Strona 1 z 1

nierówna jazda

: 05 sie 2009, 21:53
autor: lucas3
Witam! To mój pierwszy post na forum, a zarazem problem,który trapi mnie od ponad roku. Posiadam VW Polo z 97r. i gdy jadę prostej równej drodze z prędkością do ok.40km/h autem delikatnie kołysze. Jak jadę powyżej tej prędkości kołysania w ogóle się nie czuje.Zaś gdy zaczynam hamować, samochód nie zatrzymuje równomiernie,tylko jest hamowanie pulsujące. Chciałbym zaznaczyć, że opony ostatnio były wymieniane na nowe, więc one raczej nie są przyczyną.

Re: nierówna jazda

: 05 sie 2009, 22:34
autor: voolf
Opony oponami, a felgi mogą być niewyważone lub poprostu krzywe. Innym powodem mogą być luzy na kołach, bądź wyrobione amortyzatory.

Re: nierówna jazda

: 05 sie 2009, 22:48
autor: lukasz6oo
Witam mam podobny problem ze swoim polo też kołysze przy małej predkosci a jak chamuje to delikatnie pulsuje pedał hamulca. Opony mam nowe przejechałem na nich max7 tys łozyska kół wymienione w kwietniu ,a amorki z przodu mam tez mówki bo robiłem całe zawieszenie z przodu w czerwcu .Tarcze i klocki tez wymieniałem nie cały rok temu wiec sa napewno ok .Nawet byłem wyważyc koła drugi raz i nadal problem wystepuje :banghead: Podejżewam tak na 80% ze to bedzie wina felg teraz mam aluski ale naoponach zimowych które mma na stalówkach wszystko było ok

Re: nierówna jazda

: 05 sie 2009, 22:51
autor: voolf
Sam doszedłeś gdzie przyczyna (choć nie koniecznie), lekko pogięta felga przy wyważeniu powinna się "wyrównać" i nie bić.

Re: nierówna jazda

: 05 sie 2009, 23:00
autor: Artpolo
Dołożę swoje 5 gr. Polo to "mini suv" więc kołysze bez względu na wszystko.
Da się to poprawić zakładając szersze felgi i twardsze sprężyny - jazda jak czołgiem - można spokojnie przy 50km/h wchodzić w zakręt 90 stopni na suchej nawierzchni.

Z tego co wiem to wina niewyważonych felg lub krzywych tarcz hamulcowych - te 2 rzeczy tak na 98%.
Na naszych drogach można sobie koła wyważać codziennie. Najlepiej kupić własną wyważarkę (to oczywiście żart z tym kupnem)
Tarcza hamulcowa może wykrzywić się gdy jest nagrzana i nagle ochłodzona np wjazdem do kałuży.

Jeżeli samochód przy hamowaniu bujnie na którąś stronę to mogą być klocki lub amorki.

Re: nierówna jazda

: 05 sie 2009, 23:13
autor: lucas3
Dziękuję bardzo wszystkim za podpowiedzi!

Re: nierówna jazda

: 06 sie 2009, 19:14
autor: lukasz6oo
Mówisz że jak lekko pogieta felga to po wywazeni bedzie ok? ja dawłem dwu krotnie do wyważenia i nadal jest to samo opony tez sprawdząłem mimo iz sa prwie nowe a na feldze nie widac nawet deliokatnego wgniecenia czy czegos podobnego jedynie maja pozdzierany lakier na rantach (brzegach)

Re: nierówna jazda

: 06 sie 2009, 21:01
autor: rat4
kołysanie i pojawiło się u mnie, kilka tras robiłem po wertepach i w końcu odezwał się amorek, stuka jak drewniany klocek prawdopodobnie wybita poducha amora albo amor życie kończy, jak kupowałem pole to miała 75% amorów dziś po jeździe po naszych drogach safari nie spodziewam się że mają więcej niż 40%, ale nie zmieniam, ładuje kasę w co innego,
fakt faktem buja i to konkretnie, wjazdy w zakręty już nie są takie pewne jak kiedyś pomimo opon 195.....
Polskie drogi kasują wszelkie zawieszenia od furmanki do wyczynowych jeepów....nie ma że boli.
Safari musi kosztować zawieszenie... :angry2:

Re: nierówna jazda

: 06 sie 2009, 22:31
autor: lucas3
u mnie przyczyną kołysania są niestety felgi. Gdy podniosłem tylną część auta okazało się,że koła prawe jak i lewe nie obracają się równomiernie tylko mają delikatne wybrzuszenia ( prawe nawet bardziej niż lewe )

Re: nierówna jazda

: 08 sie 2009, 8:49
autor: Areck1
witam
miałem taki sam problem pomogła zbieżność kól (laserowa) bo tylko taka daje zadowalające efekty


tylko nie taka:) http://fotoprzemysl.blox.pl/2008/10/Zbi ... owa-D.html

Re: nierówna jazda

: 08 sie 2009, 9:08
autor: rat4
zbieżność kól (laserowa) bo tylko taka daje zadowalające efekty
to co powiesz na niezawodną metodę na sznurek? też da się ustawić spokojnie i efekty zadowalające
to samo przy pomocy pręta wysuwanego. :-D