[Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

q
qK.
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1172
Rejestracja: 09 maja 2011, 0:24
Lokalizacja: Rypin/Żuromin

[Polo 6N] 1.4 16V AFH - EGR- pomocy

Post autor: qK. »

Witam, od krótkiego czasu jestem posiadaczem silnika 1.4 16 AFH.
Dzis wzialem sie za rozbieranie go żeby przygotować do malowania blok silnika przy czym napotkałem proglem z EGRem..
Od początku wiedziałem że w silniku trzeba go zaślepić.
Jednak myślałem że robi się to tylko przy kolektorze wydechowym..
Jednak widzę że idzie on aż do ssącego, co więcej idą tam też 2 cienkie wężyki, jeden czarny do zaworu przy wydechowym, a drugi czerwony do przepustnicy. Na to wszystko dochodzi jeszcze jakaś kostka..
No i teraz jestem już zupełnie głupi, bo nie wiem co z tym wszystkim zrobić...
Bardzo prosze o pomoc.

Na poniższym zdjęciu widać jasne wejście na kostkę:
Obrazek

A tu pokazuje jak to wszystko było spięte:
Obrazek
Polo 6N by qK.
Szuraj wahaczem, a nie dokladką jak byle pi**a!!!
s
savage
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 26
Rejestracja: 01 lip 2010, 16:47

Post autor: savage »

Trzeba zaślepić otwór który zostanie w kolektorze wydechowym i dolotowym.
Rurkę czerwoną od podciśnienia też należy zaślepić. Ta puszka na drodze podciśnienia to zapewne elektrozawór sterujący pracą EGR.

Jeśli EGR działa to lepiej go zostawić.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

dokładnie, olej to stary bo se biedy narobisz, też to szyfrowaliśmy z sakosg40 aż w końcu zostawiliśmy bo tam jest jakaś magia zapodana z tymi wężykami podciśnienia i kostką
q
qK.
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1172
Rejestracja: 09 maja 2011, 0:24
Lokalizacja: Rypin/Żuromin

Post autor: qK. »

Sprawa wygląda tak, że wszystkie te otwory które zostały wymienione wyżej - zaspawałem.
A kostka podobno może być luźna - niepodłączona.

Nie wiem czy zrobiłem dobrze czy źle ale mam nadzieje że dobrze
Polo 6N by qK.
Szuraj wahaczem, a nie dokladką jak byle pi**a!!!
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ty to na ślepo robisz stary? wystarczy że na odpalonym silniku ściągniesz jedną rureczkę i już obroty szaleją, a jak zatkasz to do końca zgłupieje, ale jak nie chcesz się słuchać ludzi z doświadczeniem to rób po swojemu i daj znać co wyszło ;)
q
qK.
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1172
Rejestracja: 09 maja 2011, 0:24
Lokalizacja: Rypin/Żuromin

Post autor: qK. »

[quote=""dumle""]ty to na ślepo robisz stary? wystarczy że na odpalonym silniku ściągniesz jedną rureczkę i już obroty szaleją, a jak zatkasz to do końca zgłupieje, ale jak nie chcesz się słuchać ludzi z doświadczeniem to rób po swojemu i daj znać co wyszło ;)[/quote]

Rozmawialem z Tofikiem, on dosc mocno modził 1.4 16V w swoim 6n2
Ostatnio zmieniony 27 sty 2015, 16:57 przez qK., łącznie zmieniany 1 raz.
Polo 6N by qK.
Szuraj wahaczem, a nie dokladką jak byle pi**a!!!
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

ale tam masz inny silnik, AFH ma pełno dziwadeł których do końca nie można zrozumieć takich jak ten właśnie dziwny egr z rureczkami podciśnienia
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”