[Variant] Wibracje na kierownicy + ściaganie auta na prawo.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Kaczy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:30

[Variant] Wibracje na kierownicy + ściaganie auta na prawo.

Post autor: Kaczy »

Cześć, mam taki problem, który wymieniłem w temacie. Otóż chodzi o to, że przy prędkości 100 km/h + moja kierownica zaczyna zauważalnie wibrować.

Dodam, że również ściąga mi auto na prawą stronę choć w tym wypadku jest to sytuacja, która występuje przy każdej prędkości.

Zastanawiam się co może być tego przyczyną. Wibracja, Wyważenie? Geometria? Opony i felgi są nowe, nic im nie dolega. A może wina pierścieni?

Co do ściągania auta na prawo to na prawdę nie mam pojęcia, czy jedno może wynikać z drugiego? Czyli przez ściąganie samochodu występują wibracje przy większych prędkościach?

Zastanawiam się czy ustawienie geometrii by tutaj nie pomogło bo nigdy jeszcze nie była robiona. Czy macie jakieś rady, sugestie, które mogłyby dotrzeć do sedna sprawy?

Liczę na pomoc,
Pzdr. :)
x
xdavvex
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1226
Rejestracja: 07 lut 2010, 21:03
Lokalizacja: Słubice

Post autor: xdavvex »

ściąganie auta : nieprawidłowo ustawiona zbieżność, kąt nachylenia koła, geometria ,Przyczyną ściągania może być też zablokowanie się klocków hamulcowych na jednym z kół.wady opon, np. ich nierównomierne zużycie.ciśnienie w kołach.
wibracje : źle wyważone felgi, krzywe felgi, geometria.
Mój kawałek szarej blachy

Gdzie zaczyna się pasja tam kończy się ekonomia.

----------------------------------------------------------------------------------------------
Ślesin 2012
Awatar użytkownika
Kaczy
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 15 gru 2012, 22:30

Post autor: Kaczy »

Dzięki! To najpierw wybiorę się na ponowne wyważanie i sprawdzą mi te felgi, a później od razu śmigam na geometrię. :)

:piwo:
Awatar użytkownika
bazi
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 603
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:05

Post autor: bazi »

Tyle ze najpierw trzeba sprawdzic czy nie ma luzow w zawieszeniu i ukl. kierowniczym inaczej ustawianie geometrii nie ma sensu. To raz a drugie reguluje sie takze kąty pochylenia przednich kol o czym wielu ustawiaczy geometrii nie chce pamietac.
w
wąski1
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 02 lis 2012, 13:15
Lokalizacja: Płock

Post autor: wąski1 »

A jeżeli nie pomoże geometria i zawieszenie jest ok, to zamień opony lewa/prawa lub przód/tył i sprawdź czy dalej ściąga
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

U mojego ojca w Golfie III był podobny problem,bicie w kierownicy,ściąganie.Wynik:Uszkodzona tuleja metalowo-gumowa w wahaczu.Była tak rozklekotana że jak podnieśliśmy przód do góry i wbiłem 5 bieg i tak ze 180 km/h to cały wahacz latał.
Obrazek
m
majkel14a
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 02 lis 2013, 10:09

Post autor: majkel14a »

U mnie w polo też ściągało na prawą stronę i przy większej prędkości było odczuwalne drganie kierownicy. Zamieniłem z przodu koła lewe/prawe i teraz ściąga na lewą stronę. Próbuję zamieniać z tylnymi kołami ale i tak na którąś stronę mi ściąga. Zaznaczam że geometrię mam dobrą i wydaje mi się że trzeba wyważyć koła. Co o tym myślicie ? Jak rozwiązaliście swój problem ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”