[6n] Koła na tylnej osi pochylone ujemnie /--\

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

[6n] Koła na tylnej osi pochylone ujemnie /--\

Post autor: polobolid »

Ostatnio robiłem przegląd hamulców tylnych i zauważyłem, że mam ścięte opony tylne od wewnętrznej krawędzi. Jakiś czas temu zauważyłem, że jedno koło mam lekko pochylone a teraz widzę, że oba tylne są w takiej pozycji /-- (góra lekko wchodzi do środka a dół na zewnątrz jak w autach drifftowych :))

Jaki element się zużył, że koła się tak układają?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Trudno mówić o zużyciu czegoś w tylnej belce. Lekki negatyw jest fabrycznie. Sprawdź, może masz cambery pod czopami założone. Pokaż fotki.
p
polobolid
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 86
Rejestracja: 03 paź 2011, 12:37

Post autor: polobolid »

Z tego co zauważyłem, to żadnych camberów nie ma. Czop jest nałożony na osłonę bębna i kręcony bezpośrednio do belki. Poniżej zdjęcia, jeżeli będą potrzebne inne to zrobię.
Obrazek Obrazek

Sądziłem, że na wpływ tego nachylenia może być odpowiedzialny np. siletblock belki, czy czop ew. sprężyna z amortyzatorem. W sumie to zamieniłem miejscami sprężynę z amortyzatorem ale na to samo wyszło. Może najzwyczajniej belka skrętna się poddaje po latach?
Awatar użytkownika
Bubles
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 11 wrz 2013, 19:53
Lokalizacja: Piła

Post autor: Bubles »

Miałeś tak od zawsze czy niedawno Ci te koła tak się rozjechały?
Awatar użytkownika
VWV
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 401
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: WML

Post autor: VWV »

1. jak wygląda geometria po pomiarach na stacji?
2. Czy kąty są takie same na obydwu kołach??
3. Tak jak wspomniał adek1983 - fabrycznie jest lekki negatyw.
4. Czop nie jest nałożony na osłonę bębna tylko bezpośrednio przykręcony do belki.

Jeżeli negatyw jest poza zakresem tolerancji to wychodzi na to , że polówka targała niezłe ciężary co spowodowało wykrzywienie czopów. Lub po prostu ze starości puszcza blacha na belce.
Różnice można zniwelować podkładając cambery vel. podkładki kątowe lub wymieniając belkę lub same czopy (zależy co jest powodem negatywu).
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”