Polo 6N - Long Time Project - Viniaczek

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Polo 6N - Long Time Project - Viniaczek

Post autor: viniaczek »

Cześć. Mam na imię Karol i jestem szczęśliwym posiadaczem polo 6n z 1996 roku. Auto w rodzinie od 11 lat. Najpierw w rękach rodziców, miało iść na sprzedaż za śmieszne 1800zł ale uparlem się ze dam mu drugie życie jakiego jeszcze nie miało.

Dane:
- 1996 rok
- Jestem 3-cim właścicielem, pierwszym była Pani Hilda z Niemiec, następnie rodzice, teraz ja.
- 200136 kilometrów natrzaskane potwierdzone, wszelkie brief'y karta pojazdu i książka ASO są. Vin poprawny etc.
- 1.4 aex 60km aktualnie @113km. W planach swap na ABF

Na pokładzie mamy:

- Korbotronik x2
- Radio VW Alpha Stereo spięte z głośnikami na podszybiu 2x 10cm 35w RMS Magnat.
- 2x Airbag (działające, tak myślę, błędów nie wywalilo).
- Wspomaganie
- centralny zamek + alarm + immobiliser

Ogólnie całkiem biedy nie ma. Auto dostało nowa kierownicę obszyta skóra, nowy mieszek zmiany dźwigni zmiany biegów. Kompletny remont skrzyni biegów za ponad 750zł, nowe sprzęgło Sachs, nowa pompa wspomagania (do założenia) bo rzęzi na parkingach jak jest ciepło, wymiana kompletu filtrów (paliwo, olej, powietrze). Nowe tarcze przód z GTI 6N plus klocki, nowe szczęki, cylinderki i bębny tył. Nowa maska (do malowania). Nowe fotele z regulacją wysokości u kierowcy z Golfa III, stary od kierowcy się złamał wzdłuż, był krzywy (przy okazji, jak ktoś wie jak wcisnąć kanapę z Golfa III dzielona asymetrycznie to będę wdzięczny bo jest szerszą o 2cm mniej więcej a na siłę pchać nie będę. Fajnie jakby był komplet kolorystycznie bo przód w czerni tył szary we wzorki. Samochód ma do zrobienia, blacharke, progi z przodu przy blotnikach małe ogniska, ogólnie zdrowe, bardziej estetyka, klapa tylna na dole, felerne łączenie pod lampami z tyłu (robione wiele razy a i tak wychodzi. I tak cała karoseria idzie do blacharza i lakiernika). Dziury dwie w podwoziu mniej więcej w miejscu na nogu dla pasażerów z tyłu. Zbiera się tam wilgoc, były gumy i odpadły.

Do zrobienia, przepustnica (przerywa jak się zagrzeje w położeniu 6/8 pedału gazu), jeśli ktoś ma inny pomysł na ta przypadłość to proszę o <Little help>. Trochę rzyga olejem na uszczelce pod pokrywa klawiatury, (Ojciec wlal za dużo oleju swego czasu), w sumie to już ogarniete.
Do wymiany błotnik prawy ( dostał strzała na parkingu od Tico). Auto po geometrii wywazaniu i pozytywnym przeglądzie. Stoi i mało nim jezdze bo na codzień sluzbowka, ale też ze względu na hałas, katalizator i środkowy wachaja piach, były do wyrzucenia wiec póki co jest przelot, raczej będzie cały układ z GTI, lub wraz z silnikiem, to raczej temat na koniec roku, jak czas i fundusze pozwolą wraz z dobrą sztuka do przeszczepu.

Poszukuję, kopertowek (schowkow) z miejscem na głośniki do drzwi przednich. Oryginalnej gałki zmiany biegów z GTI, sensownych tylnych lamp z 6n2 albo 6n GTI.
Zderzaka przód z GTI lub pełnego. Tył jest poliftowy, przód nie.
Alufelg w kolorze białym 4x100 mogą być 15' i kogoś kto doradzi jak sensownie położyć auto żeby mogło jeździć i wyglądać z tymi kołami do porządku.

Odrazu mowie ze nie szukam taniego tuningu, jak w tytule wspomniałem, to projekt na dłuższa mete, wiec na spokoju.

Pozdrawiam wszystkich :)

Obrazek
Obrazek

Tutaj po pracy złapałem jeszcze trochę światła, z tyłu :)
Obrazek
Z przodu
Obrazek
Wnętrze obiecane fotki
Obrazek
Tak wiem, zatankuje :)
Obrazek
Fotele z Golfa 3
Obrazek
I przerzucona kanapa tył (tapicerka i gąbki) w tym miejscu dzięki Winiacz za pomoc
Obrazek
Kierownica po obszyciu
Obrazek
:)
Obrazek

I jak bylo jasno @20.06.16
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 02 lip 2016, 22:13 przez viniaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Warunkowa akceptacja- popraw temat wg wytycznych zawartych w regulaminie działu
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Ciekawe że masz równie podobny nick co historię polo. Moje co prawda od nowości w rodzinie.

