[86c] Dziwne stukanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

[86c] Dziwne stukanie

Post autor: drix1994 »

Witajcie!
Mojej polówce doskwiera problem. Od jakiegoś czasu... coś się tłucze z przodu ciężko powiedzieć, z której strony, ale wydawałoby się , że z lewej. Dźwięk jest taki, jakby był zużyty wahacz. Na dołkach stuka, mało tego przy większych prędkościach i przy mocniejszym hamowaniu czuć to na kierownicy.
Pomysły mi się wykończyły..:
- wahacze przód nówki,
- gumy stabilizatora w porządku,
- przeguby ok,
- poduszki silnika na przeglądzie facet powiedział, że wyglądają w porządku,
- maglownica bez luzów,
- amortyzatory ok, przód 61% i 63%, tył po 70% - może jakieś mocowanie rypnęło? jakaś guma? ale to stukało by chyba cały czas??
Ogółem byłem na dwóch stacjach diagnostycznych i nikt nie wie co i gdzie się tłucze, a zawieszenie mówią, że luks... :(
Pewien "mechanik" zasugerował, że jest zużyty "przegub półkolisty" ?? na maglownicy i to on tak stuka.
Co wy na to?
Wiem , że tak na odległość nie da się zdiagnozować problemu, aczkolwiek ma ktoś może pomysł gdzie szukać winy.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Możesz trochę sam posprawdzać. Weź kogoś do pomocy i niech na postoju na równym placu rusza kierownicą lewo-prawo. A ty zaglądaj pod machę u słuchaj gdzie puka. Jeśli nic nie będzie pukało, to układ kierowniczy masz z głowy (maglownica, krzyżak). Możesz też przejechać się po kocich łbach i ktoś na zewnątrz też niech słucha, czy słychać i z której strony. Możesz mieć już zużyte górne mocowania przednich amortyzatorów. Mogą być już zużyte końcówki drążków kierowniczych, albo przeguby. Opcji jest masa.
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

No dobra, to przynajmniej mam już jakieś pomysły.
Przeguby tak jak pisałem - są ok.
Hmm maglownice to na stacji mi sprawdzali, właśnie ruszając kierownicą lewo-prawo, ale na drążki kierownicze nie zwróciłem uwagi.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

drazek kierowniczy stawiam na to
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

To teraz jak to sprawdzić mi powiedz :-) Obejrzeć czy guma cała, czy nie zjedzony, a luz jak sprawdzić? Po za tym, wydaję mi się, że on cały czas by hałasował, a nie tylko na dołach..
Z tego co zauważyłem to na postoju ruszając delikatnie kierownicą to słychać ten stuk, natomiast w drodze jak ruszam to nie. Jedynie na dolkach
T
Twoje-Dywaniki
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 28 wrz 2013, 23:37

Post autor: Twoje-Dywaniki »

Mam podobny problem, zawieszenie też całe wymieniałem łącznie z tymi górnymi łożyskami/mocowaniami amorów i od dłuższego czasu nie mogę wyczaić co u mnie lubi tak czasem stuknąć i to nie koniecznie na dziurach, właśnie na dziurach powiedziałbym że najrzadziej, a najczęściej chyba przy skręcie w prawo i też to słychać po lewej stronie. Dodam że z tego co mi się wydaje mam skrzywiony drążek stabilizacyjny przez co już po roku od wymiany wahaczy musiałem wymieniać tuleję drążka i widzę że powoli dzieje się z nią to samo co z tamtą.
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

U mnie przy wybitym wahaczu bylo tak, jak u Ciebie. Ewentualnie sprawdz przeguby.
Awatar użytkownika
ciapuś
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 06 maja 2012, 22:25
Lokalizacja: RLE/KR

Post autor: ciapuś »

końcówka drążka
Obrazek

Obrazek
d
drix1994
Początkujący
Początkujący
Posty: 180
Rejestracja: 05 paź 2012, 22:16
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: drix1994 »

Wstyd się przyznać :roll: Moje stukanie w polówie zostało zlokalizowane.
Do wymiany / regeneracji jest maglownica. Tulejka, po której chodzi "ramie" ma taki luz, że jak złapię ręką za drążek kierowniczy to czuć luz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”