Polo 6n2 1.8T by Eniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Polo 6n2 1.8T by Eniu

Post autor: eniu1990 »

Cześć,
Chciałbym przedstawić wam moją polówkę, ale zacznę od tego jak ją nabyłem..:)
Polo zostało sprowadzone z Niemiec z przebiegiem 190 tys. km, kilka dni po zakupie został założony gwint, autko miało troszkę mankamentów z którymi musiałem się borykać, kilka razy w miesiącu psuło się coś nowego, aż w końcu przeskoczył rozrząd i postanowiłem zacząć wszystko od nowa... :)

Model: 6N2
Rok produkcji: 1999
Liczba furtek: 3
Silnik: 1.8T AGU 150 KM
Kolor: LC9Z (czarny metalic)
Koła: Keskin kt3 15x8 z naciągniętymi oponami 175/50 R15

Wyposażenie:
:arrow: wspomaganie
:arrow: centralny zamek + pilot
:arrow: el. szyby przednie
:arrow: moduł domykania szyb
:arrow: ABS
:arrow: halogeny

Przeprowadzone zmiany:
:arrow: swap z 1.4 (60km) na 1.8T (150km)
:arrow: dolot 2.5" + FMIC
:arrow: przelot 2" + tłumik końcowy
:arrow: zawieszenie gwintowane ta technix
:arrow: demontaż halogenów, lewy zaślepka, w miejscu prawego rura doprowadzająca powietrze na stożek
:arrow: lampy przednie - Black Angel Eyes
:arrow: wymieniony alternator na 220a z Audi Q7 chłodzony powietrzem
:arrow: akumulator przeniesiony do bagażnika
:arrow: założony alarm z czujnikami: ruchu, ultradźwięków, wstrząsów oraz DPS

Nagłośnienie:
:arrow: jednostka sterująca - Alpine CDA-9880R
:arrow: wzmacniacz subwoofera - Soundstream 6500D (5300w czystej mocy przy 0.5ohm)
:arrow: subwoofer - Soundqubed HDC4 18 D1 (18" potwór bo inaczej nie można go nazwać)
:arrow: głośniki w drzwiach - JVC CS-V628

Planowane zmiany:
:arrow: felgi 17"
:arrow: lepsze hamulce ;)
:arrow: zmiana nagłośnienia na coś mniejszego
:arrow: zająć się tematem blacharsko-lakierniczym
:arrow: dokładka polo 6n2 GTI
:arrow: zegary w słupku
:arrow: cambery
:arrow: wywalić filtr węgla aktywnego i inne graty które psują widok w komorze:)


Fotki klakiera z zewnątrz:
Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek

Fotki sprzętu grającego:
(niestety nie mam fotek jak to wygląda w polo, ale niebawem dodam:)
zdjęcia nie odzwierciedlają rozmiarów, lecz dodam, że sam wzmacniacz waży 29kg i ma długość 65cm a głośnik nieco ponad 40kg i 49cm średnicy)

Obrazek Obrazek

zdjęcia tego co się zepsuło:

Obrazek

zdjęcia ze swapu, czyli co was czeka jeśli się odważycie na taki zabieg :-D :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

proszę o wyrozumiałość, to mój pierwszy projekt :)
Pozdrawiam,
Emil.
Ostatnio zmieniony 15 sie 2015, 18:49 przez eniu1990, łącznie zmieniany 1 raz.
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
Awatar użytkownika
tomcho666
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 673
Rejestracja: 04 gru 2012, 18:20
Lokalizacja: Warszawa, Ochota/ Uścianek Wielki

Post autor: tomcho666 »

Jest grubo kolego, ale te "endżel ajsy" mi się tu nie widzą jakoś. Moim zdaniem mógłbyś się zaopatrzyć w rozpórki skoro masz taki setup pod maską i gwint do tego.

Powiedz jak to się sprawuje i jakie są wrażenia z jazdy. :)

Powodzenia, bezawaryjnej oraz bezpiecznej jazdy! :piwo:
Mój szerszeń, powoli się robi. ;)

http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=77&t=60460

Ślesin 2016 - III miejsce - Turniej Tenisa Stołowego
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

Ładna polóweczka, dobry motor pod maską. Lampy przód można wybaczyć bo są w wersji black. Powiedz kolego ile db wyciągasz na tym sprzęcie? Możesz wrzucić jakieś fotki. :)
Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: eniu1990 »

1. Rozpórki są w planach, na razie borykam się z napędem, półosie dorabiane na zamówienie, po 3 tygodniach "ostrej" jazdy jedna się po prostu ukręciła, wiec czekam na kolejne z innego materiału (poprzedni był zbyt twardy przez co mało podatny na naprężenia).

2. wrażenia z jazdy są takie ,że polo daje rade wyprzedzić sporo mocnych autek;) jedyna wada jaką dotychczas zauważyłem to wchodząc w zakręt z dużą prędkością i naciskając hamulec czuć jak tył się "unosi" i ucieka na bok oraz problemy z łapaniem przyczepności.

