[6R] Kilka pytań świeżego nabywcy Polo

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mgralien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2013, 19:29

[6R] Kilka pytań świeżego nabywcy Polo

Post autor: mgralien »

Witam,

jestem świeżym posiadaczem VW Polo 6R 1.2 TSI Highline. Postanowiłem założyć ten temat żeby nie tworzyć kilku różnych i zadać tutaj wszystkie nurtujące pytania.

1. Zauważyłem pewną niepokojącą rzecz. Świeżo po przyjechaniu z salonu (na dworze ok. 2-3 st.) wstawiłem samochód do garażu (ok. 16-17 st.). Mianowicie na przednich lampach pojawiła się para wodna. Jest to spory pasek od grilla do prawie połowy lampy z obdydwu stron. Czy spotkaliście się z czymś takim? Nie wiem czy powinienem się martwić czy nie?

2. Po otwarciu wszystkich klapek bagażnika zauważyłem że na tylnej ściance od środka (mniej więcej na wysokości koła zapasowego) jest warstwa czegoś w rodzaju kleju która idzie przez całą długość bagażnika. Czy też tak macie?

3. Czy ktoś kto posiada radio RCD310 połączył je z jakimś telefonem z Androidem w celu odtwarzania muzyki?

4. Czy też tak macie że tył Polo stoi wyżej przez co szczelina między nadkolem a oponą z tyłu jest większa niż z przodu? A może to się Wam ułożyło?

5. Czy zalewanie Polo benzyną Pb98 ma jakiś sens poza teoretycznymi wyższymi osiągami i mniejszym spalaniem? Czy ma to jakiś wpływ na żywotność podzespołów w porównaniu z Pb95?

Będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania. Szczególnie liczę na odpowiedź na pyt. 1 i 2, które mnie bardzo zastanawiają :niewiem:

Pozdrawiam wszystkich :)
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

ad1: też tak miałem przez krótki czas, wyschło - jeśli klosz nie jest pęknięty to nie martw sie tym, zniknie za jakiś czas , ja miałem tak całą jesień 2011/12 - jest na forum gdzieś a pozniej znikło i jest spokój - nic nie robiłem...
(standardowo chyba reflektory mają odpowietrzniki i czasami może się tam coś skroplać)

ad5 dyskusja tez taka była, raczej zbędne

ad2 ad 4 daj foto
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

ad. 1
Też potwierdzam, że to normalne, a skoro trzymasz samochód w garażu to problem szybko powinien zniknąć.
Jak odbierałem swój samochód i sprzedawca wyjechał z nim z salonu to momentalnie się "zaparowały". Nawet pobiegł po specjalistę ds. gwarancyjnych, żeby potwierdzić, że to nie problem :)

ad. 2
Przyda się zdjęcie. Na tą chwilę mogę napisać, że ja mam takim klejem pociągniętą po obwodzie ściankę poniżej uchwytu na trójkąt ostrzegawczy (domyślam się, że to uszczelnienie).

ad. 3
Hmm... a właściwie w czym problem ? W standardzie RCD310 ma gniazdo AUX na popularnego mini-jacka i tu po prostu podłączasz dowolne urządzenie, w radiu wybierasz AUX i gra.
Jeżeli masz bluetooth to po pierwsze BT-AUDIO musi być włączone w opcjach radia. Po drugie telefon można parować tylko przez krótki czas po włączeniu zapłonu (o ile mnie pamięć nie myli to hasło to 0000). Po trzecie, w przypadku mojego telefonu (co prawda to Blackberry, ale pewnie z innymi telefonami jest podobnie), opcja 'BT-AUDIO' w menu 'MEDIA' pojawia się dopiero po włączeniu muzyki w telefonie (inaczej mówiąc, musi być już nadawany sygnał).
Jeżeli chodzi jednak o coś innego to daj znać :)

ad. 4
U mnie też jest wyraźna różnica (choć stosunkowo mała).

ad. 5
Sama różnica w liczbie oktanowej przy tym silniku nic nie da, ale są na rynku paliwa premium PB95, które mają więcej dodatków czyszczących niż podstawowe paliwo.
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

A czy ktoś przypadkiem tutaj na forum nie jechał z zaparowanym światłem kierunkowskazu do serwisu i mu tego światła nie wymieniali? Ja garażuję auto i nigdy mi się to nie przytrafiło.

PS. Majcher836 miał taką przygodę z wodą w kierunkowskazie i wymienili. Jest też inny temat na forum o przednich reflektorach i tam samo przeszło :).
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

[quote=""mgralien""]Witam,

jestem świeżym posiadaczem VW Polo 6R 1.2 TSI Highline. Postanowiłem założyć ten temat żeby nie tworzyć kilku różnych i zadać tutaj wszystkie nurtujące pytania.

1. Zauważyłem pewną niepokojącą rzecz. Świeżo po przyjechaniu z salonu (na dworze ok. 2-3 st.) wstawiłem samochód do garażu (ok. 16-17 st.). Mianowicie na przednich lampach pojawiła się para wodna. Jest to spory pasek od grilla do prawie połowy lampy z obdydwu stron. Czy spotkaliście się z czymś takim? Nie wiem czy powinienem się martwić czy nie?

2. Po otwarciu wszystkich klapek bagażnika zauważyłem że na tylnej ściance od środka (mniej więcej na wysokości koła zapasowego) jest warstwa czegoś w rodzaju kleju która idzie przez całą długość bagażnika. Czy też tak macie?

3. Czy ktoś kto posiada radio RCD310 połączył je z jakimś telefonem z Androidem w celu odtwarzania muzyki?

4. Czy też tak macie że tył Polo stoi wyżej przez co szczelina między nadkolem a oponą z tyłu jest większa niż z przodu? A może to się Wam ułożyło?

5. Czy zalewanie Polo benzyną Pb98 ma jakiś sens poza teoretycznymi wyższymi osiągami i mniejszym spalaniem? Czy ma to jakiś wpływ na żywotność podzespołów w porównaniu z Pb95?

Będę wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania. Szczególnie liczę na odpowiedź na pyt. 1 i 2, które mnie bardzo zastanawiają :niewiem:

Pozdrawiam wszystkich :)[/quote]

Ad.1. To jest problem wielu samochodów. Jeśli zaparowanie zejdzie samoistnie to ok. Sprawdź czy zaślepka jest poprawnie założona.

Ad.2. Nie widziałem ale bardzo prawdopodobne, że tak. To pewnie uszczelniacz szwu.

Ad.3 Do RDC 310 możesz kupić Media-In

Ad.4 Jak bardzo wyżej?

Ad.5 Raczej nic szczególnego nie odczujesz.
m
mgralien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2013, 19:29

Post autor: mgralien »

Przede wszystkim dzięki za odpowiedzi :piwo:
Postaram się wrzucić zdjęcia dzisiaj wieczorem, bo faktycznie mogłem to zrobić od razu :)

Ad1. no u mnie jak pisałem problem pojawił się od razu po przyjechaniu z salonu i wstawieniu do garażu. Mam nadzieję że się nie powtórzy chyba że jest coś nie tak z lampą (zdjęcie wieczorem)
Ad2. ten "klej" jest na tylnej ściance poniżej uchwytu na trójkąt a powyżej koła (zdjęcie wieczorem)
Ad3. włączyłem zapłon i próbowałem sparować z telefonem, ale telefon nie znalazł urządzenia. Dodam też że nie mam instalacji dla telefonu komórkowego bo możliwe że ona jest wymagana.
Ad4. różnica jest... w sumie 4 palce z przodu a z tyłu może weszłoby z 6 przy 15" (zdjęcie wieczorem)
Ad5. ktoś mi mówił że do TSI można wlać coś lepszego na początek, żeby samochód nie od razu jeździł na zwykłym Pb95. Fakt są 95 ulepszane ale np. Shell V-Power kosztuje aż 5.80 a to dużo za dużo żeby na stałe jeździć. W sumie nawet nie chodzi mi o jakąś różnicę w osiągach a lepsze paliwo dla układu, czyli np. wstryskiwacze żeby miały lepiej. Ale skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.


Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ogólnie to szkoda kasy na Vervy itp. To nic nie daje...
Awatar użytkownika
stalker5
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 252
Rejestracja: 15 gru 2012, 13:21
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec

Post autor: stalker5 »

5. Czytałem artykuł o tym. Jeśli auto jest przeznaczone na benzyne 95 to nie leje się 98, wcale to nie polepsza osiągów, a pogarsza. W artykule był test porównania na hamowni auto zalane 95 i drugi wykres zalane 98. Rzeczywiście lekki spadek osiągów :)
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

[quote=""mgralien""]
Ad3. włączyłem zapłon i próbowałem sparować z telefonem, ale telefon nie znalazł urządzenia. Dodam też że nie mam instalacji dla telefonu komórkowego bo możliwe że ona jest wymagana.
[/quote]
No tak, połączenie bluetooth z radiem jest realizowane przez instalację telefonu (która o dziwo zniknęła z konfiguratora i katalogów). Swoją drogą, nawet jakbyś ją miał, to w przypadku Polo jest wredna blokada, przez którą bez uniwersalnej wkładki do fabrycznego uchwytu lub dodatkowego uchwytu dedykowanego do danego telefonu bluetooth jest nieaktywny - a uchwyt 110 EUR (w Polsce jeszcze więcej). Dużo tańsze uchwyty np. Bury, które fizycznie pasują idealnie, nie działają ;)
Chętnie spotkałbym się z osobą, która to wymyśliła i przedstawił jej swoje zdanie na ten temat, niekoniecznie używając słów.

