[6R] 1.2 TSI - nagła nierówna praca silnika, kontrolka EPC

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

[6R] 1.2 TSI - nagła nierówna praca silnika, kontrolka EPC

Post autor: Pawel »

Cześć,

W zeszłym tygodniu podczas jazdy (akurat wjeżdżałem na rondo) silnik przełączył się w tryb awaryjny oraz wysypał następującymi kontrolkami:
- EPC
- katalizator
- ASR/ESP
- Ciśnienie opon

Poza tym głównym objawem jest wyraźne trzęsienie się silnika (obroty trzyma w miarę stabilne, ale fizycznie się trzęsie). Podpiąłem się pod komputer i za pierwszym podejściem znalazłem poniższe błędy:

Silnik:

Kod: Zaznacz cały

--------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Control Module Part Number: 03F 906 070 HE    HW: 03F 907 309 J
  Component and/or Version: SIMOS10.22AH10 2684
           Software Coding: 001900D6200400080000
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F 004004 (VW25)
                      VCID: 6CD7223B877E2C7E58B-8039
No ASAM data for: "EV_ECM12TFS02103F" (VW25) 

2 Faults Found:
6352 - ROD - Unknown Error Code 
          - 00 [237]
          MIL ON - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 54143 km
                    Date: 2046.14.10
                    Time: 16:05:55

11836 - ROD - Unknown Error Code 
          - 00 [109]
          Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 7
                    Mileage: 54143 km
                    Date: 2046.14.10
                    Time: 16:05:56


Readiness: 0000 0000
Hamulce:

Kod: Zaznacz cały

 Address 03: ABS Brakes       Labels: 6R0-907-37x-ESP82.clb
Control Module Part Number: 6R0 907 379 AK    HW: 6R0 907 379 AF
  Component and/or Version: ESP8.2i front H05 0001
           Software Coding: 210228E3216D00B5842E14E684D600401300
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
                      VCID: 871DFD9732D86F26559-80D2
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 7
                    Reset counter: 23
                    Mileage: 54143 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2046.14.10
                    Time: 16:05:55

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x8000
                    Hex Value: 0x1207
                    Hex Value: 0x13B7
                    Hex Value: 0x1788
                    Hex Value: 0x8779
                    Hex Value: 0x80F9
Auto HVAC:

Kod: Zaznacz cały

   Address 08: Auto HVAC       Labels: 6R0-907-044.clb
Control Module Part Number: 6R0 907 044 H    HW: 6R0 907 044 H
  Component and/or Version: Climatronic   H11 0711
           Software Coding: 
            Work Shop Code:   
                      VCID: 387FCE6B8BA650DE6C3-806D
1 Fault Found:

00457 - Control Module for Network (J519) 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 21
                    Mileage: 53506 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2045.14.28
                    Time: 06:58:36
Po wymianie świec (i tak zbliżał się termin i przebieg) oraz przejrzeniu wszystkich bezpieczników (oczywiście instrukcja nie podaje ich przynależności) pod kierownicą oraz tych przy akumulatorze komputer zarejestrował poniższe błędy:

Silnik:

Kod: Zaznacz cały

-------------------------------------------------------------------------------


                Address 01: Engine       Labels: 03F-906-070-CBZ.clb
Control Module Part Number: 03F 906 070 HE    HW: 03F 907 309 J
  Component and/or Version: SIMOS10.22AH10 2684
           Software Coding: 001900D6200400080000
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
              ASAM Dataset: EV_ECM12TFS02103F 004004 (VW25)
                      VCID: 6CD7223B877E2C7E58B-8039
No ASAM data for: "EV_ECM12TFS02103F" (VW25) 

2 Faults Found:
6352 - ROD - Unknown Error Code 
          - 00 [101]
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 54156 km
                    Date: 2046.14.13
                    Time: 04:01:27

11836 - ROD - Unknown Error Code 
          - 00 [101]
          Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 54156 km
                    Date: 2046.14.13
                    Time: 04:01:28


Readiness: 0110 0101
Hamulce:

Kod: Zaznacz cały

                Address 03: ABS Brakes       Labels: 6R0-907-37x-ESP82.clb
Control Module Part Number: 6R0 907 379 AK    HW: 6R0 907 379 AF
  Component and/or Version: ESP8.2i front H05 0001
           Software Coding: 210228E3216D00B5842E14E684D600401300
            Work Shop Code: WSC 00788 648 00255
                      VCID: 871DFD9732D86F26559-80D2
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101101
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 23
                    Mileage: 54156 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2046.14.13
                    Time: 04:01:27

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0002
                    Hex Value: 0x3207
                    Hex Value: 0x13B7
                    Hex Value: 0x006A
                    Hex Value: 0x7F7F
                    Hex Value: 0x7FF9

Central electric:

Kod: Zaznacz cały

Address 09: Cent. Elect.       Labels: 7H0-937-08x-09.clb
Control Module Part Number: 7H0 937 089 F    HW: 7H0 937 089 
  Component and/or Version: BCM T5GP Li4  H50 0251
           Software Coding: 3DB02BBF08E12400933808916C2B0FD15A40672F60051041200000010000
            Work Shop Code: WSC 12469 483 00190
                      VCID: 3979CB6FB0AC49D693D-806C
3 Faults Found:

03430 - Terminal 30 for Turn Signals and Brake Lights 
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 23
                    Time Indication: 0

03396 - Supply voltage terminal 30 for central locking 
            011 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00101011
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Reset counter: 23
                    Time Indication: 0

01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387) 
            004 - No Signal/Communication - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 23
                    Time Indication: 0


Dodam jeszcze, że świeca z 3-go cylindra wskazuje na niewłaściwą mieszankę/spalanie (jest cała czarna) - pozostałe mają idealny, brunatny nagar (a na marginesie, świece wymienia się bardzo wygodnie). Poza tym przejrzałem też okablowanie łącznie z wtyczkami - na pierwszy i drugi rzut oka wszystko wygląda ok. W żadnym konektorze nie znalazłem niczego niepokojącego.

Research w internecie wskazuje nawet na błędnie działający czujnik położenia pedału hamulca - tu jednak nie stwierdziłem żadnych nieprawidłowości. Poza tym, nierówna praca silnika wskazuje na jakieś zwarcie lub wadliwe urządzenie gdzie indziej.

Będę wdzięszny za wszelką pomoc.
Awatar użytkownika
favi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 11 lis 2012, 1:55
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: favi »

Wymień przewody wysokiego napięcia. U mnie sprawę załatwiło. Wymieniłem na trwalsze NGK z plastikową otuliną zabezpieczającą przed gryzoniami
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

A jest może sposób na potwierdzenie, że to właśnie o te przewody chodzi? Chciałbym uniknąć niepotrzebnego zakupu.
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

A nie jest tak, że najlepiej wymieniać kable i świece razem?
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

A z tego nie zdawałem sobie sprawy. Zamówione - oby wymiana załatwiła temat.
Awatar użytkownika
Silver
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 31
Rejestracja: 17 lut 2012, 10:41

Post autor: Silver »

Miałem podobny objaw. Nierówna praca silnika…jak na trzech cylindrach, spadek mocy i oczywiście wszystkie kontrolki silnika rozbłysły. Nie pamiętam dokładnie które ale chyba tak jak u Ciebie. Komputerem błędów nie sprawdzałem. Winowajcą okazał się jakiś gryzoń, najprawdopodobniej kuna, która delikatnie nadgryzła kabel zapłonowy. Uszkodzenia przewodu nie było widać i nie dawało to żadnych objawów aż do momentu gdy spaliła się cewka zapłonowa. Wtedy pojawiły się opisane objawy. Uszkodzenie cewki było widoczne po jej demontażu. Na spodniej części zalanej czymś w rodzaju kleju było pęknięcie i to powodowało zwarcie. Jeśli wymiana kabli pomoże to super. Jeśli nie polecam sprawdzić cewkę. I zakupić osłonę na kable.
Awatar użytkownika
Pawel
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 20 wrz 2012, 22:00
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Pawel »

Cześć,

Sprawa rozwiązana wymianą przewodów zapłonowych (te od NGK pasują idealnie) - dzięki bardzo za dobrą radę.

Choć przyznam, że przez fakt, że to nie są przewody wysokiego napięcia, jestem trochę zaskoczony. Obejrzałem kable i nie ma na nich żadnych uszkodzeń.

@Silver: Mam silnik po modernizacji, więc osłona na kable jest.

Umyję je jeszcze porządnie i przyjrzę się im dokładnie w dobrym świetle. Jeżeli ponownie nie znajdę żadnego uszkodzenia mechanicznego to po prostu będę wymieniał je z automatu co 50 000 km lub cztery lata, a nawet szybciej.
Awatar użytkownika
favi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 11 lis 2012, 1:55
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: favi »

U mnie też nie było uszkodzeń za drugim razem i wymiana pomogła. Możliwe, że do jakieś trefne kable. Zaś za pierwszym razem "gryzonie" zjadły gumę.
f
franz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 89
Rejestracja: 13 sie 2014, 15:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: franz »

Wizualnie może się wydawać że kable nie mają uszkodzeń ale wystarczy jakieś mikropęknięcie przy tak wysokim napięciu, i mamy problem ;).
Obrazek
Ślesin 2015 (86C Coupe Fox LA5Y) - 2 miejsce - najniższe 86C/2F
Ślesin 2016
Ślesin 2017 (86C Coupe Fox LY3D ABU)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”