Strona 1 z 1

[6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 26 sty 2014, 22:42
autor: kana23
Witam, dziś nagle po tym jak auto stało cały dzień na mrozie po odpaleniu zapaliła się kontrolka oleju, piszczała. Z silnika było słychać stuki. Skontrolowałem ilość oleju, było ok. Silnik chwilę pochodził a potem zgasł sam. W czym szukać przyczyny? Silnik to 1.0 8v autko z roku 2001 zasilanie benzyna przebieg 120 000 .
Czy silnik ten ma hydraulicznie regulowane zawory czy mechanicznie?

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 26 sty 2014, 22:58
autor: krzychu20
[quote=""kana23""]Czy silnik ten ma hydraulicznie regulowane zawory czy mechanicznie?[/quote]
hydraulicznie

różne cuda mogły sie stać :scratch:
A teraz dasz rade zakręcic silnikiem ? :scratch:

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 26 sty 2014, 23:39
autor: kana23
Samochód holowałem do domu. Jutro będę rozbierał i sprawdzał. Wydaje mi się że stuk to była szklanka. Ale czemu potem silnik zgasł? Nie próbowałem już go odpalać.
Gdzie najpierw zacząć szukać przyczyny?

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 28 sty 2014, 9:50
autor: mates86
Zacznij od pokrywy zaworów i sprawdzaj wszystko po kolei aż dojdziesz do tłoków i uszczelki pod głowicą, bo jak już coś stuka i zgasł silnik to podejrzewam że jest nieciekawie.

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 28 sty 2014, 11:43
autor: KrZyChUelk
Miałem kiedyś podobnie, ale nie zgasł. Nie chcę straszyć, ale u mnie przyłapało na panewkach :/

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 28 sty 2014, 18:37
autor: kana23
Wymiana popychaczy i wszystko jest ok. Pojeździmy i będę widział co dalej.
Dzięki za pomoc.

Re: [6N2] stuk w silniku i paląca się kontrolka oleju

: 28 sty 2014, 19:29
autor: bialy0666
układ smarowania, tylko co ; cmok , pompa oleju , filtr ,może olej ,lub spadek ciśnienia oleju np lejąca dysza oleju, duży luz na panewkach , czujnik bym wykluczył jeśli coś stukało i popychacze bym wykluczył na razie muszą stukać jeśli nie mają oleju , podnieś polinę jednym kołem wrzuć 5 bieg i obracaj koło uniesione może zlokalizujesz stuki , pokrywę zaworów też możesz odkręcić , tylko jeśli nie było smarowania to wszystko mogło stukać ,
edit ; sprawdź poziom oleju