[quote=""polobolid""]O filtry gazowe nie pytam czy wymieniasz często, bo to norma.[/quote]
Filtry i regulacja gazu miała miejsce ok 3 miechy temu, była to pierwsza wymiana i regulacja gwarancyjna po założeniu gazu.
[quote=""polobolid""]Proponowałbym Ci na jakiś czas gaz wyłączyć i jeździć na PB i sprawdzić czy jakieś błędy masz.[/quote]
Nie ma znaczenia, szarpie na gazie i na benzynie, ale na gazie tak jakby częściej.
[quote=""madxmad""]Dobrze by było sprawdzić błędy na kompie, może to też rozjaśni Ci sytuację.[/quote]
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16688 - Cylinder 4 Misfire Detected
P0304 - 35-10 - - - Intermittent
---------------------------------------------------------
16684 Losowe wypadanie zapłonu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16688 Brak zapłonu cylinder 4
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Już skasowane.
4 cylinder to mam nadzieję ten najbliżej "cewki"(najkrótszy kabel od świecy), licząc od korka wlewu oleju to ostatni, najbliżej akumulatora.
ew. Bardzo proszę, żebyście mi napisali jak powinny być podłączone kable do "cewki" skontroluje czy wszystko jest dobrze, bo jeżeli tak jak na tym zdjęciu
http://t.iparts.pl/011/0040402003/dokum ... a-beru.jpg to mam jakiś punkt zaczepienia, ale jak to się ma do wejść na świece, czy od lewej to 1,3,2,4 ?
[quote=""madxmad""]ps. A sprawdzałeś cewkę zapłonową. Mi osobiście mechanik poradził przełożenie kabli miejscami tzn. w taki sposób aby kabel z 1 cylindra przełożyć na np. drugi cylinder a drugi na pierwszy, kable przekładamy nie tylko na świecach ale również na cewce. Pozwoli to Ci na zlokalizowanie na którym cylindrze masz problem z zapłonem.[/quote]
Właśnie przed chwilą to robiłem, poprzekładałem wszystko i niezły eksperyment mi wyszedł. Przełożyłem 4 cyl na 2cyl w dwóch miejscach(przy cewce i przy świecach, żeby było ok) i gdy włożyłem śrubokręt między osłonkę kabla a "cewkę" (w wyjściu na 4 cylinder), pojawiła się duża iska. Śrubokręt musi być bardzo precyzyjnie ułożony by to zjawisko się pojawiło. Widząc co się dzieje zamieniłem na oryginalne ułożenie kabli czyli z 2 na 4, i to samo nadal iskra przy pewnym ułożeniu tego śrubokręta, nie da się tego konkretnie zobaczyć bo jest to tak nisko, że ani głowy nie wcisnę aby cokolwiek widzieć skąd ta iskra, ale tak jakby KABLE nie miały tu żadnego znaczenia "jaki kabel" bo wyłazi iskra z "cewki" ?? nie wiem czy to możliwe ale na 2 kablach to samo, mimo że na innym miejscu np na 3 nie ma żadnego przebicia, zaznaczyłem to na zdjęciu (zdjęcie nie mojego autorstwa, a wzięte z internetu).
https://drive.google.com/file/d/0BxFEPo ... sp=sharing
@edit
Zapomniałbym..
1.Iskra przy 4 wtyku pojawia się TYLKO gdy włożę tam śrubokręt,nie zauważyłem nic przez 30 minutową obserwacje a gdy Popsikam wodą nie trzeba śrubokręta.
2.Pierwszy raz zauważyłem iskrę w tym miejscu gdy przy uruchomionym silniku wyciągnąłem wtyk od 3 cylindra(drugi od lewej). Po wyciągnięciu było mega przebicie właśnie w okolicach wtyku do 4 cylindra(ostatni od lewej) i tylko tam.
3. Nie było znaczenia gdy zamieniłem kable z 2 na 4 na obydwu iskra pojawiała się w okolicy wtyku od 4 cylindra.
4. Nie było znaczenia czy gaz czy benzyna, szarpało na 2 rodzajach paliwa.
5. Auto zaczęło dobrze jeździć po wyczyszczeniu świec, tak jak napisałem parę postów wyżej. Nic mi nie szarpało już tak jak wcześniej. W Niedzielę miałem wrażenie, że szarpnął tylko raz i to tak delikatnie, że nie wiem czy to nie było moje złudzenie. Niestety problem pojawił się dziś, gdy nie było już słońca i wysokiej temperatury, a mokro, deszczowo, zimno i z mgłą o poranku, przez całą drogę do pracy mi szarpał (problem wilgoci?). Gdy wracałem do domu wieczorem problem się już nie pojawił ani raz, było wtedy sucho, auto jechało normalnie jakby nic się nie działo czyli jak w sobotę i niedzielę.
@EDIT 27.10.14
Info dla potomnych
Już nie mogłem wytrzymać, więc Kupiłem "cewkę" i problem rozwiązany.. już nie szarpie i nie ma przebić