Co do kanapy to przełóż gąbki i tapicerkę na metalowy stelaż z polo, stary temat.

Nie ma czegoś takiego jak poliftowy zderzak z tyłu, tzw szerokie zderzaki ewentualnie. Taki volkswagenowski odpowiednik m pakietu od bmw zasadniczo.

Ja od siebie powiem, bo też zaczynałem od 1.4 AEX - poszukaj stabilizatora na przód, najlepiej od GTI. Nic tak nie poprawia prowadzenia w stosunku do ceny. W AEX'ach seryjnie stabilizatora całkiem nie było.
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Nickiem posługuje się w sumie od zawsze :)

Odnośnie tapicerki, rozumiem że przekladam wszystko całościowo na stelaż stary i zakładam, tylko kanapa z Golfa jest dzielona a obecna nie wiec chyba będzie trzeba zszywac w miejscu dzielenia?
Awatar użytkownika
Winiacz
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 342
Rejestracja: 10 maja 2014, 23:28
Lokalizacja: Wałcz

Post autor: Winiacz »

Boże broń. Przekładasz na dzielone stelaże od polo.
Środkowe mocowanie musisz wtedy dodać.
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Ok. Udało się po długich bojach przerzucić tapicerkę. Wygląda o niebo lepiej ale co się człowiek naszarpal to jego. Jest komplet.

Wieczoren wrzucę zdjęcia całości wraz z samochodem. Dzięki Winiacz :)
Awatar użytkownika
myszaty
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 55
Rejestracja: 08 lip 2015, 22:19
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: myszaty »

autko w rodzinie od dawna - lubię takie historie :) jakieś foty dokładniejsze by się przydały...
VW Polo 6n 1.4 '98 automat
Zestaw CB ---> Teddy ASC + Lemm AT 71 & Yosan JC 350 + Lemm AT 900
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Świeże zdjęcia dodane. Mam szereg pytań:

- Czy jak zdejmę tylna wycieraczke to zostanie dziura która jest później jak zaslepic?
- Czy ktoś zna dobrego blacharza i przy okazji lakiernika który podejmie się reperacji progów, tylnej.klapy ( na dolnym kancie przy klamce zaczyna ją brać), pasa przedniego, pod prawa tylna szyba jest zjechany lakier (Ojciec wziął się za lakierowanie i zjechał papierem a potem potraktował sprayem parę lat temu), drzwi prawe i lewe biorą na dole biorą, do tego tylne nadkola małe purchle są. No i zderzaki obydwaOgólnie cała karoserię chce oddać do blacharza i lakiernika...liczę się z kosztami, ale auto ma raczej wartość sentymentalna dla mnie i chce je doprowadzić do ładu a nie kupować inne zdrowe.
-Co ewentualnie można przykombinowac z 1.4 aex żeby lepiej pracowało, może jakieś dodatkowe kunie jest szansa obudzić? Baza słaba, wiem, bardziej zależy mi na zdrowiu jednostki.
-Czy układ wydechowy podejdzie P&P z 6n/6n2 GTi?
-Przy doborze Alufelg jakimi parametrami się kierować, czyt. Et? Dystanse? Wiem że 4x100 najlepiej lub dystanse na inny rozstaw ale wolałbym jednak 4x100.
-Jak i jakim zestawem porządnie i sensownie bez fuszerki położyć połówkę nie za mocno, tak żeb na spokoju weszły 15'-tki i dało się tym na codzień jeździć. Jaki zawias? Bo na seryjnym czuje się w zakrętach jak na kanapie co czasem robi się niebezpieczne...
-I skąd dorwać zderzak z GTI na przód pełny...

I ostatnie, w dziale spotowym brak info o spotach na terenie górnego śląska, szykuje się coś?

:)
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""viniaczek""] Czy jak zdejmę tylna wycieraczke to zostanie dziura która jest później jak zaslepic? [/quote]
viewtopic.php?f=25&t=16087

[quote=""viniaczek""]-Co ewentualnie można przykombinowac z 1.4 aex żeby lepiej pracowało, może jakieś dodatkowe kunie jest szansa obudzić? Baza słaba, wiem, bardziej zależy mi na zdrowiu jednostki.[/quote]
Nie ma co tu kombinować- chcesz wiecej mocy to tylko swap na inny silnik.
Inne półśrodki sie nie sprawdzają :?

