[6n2] Gaśnięcie silnika na wolnych obrotach na luzie. Pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

b
bebeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 lip 2009, 0:42

[6n2] Gaśnięcie silnika na wolnych obrotach na luzie. Pomocy

Post autor: bebeto »

Witajcie,
Krótko i na temat:
Polo 6n2
Silnik 1.4 16V 75kuni

Objawy gaśniecie rozgrzanego silnika na wolnych obrotach po wrzuceniu na luz. Na biegu nigdy nie gaśnie, podobnie jak jest zimny.
Jak wrzucę luz i się toczę to zwykle po ok 5sek gaśnie silnik poprzedzone jest to czasem takim burknięciem silnika takim jakby dźwiękiem przydławienia. Odpalam i za jakiś czas to samo. Strasznie upierdliwe.

Nie chciałbym wymienić połowy auta. Dodam, że mam wymieniony katalizator na zamiennik ( nie wiem czy to ma jakiś wpływ ).
Odma kiedyś czyszczona była. Przepustnica ? Chyba nie.
Awatar użytkownika
mavq
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 454
Rejestracja: 19 lis 2010, 17:21
Lokalizacja: TKN

Post autor: mavq »

Podlaczyles to pod komputer? Jakieś błędy?
b
bebeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 lip 2009, 0:42

Post autor: bebeto »

Jutro jadę do mechanika. Tymczasem zauważyłem że auto zostawia ślady oleju po postoju na chodniku. Silnik jest po stronie bagnetu caly ufajdany olejem ale poziom oleju jest w normie.
Rozebrałem obudowę filtra powietrza i wygląda to tak:

Linki do zdjęć których nie mogę załadować przez tapatalk ( ich waga i tak jest przez tapatalk zmniejszana ) z telefonu przez głupie ograniczenie szerokosci zdjec 800px na tym forum:

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/udyrudym.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/yra7ysag.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/02/12/7yda8edu.jpg

Poniżej te ktore sie dalo:

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 11 lut 2014, 18:58 przez bebeto, łącznie zmieniany 1 raz.
b
bebeto
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 30
Rejestracja: 28 lip 2009, 0:42

Post autor: bebeto »

Palą mi sie obie kontrolki i check engine i epc ale one sie takze palily jak nie bylo problemow z autem. Pala sie od 2 lat.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

ewidentnie zamarzła odma
odstaw auto w ciepłe miejsce (parking podziemny, centrum handlowe itp)
filtr powietrza jest do wymiany
sprawdź poziom oleju, jeżeli brakuje to dolej

zabierz auto do mechanika na czyszczenie odmy, albo zrób to sam jeżeli masz gdzie

weź auto na dłuższą wycieczkę w trasę, żeby dobrze się wygrzał silnik
K
Klucha
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 mar 2014, 18:48
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Klucha »

Witam, mam podobny problem z moim Polo 6n1 1.6. Tylko u mnie wygląda to nieco inaczej ale również nie wiem o co chodzi. Mianowicie gdy jadę tam na jakimś biegu i podczas jazdy wrzucę na luz to nieraz też mi auto samo z siebie straci obroty i zgaśnie, niezbyt często no ale jednak, lub też gdy stoję na światłach czy gdziekolwiek to falują mi obroty, od tysiączka w dół, nie wiem czy pobiera za dużo prądu, może mi ktoś to wyjaśnić? Byłbym wdzięczny.
M
Mastercard
Newbie
Newbie
Posty: 13
Rejestracja: 12 mar 2014, 7:37

Post autor: Mastercard »

[quote=""Klucha""]Witam, mam podobny problem z moim Polo 6n1 1.6. Tylko u mnie wygląda to nieco inaczej ale również nie wiem o co chodzi. Mianowicie gdy jadę tam na jakimś biegu i podczas jazdy wrzucę na luz to nieraz też mi auto samo z siebie straci obroty i zgaśnie, niezbyt często no ale jednak, lub też gdy stoję na światłach czy gdziekolwiek to falują mi obroty, od tysiączka w dół, nie wiem czy pobiera za dużo prądu, może mi ktoś to wyjaśnić? Byłbym wdzięczny.[/quote]

U mnie dzieje się podobnie przy 1.4 MPI, ten typ tak ma. Wyczyść przepustnice i sprawdź katalizator, czy nie jest dziurawy, bo wtedy sonda lambda nie ma stałego przepływu spalin i przymyka przepustnice. Ja wyczyściłem i połatałem, problem nie znikł całkowicie, ale już tak często nie gaśnie.
K
Klucha
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 19 mar 2014, 18:48
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Klucha »

Hmm wyczyściłem i to samo, a może to czujnik temp ma z tym coś wspólnego? ;/
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a może by tak podpiąć się do kompa a nie gdybać bez sensu o czujniku?
s
szopal
Początkujący
Początkujący
Posty: 111
Rejestracja: 03 paź 2013, 15:55

Post autor: szopal »

Po pierwsze podłącz pod kompa bo tak to możesz tylko wróżyć - po drugie zobacz czy lambda działa czy wykres oscyluje, po trzecie sprawdź czujnik temperatury (pod kompem lub miernikiem). Jeśli czujnik i sonda jest oki, spróbuj odłączyć przepustnice i zobacz czy zmieni się zachowanie silnika. Jeśli nie, to ma rozwiązanie, jeśli się zmieni to trzeba szukać dalej - może lejące wtryski?
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”