[9N3] 1.4 tdi Dziewne zachowanie silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

[9N3] 1.4 tdi Dziewne zachowanie silnika

Post autor: 89orzel »

Witam,
Od jakiegoś czasu zauważyłem, że czasami w trakcie jazdy moja polówka 1.4 tdi 80km wchodzi w dziwny "tryb". Ciężko jest opisać ten stan, ale wydaje mi się, że silnik przytrzymuje trochę obroty, tzn. wolno spadają na sprzęgle, bo przy zmianie biegu jest szarpnięcie. Samochód w tym stanie jest żwawszy, najlepiej widać to na drugim biegu jadąc na przykład ze stałą prędkością 40 km/h i wciśnięciu gazu. Nie ma takiej chwili tego namysłu, tylko od razu pełny power i trochę lepiej się zbiera niż normalnie. Jak go w tym stanie przegoniłem (tak pod czerwone pole) do wyższych prędkości, to mu przechodziło.
Nie wiem czy jest się czym martwić ? Może to jakieś oznaki zbliżającej się katastrofy ? Wolałbym nie.... :beg:
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

Najczarniejsza wizja to taka że turbina się rozciekła i olej przedostający się do powietrza podtrzymuje zwiększa obroty, na twoim miejscu sprawdziłbym węże dolotowe dokładniej te między turbiną a egr czy w nich jest duża ilość oleju, jeżeli jest to możesz mieć duży problem, często też kontroluj poziom oleju silnikowego.

Jeżeli coś takiego się dzieje to z czasem dojdzie do tego że silnika nie będzie dało się zgasić kluczykiem, a sam silnik wejdzie na bardzo wysokie obroty dużo większe niż skala obrotomierza. Kluczykiem odetniesz dopływ ropy ale nie oleju silnikowego przedostającego się przez turbo(chociaż klapa gasząca może uratuje sytuację), którego to silnik diesla bardzo dobrze trawi, silnik zgaśnie dopiero wtedy kiedy się zatrze, albo wypali olej silnikowy. Na youtube jest kilka filmików z takiej akcji np: http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViKF88 , http://www.youtube.com/watch?v=rhlD5yfOV8Q

W takiej sytuacji jedyna szansa uratowania silnika to wytargania/rozcięcie węży dolotowych powietrza. Od kiedy kolega z czechowic-dziedzic miał taką sytuację, ja wożę nóż składany w samochodzie aby w takim wypadku ułatwić ratunek silnika.
Obrazek
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

to wbic 5 bieg i zadusic dziada :)
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

W 1.4 tdi jest klapa (przepustnica gasząca) tak że w takim wypadku wystarczy wyłączyć kluczykiem. A co do dziwnego zachowania najlepiej byłoby podpiąć pod komputer poszukać ewentualnych błędów i jak ich nie będzie zrobić logi (najlepiej podczas usterki)
Lenistwo drogą do postępu
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

ralfbox olej silnikowy jest ok, raczej nic nie ubywa. A przy rozszczelnieniu turbiny chyba byłby to efekt stały a nie okresowy ? Bo ten stan pojawia się dość rzadko, ale na pewno nie odrzucam Twojej teorii. Postaram się przyjrzeć temu trochę w wolnej chwili.
Wolga85 na VAGu błędów żadnych nie było, a jak zrobić logi i jak je interpretować - tego jeszcze się nie douczyłem, ale postaram się nadrobić zaległości :)
A filmiki ciekawe, nawet bardzo... Choć trochę mnie wystraszyły :P
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

[quote=""klocek""]to wbic 5 bieg i zadusic dziada :)[/quote]
Wydaje mi się że wcześniej byś sprzęgło spalił niż zadusił silnik;

a propo klapy gaszącej to pierwszy raz z tymi filmikami spotkałem się na jakimś forum i wiem, że użytkownicy mówili że dany samochód posiada klapę gaszącą, a jednak gościowi nie udało się zgasić samochodu.

A przy takiej usterce raczej by Ci oleju bardzo szybko ubywało i rozszczelnienie by w szybkim tempie się powiększyło.
Jak rozwiążesz problem to napisz na forum z jakiego powodu on występował.
Obrazek
8
89orzel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 07 lut 2013, 17:35

Post autor: 89orzel »

Po dość długim czasie doszło do sytuacji, że polówka wchodzi w ten dziwny tryb, o którym pisałem w pierwszym poście, już nie sporadycznie, a właściwie bez przerwy.
Z tego co udało mi się ustalić to prawdopodobnie jest to zapchany zawór EGR i to jest tego przyczyna. Dwa razy już nawet wyskoczył błąd od EGRu, także myślę, że w najbliższej przyszłości zabiorę się do tego i dam znać, czy to było to :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”