[quote=""viniaczek""]-Przy doborze Alufelg jakimi parametrami się kierować, czyt. Et? Dystanse? Wiem że 4x100 najlepiej lub dystanse na inny rozstaw ale wolałbym jednak 4x100. [/quote]
na forum jest obszerny temat o felgach- poszukaj, poczytaj

[quote=""viniaczek""]I skąd dorwać zderzak z GTI na przód pełny...[/quote]

w 6n przedni zderzak z gti niczym sie nie różni od zwykłego szerokiego zderzaka.
Widze, ze z przodu masz waski zderzak, wiec szukasz po prostu szerokiego- na allegro było tego od groma, w roznych kolorach i cenach

[quote=""viniaczek""]-Jak i jakim zestawem porządnie i sensownie bez fuszerki położyć połówkę nie za mocno, tak żeb na spokoju weszły 15'-tki i dało się tym na codzień jeździć. Jaki zawias? Bo na seryjnym czuje się w zakrętach jak na kanapie co czasem robi się niebezpieczne...[/quote]
-Jeśli nie bedzie Ci przeszkadzało mocno twarde zawieszenie to gwint technix/tuning art
-Opcja dwa to kit- amorki i sprezyny
-Opcja trzy- sprezyny -40, ale na tym porzadnie nie połozysz
Generalnie to musisz sam popatrzec po tematach jak kto ma obnizone i co ma włożone.
Dla jednego wystarcza sprezyny Eibacha -30mm, zas dla drugiego gwint skrecony prawie na maxa i tez tym autem jeździ na codzien :crazy:
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Odnośnie zawieszenia poluje na ten zestaw

http://olx.pl/i2/oferta/zawieszenie-gwi ... b1fb6ebf3a

Będzie ok? Czy przy wymianie również wymieniać gumy pod kielichami? Czy są jakieś konsekwencje gwintu? W sensie ze będzie trzeba uważać na coś więcej niż progi Dziury i wyboje oraz krawężniki :)
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 10:20 przez viniaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Obrazek

Powyzej po walce z klapa, spryskiwaczem, usunieciem wycieraczki i zalozeniem zaslepki, dodatkowo lampy z 6n2 i spory problem ze szpara powstala wskutek tej calej operacji. W tym miejscu prosze was o pomoc jak to ogarnac ?

Ogolnie auto ma byc trzydrzwiowym harlekinem ale w innej wersji kolorystycznej stad nie zwracajcie uwagi na obecna kolorystyke. Klape wzialem bo byla z lotka za smieszne pieniadze (90zl) a zdrowa jak astronauta :)

Gwint i alufelgi w drodze, wpadna pewnie pod koniec lipca. Narazie blacha.
Obrazek

Lusterka z 6n2 sterowane elektrycznie
Obrazek

Jak ktos ma blotniki do 6n w obojetnie jakim kolorze (najlepiej para) i zdrowe to biore od reki :)
Ostatnio zmieniony 20 cze 2016, 12:24 przez viniaczek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

klapa z 6N2 do 6N = szpary, nawet lampy z 6N2 trzeba rzeźbić żeby się ładnie spasowały więc nie ma się co dziwić.
k
kuba90876
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 392
Rejestracja: 08 mar 2014, 12:22
Lokalizacja: Nidzica

Post autor: kuba90876 »

[quote=""VWV""]klapa z 6N2 do 6N = szpary, nawet lampy z 6N2 trzeba rzeźbić żeby się ładnie spasowały więc nie ma się co dziwić.[/quote]
Nie zgodzę się. U mnie w 6N mam klapę z 6N2 i wszystko jest dobrze spasowane :P
Awatar użytkownika
rudy165
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 03 sie 2014, 17:19
Lokalizacja: Oława

Post autor: rudy165 »

Co to za model felg :) ?
v
viniaczek
Newbie
Newbie
Posty: 22
Rejestracja: 15 maja 2016, 16:00

Post autor: viniaczek »

Odnosnie modelu felg to Rudy zabij ale nie zwrocilem uwagi. Jak bede zdejmowal przy zakladaniu gwinta to z pewnoscia sprawdze bardziej sprawdzalem czy nie spawane, krzywe albo kombinowane sa :)

Obrazek
Obrazek

Fotki slabe, przed chwila skonczylem, juz ciemno. Rano zrobie jak bedzie jasno i wrzuce. Nic nie trze. 195/50/R15 wrzucone.

Gwint ta technix mysle do 2 tygodni zawita. Zderzak z GTi pelny zamowiony i poszukuje pary blotnikow w takim samym kolorze (para, sam kolor do obmyslenia).

Rozmawialem z blacharzem i bede kombinowal ze spasowaniem klapy z tylu do rownego, zobaczymy co sie wymodzi.

Dobrej nocy !:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N”