3.Niestety aktualnie nie mam sprzętu w samochodzie, byłem zaciekawiony jak polo będzie jeździło po swapie na 1.8t i w sumie tak już zostało, ale jak tylko wrzucę Car Audio na pewno dodam fotki, dodam, że wzmacniacz, kable, i skrzynia z subem ważą około 250-270kg więc sam rozumiesz dlaczego jeżdżę bez sprzętu :D postaram się wrzucić zdjęcia gratów CA.

4.Mój najwyższy wynik na tym sprzęcie to (151.2db nieoficjalnie) 151.1db oficjalnie co pomogło mi zdobyć wiele tytułów w dziedzinie Car Audio, możecie wierzyć lub nie, ale takim sprzętem grającym można włączyć alarm w banku przejeżdżając obok, nie wspominając o samochodach, mega frajda:)) myślę, że w przyszłym roku zacznę się pojawiać na klubowych zlotach i sami będziecie mogli ocenić jak to "gra" jeśli w ogóle taki łomot można nazwać graniem.

Ps. dodam jeszcze, że przy tak dużym ciśnieniu akustycznym(powyżej 150db) na zawodach CA nie można siedzieć w samochodzie.

pozdrawiam:)
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

No no. Projekt ciekawy. Będę tu chyba często zagładał. Swap na bardzo dobry silniczek i to się ceni. Powodzenia w dalszych modach i oby dalej było tak grubo :)
F
Filipovic
Swój
Swój
Posty: 750
Rejestracja: 19 lut 2013, 2:14
Lokalizacja: GDA

Post autor: Filipovic »

Swap ogarniałeś sam czy jakaś ekipa? Ile mniej więcej wychodzi taka zabawa? Jakie masz aktualnie heble? Znajomy mówił, że przy 1.8t te z gti raczej nie dają rady, ale on miał opcję 180 kucy.
Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: eniu1990 »

Powiem tak, wszystko co mogłem robiłem sam z jednym znajomym (który na początku nie wiedział jak ustawić grzechotkę żeby coś odkręcić, może się to wydawać śmieszne ale tak naprawdę było) to czego nie mogłem zrobić sam np. toczenie nowych półosi, ciecie wodą blachy 6mm na fragmenty łap (które sam zaprojektowałem a później spawałem).

Temat rzeka. jeśli Ja mając średnie pojęcie o mechanice (a z wykształcenia informatyk) dałem radę zrobić swapa z kolegą o znikomym pojęciu o czymkolwiek to myślę, że sporo z was dało by radę to ogarnać, tym bardziej jeśli macie paczkę kilku osób które pomogą.

Koszty.. mając pusty garaż i polo (nie miałem wogóle narzędzi i kluczy, wszystko musiałem kupić, nawet głupie szczypce czy śrubokręty, nie miałem dosłownie nic) udało mi się zmieścić w 6 tysiącach, z tym że;
-klucze plaskie/oczkowe, zestaw z yato kilka grzechotek z nasadkami - około 800zł
-elektronarzędzia (wiertarka, flex, wyrzynarka, lutownica, cyna, wiertła, tarcze do cięcia... itp.) - około 500zł
-wszelakie nowe części do polo jak końcówki drążków, sworznie, olej, paski, linka gazu, nowa chłodnica, płyn hamulcowy, płyn chłodniczy - około (1200zł)
-części używane np; przewód sprzęgła, alternator 220a(pod car audio) i inne.. pewnie myślicie dlaczego używane? już tłumaczę, dlatego ,że te auto to rzeźba, nie ma części uniwersalnych które pasują z golfa 1.8t do polo, wiele części było kupowane na stacji demontażu pojazdów (szroty), jeśli nie pasowały można było wymienić na inną część czego nie można zrobić w sklepie motoryzacyjnym.
-zestaw hebli na przód z Cupry 350zł
-wszelakie wężyki, rurki, przewody i inne tego typu rzeczy są nowe - około 200-300zł
-dawca i sprowadzenie go pod dach - około 2900zł
-a teraz najważniejsze... garaż w którym robiłem swapa był 9km od mojego domu, więc codzienny dojazd pochłonął troszkę gotówki, nie jestem w stanie powiedzieć ile, dlatego, że były przypadki iż w jeden dzień robiłem 100km po różnych sklepach, hurtowniach itp

Troszkę się rozpisałem ale chciałem wam jasno przedstawić jasno jak sytuacja wyglądała u mnie:)
Prościej ujmując mając dosłownie pusty garaż a w nim polo, 6 tysięcy w kieszeni i kolegę do pomocy który zawsze będzie pomagał dacie radę.

