GTI Spalanie oleju 1L/1000km

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

G
GND
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2017, 20:56
Lokalizacja: Trójmiasto

GTI Spalanie oleju 1L/1000km

Post autor: GND »

Witam ;)
Vw polo 6n2 GTI
Przebieg 218000tys.
Problem nastepujacy. Silnik spala 1L oleju na 1000 kilometrow. Brak wycieków nie kopci jezdzi bd dobrze
Awatar użytkownika
BraHOL 12
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 736
Rejestracja: 22 sty 2012, 9:46
Lokalizacja: RJA

Post autor: BraHOL 12 »

Witam
Trzeba zrobić zmierzyć ciśnienie na cylindrach to podstawa i zrobić próbę olejowa.(więcej wujek google)
Będziesz wiedział co jest nie tak, pierścienie czy głowica itp.
Mój 1.6 16v nie bierze oleju ani grama a słyszałem że lubi olej. Jazda spokojna do pracy nie wiele km w rok  raz w roku większa trasa na zlot i autostrada.
Diagnozował bym ten silnik bo jak coś kupisz to loteria te autka nie miały łatwo.
Sunshine Live Electronic Music Radio
i\'ll always remember
G
GND
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2017, 20:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: GND »

Pojadę i zobaczymy co stwierdzi mechanik
Dzięki za odpowiedź
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Jak kolega wyżej próba olejowa powie Ci czy masz zużyte pierścienie i cylindry, jeszcze istotne jest na jakim oleju jeździsz bo syfny olej podnosi zużycie oleju. Jak na moje masz zapchane pierścienie olejowe i to prawdopodobnie na amen niestety.
Obrazek
G
GND
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2017, 20:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: GND »

Pierścienie do wymiany :-[
Czy warto reanimować ten silnik?
Ktoś z was robił remont takiego silnika?
Jakie koszty remontu?
Pozdr
Awatar użytkownika
Fox
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 271
Rejestracja: 13 cze 2009, 15:47

Post autor: Fox »

Co wyszło z próby olejowej? Mechanik mechanikowi nie równy często się nie znają. Koszta remontu raczej nie małe koło 3000-3500 tyś za przyzwoicie zrobioną kapitalkę. Wymiana samych pierścieni ok 1000zł jak się zacznie w głowicy dłubać to może i 1000zł dojść jak wszystkie zawory do wymiany będą.
Obrazek
G
GND
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 16 lis 2017, 20:56
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: GND »

Mechanik nr1 zapieczone pierscienie olejowe
Mechanik nr 2 pierścienie głowica
Mechanik nr 3 rozbiore silnik i wtedy mozna stwierdzić co mu jest.
Różne warsztaty. Nie wiem czy remontować czy wymienić na inny silnik.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

Nie dziw się bo bez rozebrania silnika przyczyny się nie znajdzie. Kupno innego może okazać się dobrym pomysłem ale trzeba brać też pod uwagę czy z nim jest wszystko OK. Aby znów nie mieć problemów.
Awatar użytkownika
Kllaudiiusz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 51
Rejestracja: 27 lut 2017, 22:56
Lokalizacja: Gniew

Post autor: Kllaudiiusz »

Przerabiałem temat całkiem nie dawno tylko że robiłem wszystko sam. Wymieniałem pierścienie, cały rozrząd, pompe wody, remont głowicy, sprzęgło, świece, kable. Co do kosztów:
regeneracja głowicy full pakiet 700 zł
Pierścienie 180 zł
Rozrząd z pompa nie całe 400 zł
Sprzęgło oryginalne LUK 180 zł
Kable bremi 140 zł
Świece NGK  20 zł sztuka
Doliczyć musisz uszczelkę pod głowice i silikon pod pokrywe zaworów i miske olejowa bo tam nie ma uszczelek. Jak coś chcesz się jeszcze dowiedzieć śmiało pisz chętnie pomoge
s
speed01
Newbie
Newbie
Posty: 9
Rejestracja: 24 sie 2016, 17:57
Lokalizacja: WISCONSIN

Post autor: speed01 »

Witam
Zmienić na olej #PMO
ODPOWIEDZ

Wróć do „6N / 6n2 / variant / classic”