[9N] Obroty silnika

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

[9N] Obroty silnika

Post autor: millbery »

Wiatam. po uporaniu się z jedną usterką mam wrażenie że pojawiła się nowa.

Na zimnym silniku samochód odpala od strzała a jego obroty na biegu jałowym wynoszą 1050obr/min oczywiście na automatycznym ssaniu co wydaje się normalne. Zaś spadają po chwili do 685-706obr/min czy nie wydaje się wam że to jest trochę za mało?
Odczytałem parametry silnika i podaję je niżej.

-Obliczona wartość obciążenia silnika 19,2 %
-Ciśnienie absolutne w kolektorze dolotowym 32kPa
-Kąt wyprzedzania zapłonu 1,00 stopnie
-Pozycja przepustnicy 2,4 %
-Obroty silnika 685-706obr/min

Pomiar był odczytany na biegu jałowym

Czy waszym zdaniem są to prawidłowe parametry?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2015, 20:05 przez millbery, łącznie zmieniany 1 raz.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Hmm a czy kąt otwarcia przepustnicy dla twojego silnika nie powinien mieć inną wartość ? Czyściłeś przepustnicę ?
Pomogłem ? Kliknij pomógł
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Ja mam taki sam silnik jak ty masz wpisany w profilu także zakładam że taki masz i u mnie obroty są mniej więcej takie same.
m
millbery
Newbie
Newbie
Posty: 20
Rejestracja: 10 paź 2015, 20:06

Post autor: millbery »

szczerze powiem że nie mam pojęcia jaki powinien być kąt otwarcia przepustnicy na biegu jołowym.
Wartość otwarcia przepustnicy była odczytana kiedy odłączyło automatyczne ssanie a obroty oscylowały jak wyżej w poście.
Zauważyłem również że autko na biegu jałowym nie równo pracuje (tak jak by przerywało.) Dzieje się to na biegu jałowym.
J
Jacob
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 220
Rejestracja: 23 sty 2015, 21:39

Post autor: Jacob »

Nierówna praca może być spowodowana od brudnej przepustnicy po uszkodzone popychacze zaworowe. Mi się wydaje, że przepustnica powinna mieć 2,5% kąta otwarcia, najlepiej wyczyścić i zaadaptować. Od tego bym zaczął no i vag i kody błędów.
Pomogłem ? Kliknij pomógł
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”