[6R] 1.2 TSI kable wysokiego napięcia, rozrząd i sterownik

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

T
Theatilis
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 21 sty 2016, 13:35

[6R] 1.2 TSI kable wysokiego napięcia, rozrząd i sterownik

Post autor: Theatilis »

Witam serdecznie, potrzebuję rady bardziej doświadczonych użytkowników VW Polo po moich ostatnich przygodach.

Przed dwoma miesiącami kupiłem używane Polo 6R 1.2 TSI z DSG7 z 2011 r. Nieustannie serwisowane w ASO. Do niedawno sprawowało się doskonale, aż:

1. po zatankowaniu, w trakcie jazdy samochód zaczął szarpać, tracić moc aż w końcu zapaliły się kontrolki Check Engine, EPC i kontrolka ciśnienia w oponach. Zatrzymałem samochód. Upewniłem się, że korek wlewu paliwa jest poprawnie założony. Sprawdziłem kable wysokiego napięcia i zauważyłem uszkodzoną (jakby przegryzioną) osłonkę jednego z kabli. Po poprawieniu kabla samochód odpalił, kontrolki nie zaświeciły się ponownie i dojechałem do serwisu VW, gdzie polecili mi sprawę zignorować, skoro kontrolki zgasły, a samochód działa OK.

2. Od tamtej pory widzę postępujące kłopoty ze skrzynią biegów: przełożenia nie przeskakują tak płynnie, jak na początku. Szczególnie podczas zmiany z 2. na 3. bieg samochód albo szarpie (przy jeździe na wyższych obrotach) albo na chwilę wskakuje na wysokie obroty, zapina kolejny bieg i dopiero wtedy obroty spadają. Dla porównania: podczas „prawidłowej” zmiany obroty błyskawicznie spadają do nowej wartości na kolejnym biegu, bez półsekundowego „skoku”.

3. Zgłosiłem się z tym opisem do ASO na diagnozę skrzyni i posypały się przygody: na błąd pracy cylindra – wymienili wspomniane przewody. Oprócz tego sugerują wymianę rozrządu (bo słychać tarcie przez kilka sekund przy uruchamianiu silnika) oraz sterownika silnika (jak zrozumiałem – na kłopoty z biegami), do którego nie można wgrać nowego oprogramowania.

Wszystkie sugerowane naprawy tyleż kosmicznie drogie, co zaskakujące dla mnie.

Co sądzicie o tej kombinacji objawów i sugerowanych napraw? Jakieś rady? Dodam jeszcze, że obecny przebieg to 60 000 km.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2016, 17:38 przez Theatilis, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mark
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 319
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:24
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Mark »

[quote=""Theatilis""]sugerują... sterownika silnika[/quote]
sugerują a gwarantują że to pomoże? bardziej wygląda na naciąganie...
Nowe oprogramowanie wgra każda lepsza firma która zajmuje się tuningiem- może lepiej do nich zajrzeć na zdiagnozowanie, przy okazji mogą trochę podciągnąć osiągi :)
I na pewno nie szarpną takiej kosmicznej kasy jak ASO, nawet z nową mapą i pomiarami...
Było 6N jest 6R /// mp3432
"Nie mam systemu w wersji PL, a jednak jakoś to nie przeszkadza pisać poprawnie."
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

1.Kable ok,do wymiany.
2.Jak słychać rozrząd,to też niestety.
3.DSG 60000km,wymienić olej i zobaczyć co się będzie działo.
Awatar użytkownika
favi
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 11 lis 2012, 1:55
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: favi »

Polecam przy wymianie kabli zainwestować w plastikową osłonkę do owinięcia kabli lub w osłonę Numer części: 03F 103 935
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”