[6N]Wolna odma?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
marqs85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:56
Lokalizacja: Lublin

[6N]Wolna odma?

Post autor: marqs85 »

Pytanie, czy można a może ktoś już ma zrobioną wolną odmę? Gdzieś kiedyś widziałem że miał ktoś puszczony wąż od filtra na ziemię, a drugi wąż wchodzący do korpusu silnika zaślepiony filtrem powietrza np. takim z motocykla.Już mi raz zamarzła pomimo czyszczenia i wymieniłem wąż na sztywniejszy ale mam tak umocowany parownik że jak bym go nie ułożył to się przygina i obawiam się że znowu mi przymarznie. Czyściłem odmę z wężami a po 2 tyg. jazdy znowu ślady masła w wężach.
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Pozbawianie odmy podciśnienia to na pewno super opcja w takim razie, co?
Nie czyściłem odmy przed zimą. Jako olej mam wlaną beznadziejna mieszankę dolewek tego co akurat walało się po warsztacie. Zero problemów z odmą i ciśnieniem oleju. Dlaczego? Bo go nie oszczędzam. Całego zakresu obrotów używam do jazdy, wliczając i powyżej 5k. I odma jest w stanie perfekcyjnym.
m
marqs85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marqs85 »

A jeździsz na gazie? co do oleju fakt kupiłem auto w listopadzie i oleju nie zmieniałem, poprzedni właściciel twierdził że zmieniał olej w sierpniu,aczkolwiek może faktycznie jest syfiasty. Co do odmy czyściłem ją, kręcę wysoko polówkę, uwierz nie jeżdżę jak emeryt :acute:
Jak olej wobec tego wlać 10w40 czy ryzykować i 5w40?Mobil,Valvoline,Elf?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

proponuje Ci układ odmy oparty o oil-catch tank - zastępuje fabryczny odolejacz
jedyne co trzeba robić to jakoś raz na jakiś czas (raz czy dwa razy w roku) wylać z niego cały syf

jak miałem 86c2f z 1.3 3F to zrobiłem sobie taki po 3 przygodach z odmą jednej zimy
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/b ... directlink

układ może być "otwarty" z filterkiem jak na zdjęciu (w tym przypadku miejsce w którym odma była podłączona do dolotu należy zaślepić) lub "zamknięty" czyli podłączony do dolotu
Awatar użytkownika
Dawidoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 429
Rejestracja: 28 sty 2015, 17:31
Lokalizacja: ChoRzÓw

Post autor: Dawidoo »

Nie działają zdjęcia
m
marqs85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marqs85 »

[quote=""Marcin86c""]proponuje Ci układ odmy oparty o oil-catch tank - zastępuje fabryczny odolejacz
jedyne co trzeba robić to jakoś raz na jakiś czas (raz czy dwa razy w roku) wylać z niego cały syf

jak miałem 86c2f z 1.3 3F to zrobiłem sobie taki po 3 przygodach z odmą jednej zimy
https://picasaweb.google.com/lh/photo/5 ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/b ... directlink

układ może być "otwarty" z filterkiem jak na zdjęciu (w tym przypadku miejsce w którym odma była podłączona do dolotu należy zaślepić) lub "zamknięty" czyli podłączony do dolotu[/quote]
Czyli rozumiem że pucha od odmy zostaje, tylko między filtrem powietrza a odmą montuje oil-catch tank.Jaki koszt był wykonania,ew. posiadasz jakiś tuorial?
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

nie wiem jak to dokładnie wygląda w twoim aucie musiał byś zrobić zdjęcie

kiedyś miałem rysunek techniczny do wykonania, ale go zagubiłem, jak nie zapomnę to poszukam w wolnej chwili, bo wykonywał to dla mnie ktoś na zamówienie ze stali
można tez kupić gotowce http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... t-1-1-0118
te za ok 80-90zl wyglądają całkiem sensownie i maja spust płynu na dnie
m
marqs85
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 18 paź 2015, 19:56
Lokalizacja: Lublin

Post autor: marqs85 »

Ok,wszystko już wiem zrobię sobie na weekendzie,dzięki raz jeszcze.A jaka jest różnica między otwartym a zamkniętym?Nie chce aby mi waliło olejem, przez ten filtr nie będzie wywalało smrodu?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Układ zamknięty przy takim silniku to ma tylko korzyści, raz że podciśnienie, dwa że ilość oleju wychodzącego przez odmę jest znikoma, to nie jest 3.0 turbo.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Winiacz jakoś w 3F który praktycznie niczym, jak każdy silnik benzynowy, problemów z otwartą odmą nie miałem, a wręcz problem znikł


marqs85 niestety układ otwarty skutkuje nieprzyjemnymi zapachami wewnątrz kabiny od czasu do czasu, przede wszystkim w korkach
nie wiem jaki masz olej ale 5w40 albo 10w40 jak najbardziej zalecany jeżeli jeździsz na np 15w40
Awatar użytkownika
cormax666
Początkujący
Początkujący
Posty: 94
Rejestracja: 14 lis 2013, 8:20

Post autor: cormax666 »

Panowie, raz kolesiowi montowałem na jego własne życzenie odmę do wydechu, już chyba ze dwa lata tak śmiga i naprawdę nic mu nie śmierdzi i nie ma problemów z zamarzaniem odmy, po prostu trzeba zamontować króciec na wydechu pod odpowiednim kontem i cały syf wyleci ze spalinami przy przelotowych wydechach, ak poza tym to catch oil tank jest też dobry przy wolno ssakach
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”