[6n] przy zmianie biegow obroty nie spadaja.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

[6n] przy zmianie biegow obroty nie spadaja.

Post autor: siwkins »

Witam,
trapi mnie taka sprawa:
od kilku dni podczas zmiany biegu obroty nie spadaja od razu do ~750 tylko utrzymuja sie przez 2-3sekundy na poziomie w ktorym wcisnalem pedal sprzegla.
Dodatkowo jak silnik sobie pyka na wolnych obrotach i dodam energicznie gazu to nie wkreca sie tak jak powinien tylko z delikatnym trudem.
Tydzien temu wymienialem ecu, czy moze miec to zwiazek z zaistniala sytuacja?

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 2
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

tak długo zmieniasz bieg że obroty spadały ci do 750?
mi w silniku benzynowym nigdy podczas zmiany biegu aż tyle tylko o jakieś 500, ale może to ja taki szybki jestem :D
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

no moze troche przegialem z tymi obrotami, powinny spasc do powidzmy ~1500 ale trwa to stanowczo za dlugo, zmieniam bieg przy 2500 i przy puszczaniu sprzegla jest moze 200 mniej wyglada to tak ja bym nie zdejmowal nogi z gazu przy zmianie begow.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""siwkins""]Tydzien temu wymienialem ecu, czy moze miec to zwiazek z zaistniala sytuacja?[/quote]
Jeśli od tego momentu masz taki problem to wina leży po stronie sterowania silnika. Sprawdź czy wszystkie dopasowania przebiegły pomyślnie i czy odczytywane wartości przez sterownik są prawidłowe
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

probowalem zrobic adaptacje przepustnicy po zmianie ecu ale w blokach 001 060 i 098 nie moge jej zaadoptowac.

Wysłane z mojego HUAWEI U8815 za pomocą Tapatalk 2
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""_MATI_""]probowalem zrobic adaptacje przepustnicy po zmianie ecu ale w blokach 001 060 i 098 nie moge jej zaadoptowac.[/quote]
Temat przepustnicy był wielokrotnie przerabiany. Po dłuższym dystansie przepustnica powinna się sama zaadoptować. W każdym razie powinieneś użyć szukajki.
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

nie prosilem o pomoc z przepustnica, to byla tylko wzmianka.
Awatar użytkownika
_MATI_
Początkujący
Początkujący
Posty: 198
Rejestracja: 19 lip 2010, 20:35

Post autor: _MATI_ »

[quote=""siwkins""]nie prosilem o pomoc z przepustnica, to byla tylko wzmianka.[/quote]
To jest ten z czynników, który odpowiada za regulacje prędkości obrotowej silnika. Jeżeli linka jest nieprawidłowo podpięta lub istnieje inna usterka techniczna tego urządzenia, to obroty nie będą regulowane prawidłowo. Sterownik może także przesyłać zły sygnał do starowania przepustnicy i dlatego nie działa ona prawidłowo. Sądzę, że trzeba na początek przeanalizować informację, które odbiera sterownik albo szukać innej przyczyny usterki metodą prób i błędów.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

sprawdź linkę gazu
Awatar użytkownika
GrigorVR6
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 77
Rejestracja: 14 mar 2013, 18:08
Lokalizacja: Maszewo/Szczecin

Post autor: GrigorVR6 »

Sprawdź silniczek krokowy (obrazek niżej) który odpowiada za podtrzymywanie/opuszczanie obrotów.Znajduje on się przy wtrysku,bo jeśli to ADX to Mono więc może się zawiesza już i trzeba by na podmianę.Sprawdź też wiązkę czy nie jest trafiony jakiś przewód.
PS.Mono-wtrysku się nie adoptuje przez VAG,resetuje się tylko ECU przez odłączenie akumulatora.:)

Wygląda tak:

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

Witam,
pojechałem sobie z żoną na zakupy :banghead: jakieś 15km, po ok 4km auto straciło moc, jechać jechało ale nie reagowało na wciśniecie gazu, dusiło się jak bym na oparach jechał a żeby tego było mało po 10km kilka razy mrugnęła kontrolka ciśnienia oleju ale nie w tym rzecz.
Wolne obroty trzyma ładnie, nie skaczą, nie falują ale dusi się strasznie,

Wróciłem z zakupów, w czasie jazdy przez pierwszy kilometr silnik dalej się dusił i po tym odcinku odzyskał sprawność. Zaczął normalnie reagować na pedał gazu.
Co mogło być przyczyną takiego stanu rzeczy?
Awatar użytkownika
alpkamil
Początkujący
Początkujący
Posty: 104
Rejestracja: 14 maja 2009, 22:25
Lokalizacja: RSR - Strzyżów

Post autor: alpkamil »

ja pierdziele u mnie dzis to samo bylo i nie wiem co to?? stanalem na slrzyzowaniu i nie chcial sie silnik zebrac na obroty.. tak samo gaz jak i na benzynie.. co to sie dzieje???? podpowiedzcie cos..
:bow:
L
LucynaM
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 19 sty 2014, 17:59

Post autor: LucynaM »

Witam

Ja mam taki sam problem jak kolega co zalozył temat. Jak wcisnę pedał sprzęgła przez chwilke utrzymują się obroty i dopiero opadają. Dodam, że miałam czyszczoną przepustnicę jakiś miesiąc temu i od wtedy to się zaczęło. Aczkolwiek dzisiaj usłyszałam, że on znowu "pierdzi" i wczoraj zgasł mi na skrzyżowaniu :| miał ktoś może podobnie ? polo 1,4 mpi benzyna. Proszę o pomoc, żeby znowu mnie nie wydoili w warsztacie
6n2 1,4 mpi benzyna
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

siwkins, alpkamil, LucynaM, do przeglądu cały układ zapłonowy od cewki przez aparat, kable do świec, jeśli wszystko w porządku to proponuje podłączyc pod VAGa, prawdopodobni mógł zostać uszkodzony czujnik biegu jałowego (często to się zdaża przy czyszczeniu przepustnicy), czujnik temp czieczy bądź sonda lambda, ewentualnie przypchany katalizator (sporadycznie) - jak widzicie przypadków może być dużo jaki rozwiązań problemu.
Awatar użytkownika
siwkins
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 291
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: siwkins »

[quote=""_MATI_""][quote=""siwkins""]Tydzien temu wymienialem ecu, czy moze miec to zwiazek z zaistniala sytuacja?[/quote]
Jeśli od tego momentu masz taki problem to wina leży po stronie sterowania silnika. Sprawdź czy wszystkie dopasowania przebiegły pomyślnie i czy odczytywane wartości przez sterownik są prawidłowe[/quote]

Tak jak napisał MATI, winowajcą okazał się ecu. Wróciłem do poprzedniego sterownika i jak ręką odjął, temat do zamknięcia.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”