no niestety nieubłaganie z każdym kilometrem zbliżają się do wartości granicznych.
Według Vag-com'a wartości dla grupy 013 są takie same i powinny wahać się w graniach -2.8 d +2.8 mg/suw
Grupa 023 z kolei ma zakres tolerancji: -100.0...+100.0 ms przy czy m na forach ludzie piszę, iż od +/-60ms zaczynają się problemy.
Ponadto rośnie średnie spalanie z 4.3l/100km (z 2 lata temu przy przebiegu 210tyś km) do 5.5 l/100 teraz. Wzrost średniego spalania jest związany zapewne również z filtrem DPF który ma poziom popiołu 59gram (vag-com podaje max. 50gram). wypalanie włącza się co około 400-600km w zależności od jazdy (miasto/trasa). Przed wymianą filtra DPF (a przymierzam się do tego) chyba warto było by sprawdzić pompki by nie "lały" i ne było nadprogramowej produkcji popiołu, która drastycznie skraca żywotność filtrów DPF. Turbina pompuje jak trzeba, w dolocie sucho i czysto. Zawór EGR sprawny.
dlatego tez czy polecacie warsztaty / serwis gdzie można za wczas sprawdzić i zregenerować (póki jest jeszcze co) pompo-wtryskiwacze w okolicach Lublina Chełma.
Pan L. Rydel z Hrubieszowa niestety ma awarie sprzętu i w najbliższych miesiącach nie pomoże.
DIESEL SERVICE WŁOCH w Lubartowie - o niem słyszałem dużo dobrego
Woliński centrum W lublinie - słyszałem mieszane opinie.
znacie/polecacie coś innego?
a tka na marginesie to plik z opisami do bloków dla silnika 1.4l TDI @ 80 HP - BMS/BWB znajdziecie tu: -->
http://vwts.ru/forum_txt/index.php/t11179-550.html
pozdrawiam
Wojtek Z.