[quote=""mgralien""]
Ad5. ktoś mi mówił że do TSI można wlać coś lepszego na początek, żeby samochód nie od razu jeździł na zwykłym Pb95. Fakt są 95 ulepszane ale np. Shell V-Power kosztuje aż 5.80 a to dużo za dużo żeby na stałe jeździć. W sumie nawet nie chodzi mi o jakąś różnicę w osiągach a lepsze paliwo dla układu, czyli np. wstryskiwacze żeby miały lepiej. Ale skoro nie ma różnicy to po co przepłacać.
[/quote]
Shell w ogóle ma nietypowy marketing, bo zarówno FuelSave, jak i V-Power reklamują dodatkami oczyszczającymi i zmniejszającymi tarcie elementów silnika. W praktyce V-Power ma ich więcej i tyle. Ja przyjąłem strategie tankowania V-Power co jakiś czas, powiedzmy co piąte tankowanie, bo kiedyś dokopałem się do testów paliw premium i rzeczywiście w większym stopniu oczyszczają silnik. A przy takiej częstotliwości nie szarpie aż tak bardzo po kieszeni i jest szansa, że daje jakiś efekt.
m
mgralien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2013, 19:29

Post autor: mgralien »

Witam,

jak obiecałem wrzucam zdjęcia. Widać na nich zaparowane lampy, klej w bagażniku i różnicę w szczelinie między nadkolem a oponą? Co o tym sądzicie odnosząc się do punkt 1, 2 i 4?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
[size=99px]Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro[/size]

@Pawel
No właśnie, czyli skoro nie posiadam instalacja do telefonu to nici z odtwarzania muzyki przez bluetooth.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Ale jak to jest nowy samochód to o co chodzi...

Ten uszczelniacz może być jak najbardziej poprawnie. Co prawda kiedyś VW robiło wszystkie przed lakierowaniem w kolor, tu jest widać inaczej. W wielu toyotach jest to norma, że uszczelniacz do połączeń jest nielakierowany. To nie ma znaczenia ogólnie.

A zawieszenia w nowym aucie to już zupełnie bym się nie czepiał.
C
Cauliflower
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 19 sie 2010, 10:55
Lokalizacja: Hiszpania

Post autor: Cauliflower »

[quote=""jhosef""]
Ten uszczelniacz może być jak najbardziej poprawnie. Co prawda kiedyś VW robiło wszystkie przed lakierowaniem w kolor, tu jest widać inaczej. W wielu toyotach jest to norma, że uszczelniacz do połączeń jest nielakierowany. To nie ma znaczenia ogólnie.
[/quote]
Dokladnie, i w Polo teraz tak robia.
Kondensacje w reflektorach bym reklamowala, ale to ja.
m
mgralien
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 gru 2013, 19:29

Post autor: mgralien »

[quote=""jhosef""]Ale jak to jest nowy samochód to o co chodzi...

Ten uszczelniacz może być jak najbardziej poprawnie. Co prawda kiedyś VW robiło wszystkie przed lakierowaniem w kolor, tu jest widać inaczej. W wielu toyotach jest to norma, że uszczelniacz do połączeń jest nielakierowany. To nie ma znaczenia ogólnie.

A zawieszenia w nowym aucie to już zupełnie bym się nie czepiał.[/quote]

Wiem, że nowy :) Ale no zapytać nie zaszkodzi jak jest u innych :)

Czyli to jest uszczelniacz, więc pewnie tak we wszystkich Polo 6R wygląda.
Szczeliny mnie zaciekawiły bo widziałem na forum zdjęcia 6R, które miały równe szczeliny i chodziło mi o to czy to kwestia ułożenia.
A lampy no to chyba nie powinny parować, ale może minie. Jak nie to zapytam co salon na to.
Awatar użytkownika
hadek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 232
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:51

Post autor: hadek »

miałem 100% identycznie, znikło i od dwóch lat nie ma, nie przejmuj się, obserwuj, to kondensacja kilku kropel pary, poczekaj do wiosny, zawsze zdążysz
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”