Naprawdę gorąco polecam, miny buraków w BMW 2.8l bezcenne.. :good: :good: :lol:

hamulce na razie mam niestety serię, słabo hamują... ogarniam temat hebli i bede wymieniał, bardzo możliwe, że wykorzystam te które kupiłem wcześniej od Cupry. Heble od polo 6n2 GTI też ciężko widzę przy 150hp, a na tym się napewno nie skończy, narazie plany na hamulce a następnie wita garrett t25,

muszę spadać :) resztę dopiszę później, pozdrówka dla wszystkich:)
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
Awatar użytkownika
zxxck
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 404
Rejestracja: 10 lip 2013, 10:42
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: zxxck »

Gratuluje projektu a najbardziej to swapika :D Chciałbym dokonać kiedyś czegoś podobnego u siebie ale niestety przeraża mnie ogrom prac jaki się z tym wiążę ;/ Chciałbym jeszcze zapytać jak wyglądało posadzenie tego silnika ? Na jakich łapach montowałeś>?
Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: eniu1990 »

-Lewa łapa (od strony kierowcy) górna część została z polo, reszta dorabiana z blachy 6mm, troszkę rzeźby było
-Prawa łapa (od strony pasażera) została prawie oryginalna, jedynie do silnika została dorobiona część w kształcie odwróconej literki L, a do tego trzy tulejki 6cm (żeby to jakoś przykręcić do silnika)
-Dolnej łapy skrzyni została przecięta mniej więcej w połowie jej długości, reszta pospawana z blachy 5mm tak żeby pasowała pod silnik, niezbędna będzie druga osoba do podtrzymania silnika aby dobrze wykonać pomiary (próbowałem sam i musiałem kilka razy poprawiać).
Mam nadzieję, że w ciągu dwóch miesięcy kupię turbo k03s, wtryski 346cc, regulowany regulator ciśnienia paliwa wraz z resztą gratów i przy wymianie postaram się zrobić kilka fotek jak te łapy mniej więcej wyglądają, ogólnie pozostając przy oryginalnej skrzyni z AGU ciężko jest umiejscowić silnik, bo miejsca jest bardzo mało, trzeba również podciąć podłużnicę (ja swoją podciełem i obspawałem z każdej strony dodatkowo blachą 6mm :) )

pozdrawiam,
Eniu.
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: eniu1990 »

Nowe koło:
-przód 16x7.5 opona 175/50 (będzie 165/45),
-tył 16x9 opona 215/45 (będzie 195/45),
z tyłu bez dekielka dlatego ,że będą nowe (kolce), jeden musiałem oddać pod wymiar tokarzowi:)
doszedł także zegar doładowania turbo.

Obrazek

Obrazek
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

oj ciężko będzie z trakcją na 165 chyba
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

przy takim sleeperze dałbym poszerzoną stal (w ciekawym kolorze) 15" z oponką 195/40 + kołpak do przykrycia :cool:
na drodze sleeper ... a na zloty kołpak zdejmujesz i wygląda zacnie :piwo:
tylko nie wiem jak tam miska nisko siedzi.

co do lamp to wystarczy wywalić ringi i pomalować obwódki w czerń ..... i będą wyglądać o wiele lepiej (czyli tak jak u mnie :grin: )

oczywiście to tylko moja wizja :bye:
Awatar użytkownika
przemo92
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 611
Rejestracja: 09 lis 2013, 17:03
Lokalizacja: Mostówka/Warszawa

Post autor: przemo92 »

151.1db to naprawdę ładny wynik, gratuluje! Ja też się trochę w tym bawię, teraz mam skrzynie na dwóch 12'' i nawet w miarę tarmosi ale nie miałem okazji tego zmierzyć. Szukam teraz czegoś z większym skokiem membrany, ewentualnie 2x15'' po wywaleniu tylnej kanapy ;) Pozdro!
Awatar użytkownika
eniu1990
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 23 mar 2015, 12:46
Lokalizacja: Strzegom

Post autor: eniu1990 »

Miałem aluski 15x8, opona 175/50, gdybym posadził polo na tamtym setupie miałbym miskę jakieś 2-3cm od ziemi(na pierwszych zdjęciach widać rozwaloną miskę a przód nie był nisko na 15"), dlatego zmieniłem na 16 (7.5)" żeby jakoś to wyglądało i przy okazji miska wyżej, co do trakcji to na pewno rewelacji nie będzie.
VWV a jak u ciebie z postojówkami? gdzie je umieściłeś?

przemo92 do jakiej kwoty szukasz głośników? i do jakiego pieca?
Polo też ma być głośne..!
Mistrz Polski easca db race profesionalista 2014
Mistrz Polski easca dbl unlimited 2014
Rekord Polski easca dbl unlimited 2014 -- Pozdro dla maniaków Car Audio :D
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

[quote=""eniu1990"]VWV a jak u ciebie z postojówkami? gdzie je umieściłeś[/quote]

W odbłyśniku od drogowych nawiercilem otwór pod oprawkę z diodą ;) tak jak jest w serii.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta sprzedane/ kasacja”