[6R] Kontrolka oleju po wymianie łańcucha rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Mordgird
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 18 gru 2012, 18:36

[6R] Kontrolka oleju po wymianie łańcucha rozrządu

Post autor: Mordgird »

Witam,
Jak wielu tutaj kolegów miało okazje opisać problemy z objawami łańcucha rozrządu, ja chciałbym opisać mój przypadek po wymianie i poprosić o rade.

Polo 2011
Silnik 1.2 TSI 105KM

Wymiana łańcucha 81k km u mechanika specjalizującego się w VW ale bez autoryzacji.
Wymieniony został tez zestaw filtrów powietrza, oleju oraz paliwa.

Po wymianie zaczęła migać kontrolka oleju przy niskich obrotach, głównie w momencie podjeżdżania do świateł.
Potwierdzam tez ze olej jest wlany do max i jest to standardowy olej Castrol jaki leje się w VW.
Przy przyspieszeniu kontrolka znika.

Czy ktokolwiek z kolegów miał podobny problem i jak z nim sobie poradzić.

Moje drugie pytanie to jak i czy w ogóle docierać taki łańcuch, czy jeździć oszczędniej czy "docisnąć' by się ułożyło lepiej :).

Chwilowo przejechałem 30km ale mam przed sobą trasę 3k km za parę dni, czy warto jechać z powrotem do mechanika czy dojezdzić kolejne 100km

Pozdrawiam

PS:
Przejechałem kolejne 30km. Z obserwacji wynika ze kontrola zapala się na wyższych biegach (4,5,6) na 1400 obr/min.
Bezwzględu czy następnie zwolnię czy przyspieszę, kontrolka gasnie
M
Mordgird
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 18 gru 2012, 18:36

Post autor: Mordgird »

Witam ponownie i dziękuję za zainteresowanie.

Zrobiłem co kolega doradził, na drugi dzień pojawiłem się u mechanika.

Został wymieniony czujnik oleju, według niego czujnik był zapchany starym olejem oraz opiłkami starego łańcucha.
I ponoć to powodowało takie zachowanie. Zrobiłem zdjęcie silnika przed, i pozycja filtra oleju nie zmieniła się.
Mechanik jest szeroko polecany, aczkolwiek ja pierwszy raz serwisowałem auto poza ASO. (Koszt wymiany kompletu łańcucha w ASO Czestochowa to 4000PLN co dla mnie jest lekką przesadą)
Zestaw wymieniony to mix INA/Contitech....bo ponoć jest to aktualny zestaw dostarczany na ten sezon do VW, tak wiec i dostępny w serwisie. (koszt 1300PLN)

Proszę mnie poprawić jeżeli jest inaczej.

Dodam przy okazji ze łańcuch był rozciągnięty o 1,5cm co ponoć jest dość znacznym uszkodzeniem.

Od wymiany już pokonałem trasę 1600km PL>Włochy>Chorwacja i jak na razie wszytko OK.

Silnik tez odzyskał moc według mojego odczucia.

Oczywiście też nie ma już szeroko opisywanego "dzwonienia" podczas uruchamiania silnika.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”