Strona 1 z 1

[6N1 Variant] Prędkość a obroty

: 26 lip 2016, 18:29
autor: flower1984
Witam
Wybrałem się moją polówką na wakacje nad morze - przede mną było 580 km, już po 130 km straciłem 5 bieg -myślałem ze dojadę jeszcze 150 na "4" spokojnie jadąc 90 km/h do rodziny którą mieliśmy po drodze ale niestety po 30 km szum ze skrzyni biegów,zjazd na stacje benzynową,laweta, ja z rodzinką do pociągu i dalej nad morze a auto na warsztat zaprzyjaźniony z laweciarzem.Nazajutrz telefon z warsztatu z wyrokiem -skrzynia złom, sprzęgło złom ,z racji odległości zdałem się na warsztat aby zrobili co trzeba (skrzynia z zaprzyjaźnionego szrotu sprzęgło nówka).Za tydzień odbiór samochodu z Łodzi wszystko pięknie i fajnie ale że rodzinka jeszcze nad morzem to na A1 i fruu nad morze auto jakby bardziej dynamiczne ale....na liczniku 120km/h a auto głośne patrze na obrotomierz a tam już ponad 4000 obrotów (nawigacja pokazuje 114-115 km/h wymęczyłem te prawie 300km autostrady jadąc 125-130km/h (ok 120km/n na navi ) -4250obr/min niemal tracąc słuch :P .Ale nie wyobrażam sobie powrotu do domu jadąc na takich obrotach prawie 600km załadowani po dach. Czyżby na warsztacie włożyli mi jakąś inną skrzynie ?? Jakie powinny być obroty przy prędkościach autostradowych 120-140km/h POLO Variant 1.6 8v 75km -silnik ALM
Dodam tylko że w kwietniu 2015 zaraz po zakupie wypróbowałem polówkę i jadąc 150km/h miałem 4,250 obrotów
a w styczniu tego roku silnik przeszedł generalny remont.

Re: [6N1 Variant] Prędkość a obroty

: 03 sie 2016, 10:08
autor: ReVsky
Widocznie mechanik z "zaprzyjaźnionego" warsztatu i szrotu wsadził Ci z pewnością skrzynie z pojemności 1.0, też w swoim 1.4 miałem taką skrzynie i rozumiem Twój ból... Pozostały 2 wyjścia, jeździć z tą skrzynią co masz teraz zamontowaną albo kupić skrzynie z 1.4/1.6, zorientować się czy masz skrzynie na linki czy na "pręt"(nie wiem jak to sie fachowo nazywa) i zamontować.

PS. viewtopic.php?f=177&t=41249 w tym poście masz oznaczenie kodowe skrzyń biegów razem z przełożeniem i prędkością obrotową przy 100km/h.

Re: [6N1 Variant] Prędkość a obroty

: 04 sie 2016, 21:41
autor: rat4
przy dobrej skrzyni powinieneś mieć 2900-3000 rpm przy 100 km/h
Tu masz założoną krótką skrzynię tak jak kolega wyżej wspomniał.
Efekt większego buta, krótkie przełożenia robią robotę ale niestety vmax będzie niższa i zawyżone wartości rpm przy wysokich prędkościach.
Tu masz opisy skrzyń i przełożeń, zamiast przełożenia głównego 2,8 masz 3,8, auto nadaje się na 1/4 mili ale nie do tras. :niewiem:

Obrazek
bez śmiechu ale jednak może się przydadzą póki co:
Obrazek

Re: [6N1 Variant] Prędkość a obroty

: 04 sie 2016, 21:55
autor: tomsson
Masz może taką liste, ale do diesla w 6n2?

Re: [6N1 Variant] Prędkość a obroty

: 10 sie 2016, 19:22
autor: flower1984
Skrzyni raczej nie będę wymieniał...raczej wymienię samochód za 2-3 lata.A póki co będę jeździł na tej "krótkiej skrzyni" i modlił się żeby się już nic do sprzedaży samochodu nie posypało .Swoją drogą nad mną krąży jakieś fatum samochodowe... sprzedając fiata siene którą trapiło co chwile jakieś drobne usterki , myślałem ze kupując polo to będzie "skok w jakość i pierdołki się skończą- w końcu to VW.A tym czasem w ciągu 16 miesięcy wymieniłem :cewkę,aparat zapłonowy, świece, tuleję ,sprzęgło, skrzynię biegów,remont silnika a tydzień temu przy powrocie z wakacji padł czujnik prędkościomierza do tego doszło prawdopodobnie rozszczelnienie układu centralnego zamka-zostałem bez centralnego.Już nie mówiąc o innych rzeczach eksploatacyjnych.
Aż żal dupę ściska słuchając kuzyna który kupił 3 lata temu golfa 3 z 95 roku do "zajeżdżenia " za 1500 zł zrobił już nim 20k km a przyznał ze ciągu 3 lat nawet oleju nie sprawdzał-i do tej pory zero awarii ehh.