD tak wyglądają
Obrazek
Obrazek
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Obrazek
Teile się nazbierały kiedy będzie czas to się za to zabiorę, myślałem aby kupić jeszcze panewki korbowodowe ale troche szkoda mi już kasy.
Pierścienie 100PLN
Zimmering wału 29PLN
Panewki korbowodowe 58PLN
Uszczelka głowicy 38PLN
Narazie tyle jak coś to się odezwie w tym temacie..
Obrazek
S
Struś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 15 gru 2008, 16:35

Post autor: Struś »

Czy któryś z kolegów ogarną temat juz do końca i jeździ?
Ciekawi mnie wykaz części potrzebych do podmianki i przybliżony koszt końcowy.
Oczywiście wrażenia z jazdy też.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”