W wieku 5 lat na moje urodziny moi rodzice zakupili w salonie Polo 6n2 w kolorze Mercato Blue, w full opcji Basic z zabójczo mocnym silnikiem 1.0 eMPeI, generującym 50 kilochomików. Do wyposażenia dodano radio Pajjonier, w kolorach podświetlenia współgrającym z podświetleniem deski rozdzielczej. Później Ś.P. znajomy dobry elektryk dołożył alarm oraz central zamek. Przez 15 lat Polówka miała się dobrze, robiąc 7tyś km rocznie. Najdalsza trasa wyniosła 250 km. Odkąd zacząłem sięgać dachu stając na kole myłem ją i pucowałem co sobotę. Dbałem bardziej niż Niemiec o Passata. Przez takie starania, modliłem się do bogów tjuningu, żebym kiedyś mógł go odziedziczyć. Stało się to w sierpniu tego roku, kiedy to rodzice zakupili nowsze Polo 6r, znowu z salonu. I tutaj historia auta zaczyna się zmieniać, przestaje już być seryjnym Polo Basic. Moja osoba, nasiąknięta motoryzacją i tuningami nie może zmarnować tak dobrej bazy, więc odkąd już mogłem poruszać się samochodami, w głowie powstawały plany, stage i inne dziwactwa. Plany są przemyślane z grubsza, niektóre są takimi "must have". Największą zaletą jest fakt, że jest niebita, ani nie malowana, a lakier jest prawie idealny (drobne ryski od standardowego mycia) i zawsze się błyszczy.
Zdjęcia z dnia kupna:


Na początku jak pewnie u większości wpadło radio Clariona, za śmieszne pieniądze, do tego tuba i wzmacniacz 2k Wat z Peyinga.
Trzepało każdym luźnym elementem, a lusterko wsteczne było bezużyteczne, pod wpływem bassu, pomimo, że głośniczek był jeszcze słabawy.
Później zacząłem odwiedzać fora, przeszukiwać liste modów w większości Polówek, wiedziałem co i jak, co warto zmienić co warto dodać. Przyszła pierwsza praca, która otwiera drogę do modów.
Po długich poszukiwaniach na portalach aukcyjnych, dopadłem za dobre pieniądze gwint Pro Sport, który wyczyściłem z wszelkiego brudu i rdzy, zabezpieczyłem przed korozją i pomalowałem. Dodatkowo u tego samego pana kupiłem Cup holder, co prawda z angola, ale przełożyłem później szufladki.

Następnym modem były kierunki Hella Black + boczne TYC Black.

Już zamontowane


Później dorwałem lekko przepłacając jak się później okazało, grill z Gti oraz halogeny, do tego jeszcze sam licznik z Gti w cenie zwykłego. Po przyjściu paczki grill od razu wyczyściłem APC i zamontowałem.


Chcąc dopełnić czarne kierunki po głowie mi krążył smoked front, a że dorwałem lampę z urwanymi zaczepami, postanowiłem sprawdzić trudność rozklejania plastikowego klosza, po czym na szybko pomalowałem lampę czarnym połyskiem. Wyglądała całkiem całkiem, ale raczej będzie mat, bo Hella są też w macie.

Cały czas po zakupie gwintu na koniec sezonu uparcie chciałem założyć go po zimie, jednak chcąc przypasować koło, postanowiłem wrzucić gwint. Niestety, ale tylne amorki miały już zżarte kielichy na sprężynach i takim sposobem skręconym do połowy gwintem, powstał winter setup. Większość na zimę idzie w górę, a ja będąc inny, idę w dół

Porównanie przodu Gwint vs Ori



Parę dni później doszło do pierwszych przymiarek, Keskiny 16" - 7,5j. Chowały się aż za mocno, a cena względem wyglądu i stanu felg, powiedziała mocne nie.

Była jeszcze przymiarka XXR 527 16"- 8,25j Et0 zakochany od pierwszego wejrzenia, zaślepiony fenomenalnym concave`m. Była to rolka, która miała być docelowa, jednak 8,25 przy et0 wystawała masakrycznie, a nie chce jeszcze poszerzać budy, tym bardziej o tyle.
Koniec sezonu, wielkie poszukiwania gratów. Codzienne poszukiwanie dobrej rolki w dobrym rozmiarze. Zacząłem też szukać kratek pod wcześniej kupione halogeny, które tylko czekały na montaż. Znalazłem kratki z Gti. Dzwonie, do gościa, ma tylko jedną... Dalsze poszukiwania trwały, nic nowego, cały czas tylko jedna sztuka. Uparty uzupełnianiem frontu kratkami z Gti, dorwałem ebnięty zderzak z angola, z dziurką w jednej kratce. Cena była dosyć niska, więc bez zastanowienia kupiłem. Kratka halogenu z dziurą zastąpi nowa ori z Aso, która jak sie okazuje jest tańsza niż stara czasem połamana na alledrogo. Standardowo po przyjściu paczki po robocie, czyszczonko i montaż.


No i tak do tej pory Polóweczka się toczy, niektóre graty leżą, na swoją kolejność, a ja nadal szukam jakieś zacnej rolki. Jest już zarys, coś nietypowego, co spasuje się z moimi marzeniami, a do tego świeża rolka.
Szybki strzał na święta, szybkie ustrajanie i przyciemnienie lamp resztą jakieś tam badziewnej folii. Po zdjęciach była wymiana oleju na Castrol Magnatec.

:!: Realizacja planów na sezon 2016:
:write: Drobna korekta lakieru + zabezpieczenie najlepszą ceramiką od 4nano Done!
:write: Pospawanie, pomalowanie dokładki z Gti oraz montaż + przyklejenie EZLIP Done!
:write: Pomalowanie wszystkich listw w piano black + przednia na gładko Done!
:write: Przeróbka przednich lamp na soczewkę bixenon + pomalowanie odbłyśników na czarno + przeróbka długich na DRL Done!
:write: Montaż nowego alarmu ( stary ma już jeden pilot z jednym działającym przyciskiem) Done!
:write: Siedzenia w skórze ColourConcept Done!
:idea: Oczekiwanie na zakończenie produkcji pewnych felg znad Hamburgerolandii
:idea: Airride z własnym sterownikiem
:idea: Podgrzewane dysze spryskiwaczy
:idea: Elektryczne lusterka oba duże
:idea: Elektryczne szyby
:amen: