Strona 1 z 1

[Variant] Dystanse.

: 19 mar 2015, 12:28
autor: Kaczy
Cześć.

Poszukuje porady w sprawie dystansów. Mam nowe felgi i myk polega na tym, że z przodu ładnie się wpasowują, a z tyłu delikatnie są schowane. Chciałbym to zmienić i moje pytanie brzmi jakich szukać dystansów?

Wstępnie sobie oceniłem, że będą potrzebne około 20 mm na stronę.

Mam masę pytań..

Czy to pływa na bezpieczeństwo jazdy? (Obciążenie innych podzespołów, felgi, zawieszenia, piasta, kołnierz)

Jakim systemem jest to montowane? Najpierw dystanse na śruby, a później koła śrubami do dystansów?

Lepiej szukać stalowych czy aluminiowych? Na jakich producentów patrzeć?

Pozdrawiam,
Krystian

Re: [Variant] Dystanse.

: 19 mar 2015, 13:35
autor: krzyDOLAR
większość odpowiedzi na Twoje pytania znajdziesz w dziale w którym założyłeś ten temat. jeśli chcesz żeby wszystko było bezpieczne, to:
- przy grubości dystansu jaką sobie założyłeś, powinien być on przelotowy. grubsze mogą być już przykręcane
- powinien mieć centrowanie wewnętrzne takie jak piasta (57,1mm) oraz zewnętrzne takie jak otwór centrujący w feldze
- najlepszym materiałem na dystanse jest aluminium pa9 - jest lekkie i wytrzymałe
- śruby felg powinny być dłuższe, w tym wypadku zaleca się by długości gwintu miała od 40 do 50mm o twardości 10.9. do oryginalnych (OEM'owych) felg stalowych i aluminiowych powinna być kula, do wszystkich pozostałych stożek

- nie zaleca się stosowania dystansów uniwersalnych, posiadających kilka rozstawów oraz tych bez centrowania. opinie są różne, jedni piszą o ścinaniu śrub, wibracjach przenoszonych na kierownicę, inni o wyrabianiu się otworów w felgach czy odkręcaniu śrub. najlepiej jest je dokręcić kluczem dynamometrycznym, ewentualnie zwykłym kluczem do kół - ręcznie - bez wieszania się na nim i dobijania nogą

Re: [Variant] Dystanse.

: 20 mar 2015, 20:40
autor: Anonymous
20mm mogą być już przykręcane
Ko zack takie robi