[9n] Problem z turbiną/odmą

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pawelmalina7
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2014, 15:14

[9n] Problem z turbiną/odmą

Post autor: pawelmalina7 »

Witam wszystkich,

Swoją Polówkę z silnikiem 1.4 TDI kupiłem w maju 2014. Pierwsze co to turbina do regeneracji. Przez ponad rok męczyłem się z wyciekiem oleju pod intercoolerem. Firma regenerująca umyła ręce, zwalając winę na niskie ciśnienie oleju. Na okres przejściowy została założona z powrotem tamta turbina, niestety, zero mocy i silnik strasznie kopcił. W związku z tym zostało zmierzone ciśnienie i wszystko było ok. Kupiłem nową zregenerowaną turbinę. Przez ok 1.5 miesiąca był spokój. Po tym czasie zauważyłem, że w okolicach łączenia odmy i węża, który idzie do turbiny jest olej. Został wymieniony oring uszczelniający na łączeniu odmy i tego węża. Ok. 2 tyg. po tej operacji pojawił się wyciek w tym samym miejscu co na początku. Odczepiając wąż, który idzie do intercoolera wyleciała spora ilość oleju.

Mam kilka koncepcji, jednak najważniejsze pytanie, czy to znowu wina turbiny?

Ja podejrzewam paskudny zbieg okoliczności. Uszczelnienie łączenia odmy spowodowało, że olej zlatuje teraz wężem do intercoolera. Wyciek nie był duży, a więc skąd tam spora ilość oleju? Przed założeniem nowej zregenerowanej turbiny przejechałęm ok 200km na tej bez mocy i strasznie dymiącej.

Czy możliwe, że uszczelnienie łączenia odmy spowodowało ponowne gromadzenie się oleju przy IT i wyciek po IT i zderzaku na ziemie? Co zrobić, aby mieć pewność i ew. tanio rozwiązać ten problem? Jestem biednym studentem :-D

Na koniec informacje: VW Polo, 1.4 TDI, 75KM, 2002r., 191 500 km przebiegu ( duża szansa na realność :) )

Pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,na początek współczuje takich problemów jak na niebogatego studenta.
Prawda jest taka że jeśli jest spora ilość oleju w IC to jest to wina przepuszczającej turbiny lub ewentualnie odmy-choć to mniejsze prawdopodobieństwo. Ja obstawiam na turbo,tym bardziej że już po regeneracji,a z nimi to różnie bywa. Firma regenerująca daje gwarancję,wiec oddaj niech sprawdzą bo prawdopodobnie to jej wina. Zawsze jakaś nie duża ilość oleju jest w IC,ale nie duża,jeśli jest tego kilka setek to turbo puszcza a tak być nie powinno. Więc walcz z firmą o gwarancję. :box:
Powodzenia !!!
Awatar użytkownika
lukarson
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2015, 15:52
Lokalizacja: Otwock

Post autor: lukarson »

Mam chyba problem z odmą. Przeglądając silnik i sprawdzając czy wszystko jest ok... zauważyłem pęknięcie w tych miejscach ( zaznaczone kropkami i strzałkami ).
http://pics.tinypic.pl/i/00714/gthxpc4skon8.jpg

Moje pytanie brzmi, czy można z tym tak jeździć, czy muszę wymienić?
Oraz czy to jest stała część pokrywy zaworów, czy jednak to się wymontowuje, ale poprzedniemu właścicielowi pękło przy ściąganiu/zakładaniu, takie moje domniemanie.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

Witam,jeśli przez te pęknięcia nie leci olej a raczej widać że nie, to możesz spokojnie tak jeździć. Ten element chyba jest wymienny ale nie jestem pewien.
Awatar użytkownika
lukarson
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 wrz 2015, 15:52
Lokalizacja: Otwock

Post autor: lukarson »

[quote=""danielzy""]Witam,jeśli przez te pęknięcia nie leci olej a raczej widać że nie, to możesz spokojnie tak jeździć. Ten element chyba jest wymienny ale nie jestem pewien.[/quote]

Jednak bym chciał wymienić całą odmę na nową, tylko nie wiem czy to integralna część pokrywy zaworów czy osobna?
W
Wolga85
Swój
Swój
Posty: 836
Rejestracja: 31 sty 2010, 16:22
Lokalizacja: Gdów

Post autor: Wolga85 »

Osobną ale kupisz tylko w ASO lub na szrocie . Ją ostatnio kupowalem do Octavi i kosztowała coś 80 płn.
Lenistwo drogą do postępu
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”