Strona 1 z 2
[Classic] sonda lambda
: 11 sie 2009, 14:19
autor: roman cbr
Witam mam w polówce silnik 14 16V i sondę przed katalizatorem 5 przewodową 6 pinową. Po podłączeniu do Vaga wynika,że sonda nie pracuje. Dziwi mnie to, nic się z silnikiem nie dzieje oprócz świecącej kontrolki check. Czytałem na forum o kłopotach z sondami oraz od czego są poszczególne przewody. Kolory tych przewodów:niebieski żółty biały szary czarny. Może ktoś z forum wie od czego są poszczególne kolory i jak taką sondę przemierzyć. z góry dziękuję :amen:
Re: sonda lambda
: 11 sie 2009, 16:00
autor: rafal192
a mógłbyś podać oznaczenie kodowe silnika
na razie tak w ciemno strzelam ze to może ten schemat :
http://www.box.net/shared/xvab47mja8
Re: sonda lambda
: 11 sie 2009, 16:45
autor: roman cbr
silnik AUA :butcher:
Re: sonda lambda
: 11 sie 2009, 17:02
autor: piotrom87
Miałem podobny problem do Twojego, (mam ten sam silnik AUA): Check się świeciło, poza tym z autem nic się nie działo, VAG pokazał ze to wina sondy (przed katalizatorem), a najlepsze że na tym samym VAG-u sama sonda testy przechodziła pomyślnie(!).
Wymieniłem jednak sondę na używkę, oryginalną (nie patrzyłem na oznaczenia, tylko kupiłem 6 pinową, 5 przewodową - od Golfa 1.6 16V), skasowałem błąd przez VAG-a i do tej pory, po przejechaniu ok. 1500 km Check się nie zapaliło
A tak na marginesie to był już taki temat i to nie jeden i tam należało się wypowiadać

Re: sonda lambda
: 11 sie 2009, 17:18
autor: rafal192
czyli dobry schemat podałem jeżeli rozumiesz co na nim pokazano to sobie sam wszystko multimetrem posprawdzasz

Re: sonda lambda
: 12 sie 2009, 7:20
autor: roman cbr
Dzięki za pomoc :kartka:
Re: sonda lambda
: 12 sty 2010, 23:08
autor: bogdanzieba
Witam w sondzie 5-cio przewodowej do VW Polo Classic 1,4 16V kod silnika APE jak sprawdzić czy działa grzałka? Jakie kabelki odpowiadają za grzałkę?
Re: sonda lambda
: 14 sty 2010, 17:00
autor: ZbysheK
[quote=""bogdanzieba""]Witam w sondzie 5-cio przewodowej do VW Polo Classic 1,4 16V kod silnika APE jak sprawdzić czy działa grzałka? Jakie kabelki odpowiadają za grzałkę?[/quote]
Zmierz omomierzem czy pomiędzy pinami 3-5 na sondzie lambda masz ciągłość obwodu, jeżeli nie to grzałka jest uszkodzona, gdy ciągłość obwodu jest zmierz na wtyczce pomiędzy pinami 1 oraz 2 czy jest napięcie, bo być może grzałka nie jest zasilana.

Re: sonda lambda
: 14 sty 2010, 22:34
autor: bogdanzieba
Z tego co ustaliłem i elektromechanik mi stwierdził to mam uszkodzony sterownik, który nie podaje napięcia na ogrzewanie sond lambda. I pytanie mam takie, czy jak wymienię sterownik na inny działający to czy też będę musiał wymieniać sondy lambda?
Re: sonda lambda
: 14 sty 2010, 22:45
autor: ZbysheK
Jak dokonasz wymiany sterownika nie ma potrzeby wymieniać sondy na nową, pamiętaj, że sterownik musi być taki sam jaki posiadasz w samochodzie.
Pozdrawiam

Re: sonda lambda
: 14 sty 2010, 22:55
autor: bogdanzieba
W mojej polówce mam sterownik 6k0906034c a znalazłem na allegro 6k0906034 z końcówką chyba D czy będzie pasował?
Re: sonda lambda
: 15 sty 2010, 6:13
autor: ZbysheK
z tego co etka online pokazała sterownik o literze końcowej D był montowany w seatach Cordoba/Ibiza.
na etce znalzałem do jakich silników jest dany sterownik:
6K0906034D 'MPI' FASE IV / AUA - SEAT
6K0906034E 'MPI' FASE IV / AUA - VW POLO
6K0906034C 'MPI' / APE - VW POLO
według, mnie sterownik z literką D nie będzie pasował do twojego silnika.
Pozdrawiam
Re: sonda lambda
: 16 sty 2010, 22:58
autor: bogdanzieba
A dlaczego tak sądzisz? Ciężko znaleźć w necie identyczny sterownik jak ja miałem. Może się go uda zaadoptować?
Re: sonda lambda
: 24 cze 2010, 20:18
autor: Rycho 2265
Zmierz omomierzem czy pomiędzy pinami 3-5 na sondzie lambda masz ciągłość obwodu, jeżeli nie to grzałka jest uszkodzona
Jeśli grzałka jest uszkodzona ,( sonda pracuje) to czy można wpiąć w instalację rezystor imitujący grzałkę ? Powinny wtedy zgasnąć piekielne kontrolki. Jakiej wielkości powinien być ten opornik i jak go podłączyć? Czy ktoś już to przerabiał?
Re: sonda lambda
: 06 lip 2010, 15:38
autor: lukamen
A u mnie jest tak, że na zimnym silniku np. rano po odpaleniu obroty dziwnie skaczą. Jak zgaszę silnik i odczekam kilka minut wszystko jest ok. silnik pracuje równo. Następnie, kiedy gdzieś pojadę i samochód postoi chwilę obroty są ok., ale po momencie świeci kontrolka cheak. Dodam jeszcze, że po jakimś czasie sama gaśnie, podobno jest to problem z sondą lambda. Ale wygląda na to, że czasami działa, a czasami nie. Sam nie wiem, co mam o tym myśleć.