Sprzedaż polo 6n2 (potrzebuję kilku rad)

Tu rozmawiamy o wszystkim czego nie obejmują inne dzialy.

Moderator: Global Moderator

k
kubinho165
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2014, 13:30

Sprzedaż polo 6n2 (potrzebuję kilku rad)

Post autor: kubinho165 »

Po dwóch latach mojej przygody z Polo 6n2 (1.4 benzyna, 75 koni, trendline) postanowiłem go sprzedać. Przeczytałem większość internetowych poradników o sprzedaży auta i mam w głowie mniej więcej co muszę zrobić, jak przygotować auto itp. Jednakże jest to mój pierwszy samochód i był on kupiony w nieco "niesprzyjających warunkach" (czyt. handlarz naciągający młodego człowieka na pierwszy samochód) dlatego pojawia się trochę wątpliwości, które chciałbym rozwiać żeby uniknąć potem zbędnych problemów.
1) Rzeczywista cena auta, za którą zakupiłem samochód wynosiła 9300 zł, jednak na fakturze widnieje 5200 zł. Jeżeli kupujący będzie chciał dowód kupna samochodu to pokazywać mu tą fakturę i wciskać mu, że cena na niej to tylko kit, bo handlarz sobie chciał na podatku zaoszczędzić czy lepiej udawać, że owej faktury nie mam?
2) Samochód brał udział w stłuczce, w której zostały lekko wgniecione lewe drzwi. Nie chciałem bawić się w fuszerkę i klepać na chama więc zostały wstawione nowe i pomalowane. Czy spokojnie można wystawiać ten samochód jako bezwypadkowy, a dopiero podczas oględzin wspomnieć o nowych drzwiach czy od razu pisać, że drzwi są nowe, a samochód brał udział w kolizji, co jest trochę bez sensu, bo jednak wypadek, a kolizja z punktu widzenia prawa to dwa różne pojęcia?
3) Parę miesięcy temu podczas mycia odpadł klosz od przedniego kierunku i jest wstawiony nowy zamiennik, który nie do końca idealnie pasuje, a do tego nie jest zmatowiony jak drugi, oryginalny kierunek. Ważne jest żeby zwrócić uwagę kupującego na ten fakt czy jeżeli tego nie zauważy to można sobie darować?
4) Ogólnie każdy samochód u tego handlarza, u którego kupowałem, był "sprowadzany z Niemiec", jednak po przyjeździe do domu i spokojnym spojrzeniu do książki serwisowej okazało się, że jest ona po włosku i z dat poszczególnych wpisów wnioskuję, że krajem pochodzenia samochodu są jednak Włochy. Możliwe też, że samochód z Włoch był sprzedany do Niemiec skąd handlarz go kupił. Jednak u handlarza samochód stał na blachach KTA więc musiał być potem jeszcze zarejestrowany w Polsce. Czy jest więc jakaś możliwość, np. po numerze VIN sprawdzenia historii tego pojazdu? Jeżeli nie, to po prostu pisać "kraj pochodzenia Włochy, (prawdopodobnie) drugi właściciel w kraju"?


Podsumowując, samochód jest w bardzo dobrym stanie, zarówno technicznym i wizualnym. Służył mi głównie na trasie, dlatego wszystko było wymieniane na czas. Jest nowy rozrząd, na którym przejechałem jakieś 5 tys. kilometrów, nowy akumulator, przeczyszczona przepustnica i układ hamulcowy.

Pozdrawiam hejterów i zdaję sobie sprawę, że kupując samochód od handlarza, na praktycznie lewej fakturze, z nieznaną dobrze historią pojazdu popełniłem zajebisty błąd. Dodaję ten post, żeby moje ogłoszenie było jak najbardziej zgodne z prawdą, dlatego liczę na rzeczowe odpowiedzi. :good:
Awatar użytkownika
nick
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 278
Rejestracja: 30 gru 2013, 22:38
Lokalizacja: Tichau

Post autor: nick »

1. Nie pokazuj faktury zakupu, nie musisz wcale podejmować tematu ceny za jaką kupiłeś polo to twoja prywatna sprawa..
2. Moim zdaniem wystaw jako bezwypadkowy, ale w opisie uwzglednij wymanie i malowanie drzwi..
3. O kierunkowskazie nie wspominaj, jeżeli kupujący zapyta wyjaśnij o co chodzi..
4. Z VIN dowiesz się w serwisie jako właściciel o histori pojazdu o ile był serwisowany. Auto kupione w Niemczech przez chandlarza z innymi niż niemieckie papiery są jeszcze tańsze niż z niemieckimi.. Napisz, auto zarejestrowane, kraj pochodzenia Włochy. Opisz również jakie poczyniłeś inwestycje w samochód..
Najlepiej wstaw ogłoszenie na forum, może znajdziesz tutaj nowego właściciela. Rynek samochodów jest to "dżungla" i miało jest tak uczciwych sprzedajacych, sadząc po twoich pytaniach jak Ty...
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

[quote=""kubinho165""]Po dwóch latach mojej przygody z Polo 6n2 (1.4 benzyna, 75 koni, trendline) postanowiłem go sprzedać.[/quote] Znudził się ? Ile furtek ?
k
kubinho165
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 05 lip 2014, 13:30

Post autor: kubinho165 »

5 drzwiczek, czarny, na alusach

Może nie tyle co się znudził, co po prostu potrzebuję czegoś większego i mocniejszego, bo tak jak napisałem wyżej, przez 9 miesięcy w roku jeżdżę głownie na trasie. Gdybym poruszał się tylko po mieście, prawdopodobnie bym go zostawił na dobrych parę lat. Prędkościowo nawet daje radę, spokojnie leci 150 km/h, nie rzuca nim i w zakrętach nawet jest względnie przewidywalny. Problemy ma głównie przy wyprzedzaniu, bo przyśpieszenie nie jest mocną stroną tego silnika i wyprzedzenie tira jadącego 90 km/h jest sporym przeżyciem :D
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

[quote=""kubinho165""] Problemy ma głównie przy wyprzedzaniu, bo przyśpieszenie nie jest mocną stroną tego silnika i wyprzedzenie tira jadącego 90 km/h jest sporym przeżyciem :D[/quote] Bez przesady :blind: . Redukujesz do 3 biegu i tir zostaje w lusterku.
Awatar użytkownika
bolus1
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 283
Rejestracja: 25 maja 2011, 15:50

Post autor: bolus1 »

[quote=""Jaco-""][quote=""kubinho165""] Problemy ma głównie przy wyprzedzaniu, bo przyśpieszenie nie jest mocną stroną tego silnika i wyprzedzenie tira jadącego 90 km/h jest sporym przeżyciem :D[/quote] Bez przesady :blind: . Redukujesz do 3 biegu i tir zostaje w lusterku.[/quote]

:D jasne chyba że ważysz 100kg i jedziesz z dziewczyną dwoma psami i bagażem to przy redukowaniu do 3 zmienia się tylko dźwięk i nic więcej :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Offtopic”