[6n2] Polo 6n2 by Ela

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

[6n2] Polo 6n2 by Ela

Post autor: adek1983 »

Mojej kochanej żonie zamarzyła się zmiana Polo na nowsze Polo :) Szukaliśmy, szukaliśmy i nie było nic co by nas zainteresowało. W końcu Ela znalazła niebieską 6n2, którą finalnie kupiliśmy 10 kwietnia 2016 roku.

Model: 6n2
Rok produkcji: 1999
Silnik: 1400 ccm benzyna pełny wtrysk
Skrzynia biegów: 5 biegowa
Moc: 60KM
Zawieszenie: seria
Hamulce: seria
Koła: Alufelgi 13 BBS Ronal TeddyBear + 13 stalowe zimowe
Nadwozie: 5D
Kolor: Niebieski (LA5C)
Audio: VW GAMMA IV + CD

Kilka zdjęć z ogłoszenia:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W aucie do zrobienia:

:arrow: Wymiana felg ALUETT 15" na Ronal TeddyBear 13"
:arrow: Przymocowanie głośników zgodnie z fabryką
:arrow: Usunięcie problemów z zaworkiem oparów paliwa
:arrow: Wymiana kanapy na taką z zagłówkami
:arrow: Wypranie wnętrza
:arrow: Wymiana sprzęgła i łożyska lewego przedniego koła
:arrow: Wymiana klamki lewy tył.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dziś przeprowadziłem mycie pianą Fruit Snow Foam od Shiny Garage, potem szampon StrawBerry Car Shampo też od Shiny Garage. Potem lakier potraktowałem Mac PricBort-em i glinką. Na to położyłem Wosk na mokro od Sonax-a. Szkoda mi go wyrzucić to zużywam go akurat na niebieską polówkę :)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Zostało zaaplikować dressingi na opony, plastiki i uszczelki a na szyby pójdzie RainX.

Przepraszam za scenerię, ale już się późno robiło i nie chciało mi się kręcić po wsi. Następnym razem znajdzie się coś ciekawszego :)
Awatar użytkownika
adam2308
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 288
Rejestracja: 12 maja 2011, 22:28
Lokalizacja: Krosno

Post autor: adam2308 »

Fajna polóweczka ;)

Planujesz listwy plus klamki w kolor?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Wiem, że ronale zostały Ci z poprzedniej 6n, ale13cali do 6n2 to za mało :(
Polo całkiem zgrabne :good:

Odprysk na zderzaku potraktuj lakierem zaprawkowym- niewielkim kosztem i nakładem pracy, można sprawić, że nie bedzie się rzucał w oczy i postępował dalej ;)

RainX na przedniej szybie u mnie w polo, zachowywał sie tragicznie- jazda wieczorem w deszczu była tragedią.
Z tyłu natomiast rewelka- nie mam wycieraczki, a szyba się tak mocno nie brudzi i nałożona powłoka trzyma się już chyba ze 3 lata :crazy:
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Widziałem bym tu z 16 cali :). Lakier dobrze mi znany ;-). Listwy i klamki w kolor odmłodziły by polo.
RUMAK
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Chwilowo nic się nie dzieje. Kilka dni temu konieczna była wymiana prawego przegubu. Dodatkowo z racji zbliżającej się jesieni i mglistych poranków, które już teraz dają o sobie znać zakupiłem zestaw halogenów na przód wraz z przełącznikiem. Na dniach będzie montaż i fotki.

Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

W sobotę przeprowadziłem przed zimą małe oględziny samochodu. Były konieczne z racji uskarżania się małżonki na nierówno pracujący silnik. Na forum wyczytałem, że przyczyną problemów może być cewka zapłonowa. No to start silnika i woda z atomizera prosto na cewkę zapłonową. Reakcja silnika była natychmiastowa zaczął się rzucać i krztusić. A i na cewce pojawiły się łuki elektryczne. Bez większego zastanawiania się podjąłem decyzję - wymiana. Już zakupiłem oryginał BERU, jakoś z poprzednich samochodów mam zaufanie do tej marki. Zwróciłem również uwagę na ubywający płyn chłodniczy. Okazało się, że wyciek jest w okolicy czujnika temperatury przy głowicy. W najbliższych dniach wezmę lusterko o dokładnie się przyjrzę. Przy okazji do wymiany poleci termostat.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Termostat, cewka zapłonowa wymienione. Wymieniłem również oringi przy czujniku temperatury i korku zaślepiającym drugi otwór. Płyn jednak dalej ucieka w tym samym miejscu. Widać czeka mnie zdjęcie króćca, odkręcenie go od głowicy i oględziny. Po kilku dniach używania silnik zaczął mocno szarpać podczas przyspieszania. W błędach silnika wyskoczyło wypadanie zapłonów na drugim cylindrze. Początkowo myślałem, że to wina zapchanego filtra paliwa. Ale po jego wymianie (stary był jeszcze z pierwszego montażu) nic się nie zmieniło. Dopiero nocą jak odpaliłem auto to okazało się, że na dwóch przewodach skaczą iskry przy samej cewce. Czekam na nowe przewody NGK i zobaczymy. W tzw. "międzyczasie" wymieniłem atrapę chłodnicy z czarnej na niebieską (pod kolor nadwozia). Oraz wypaleniu uległ elastyczny łącznik rury wydechowej - oczywiście wymiana i jest już cicho :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dziś przyszły przewody zapłonowe. Po ich zamontowaniu od razu dało się zauważyć różnicę w pracy silnika. Ustało charakterystyczne dla przeskakujących iskier cykanie. Silnik odpala z większą kulturą i ładnie bez szarpnięć wkręca się na obroty. Jest OK!
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dziś zawitała do mnie książka Haynes do Polo 6N2. Zakup w Wielkiej Brytanii okazał się sporo tańszy niż w PL.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Tylne hamulce odmówiły posłuszeństwa.
Objaw - trzymający hamulec w prawym tylnym kole.
Przyczyna - zatarta linka hamulca ręcznego.
Leczenie - nowe linki, cylinderki, bębny, szczęki oraz zestaw montażowy, do tego wymiana płynu hamulcowego.
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Ciekawe połączeni z miskami. Typowy zestaw rodzinny :)
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Przy remoncie tylnych hamulców postanowiłem zabrać się za ogarnięcie pewnych usterek wewnątrz samochodu. Na pierwszy ogień poszły zacinające się CupHoldery. Rozebrałem je na czynniki pierwsze i okazało się, że zastosowane smarowidło wylało się wszędzie i posklejało plastiki. Umyłem wszystko ShinyGarage RedDevil w stężeniu 1:4, potem nasmarowałem białem smarem Wurth i złożyłem do kupy. Teraz działa wszystko jak ta lala :)

Kolejny krok to właściwe zamontowanie pianki pod tunelem ogrzewania i weryfikacja klap nawiewu, bo na maksymalnych obrotach wentylatora ledwo co dmucha.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Dzis po kilku dniach sprawdzania uporałem się z wyciekiem płynu chłodniczego. Winowajcą okazał się korek obok czujnika temperatury. Był zwyczajnie pęknięty (chyba ze starości). Zamówiłem nowy zamiennik FEBI i wygląda na to że już jest ok.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Po kilku miesiącach użytkowania skrzynia biegów zaczęła głośno o sobie dawać znać. Chrobotanie na jałowym biegu było już od dnia zakupu, ale postanowiliśmy z tym jeszcze pojeździć. Ale w ostatnich dniach pojawiło się charakterystyczne wycie na każdym biegu. Nie czekając na ostateczną ostateczność wymieniliśmy skrzynię biegów na regenerowaną z roczną gwarancją.  Pierwsze jazdy pokazały, że jest cisza. Za kilka tygodni jak wszystko będzie ok zarekomenduję w odpowiednim wątki firmę, której zleciłem wymianę. Przy okazji weekendu postanowiłem uporać się z problemami w elektryce. Ci jakiś czas zapalała się kontrolka "CHECK ENGINE". Przyczyną były połamane wtyczki czujnika temperatury płynu chłodniczego oraz pierwszej sondy lambda.

Tak to wyglądało, wtyczka od czujnika temperatury:

Obrazek Obrazek

Ktoś nieumiejętnie odpinał wtyczkę i wyłamał zatrzask. Powodowało to luzowanie się wtyczki na czujniku, a w konsekwencji opadanie wskazówki temperatury na liczniku i błąd w komputerze. W tym przypadku skończyło się na wyjęciu pinów i przełożeniu ich do nowej obudowy. Trudniejszym zadaniem okazała się wymiana wtyczki sondy lambda.

Obrazek Obrazek Obrazek

Na powyższych zdjęciach widać zwykłe druciarstwo. A na poniższych jak to powinno wyglądać.

1. Organizuję kabelki. W moim przypadku miałem możliwość dobrać takie same kolory:
Obrazek

2. Obmywam z kleju benzyną ekstrakcyjną:
Obrazek

3. Z nowej wtyczki wybieram gumki i konektorki i zakładam je na nowe kabelki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

4. Końcowe lutowanie i zabezpieczenie koszulkami termokurczliwymi. Na koniec owinąłem taśmą.
Obrazek

Po złożeniu, próbne odpalenie silnika i próbna jazda. Wszystko ok. Naprawa zakończona sukcesem.
Zablokowany

Wróć do „Auta sprzedane /kasacja”