[9N] czujnik biegu wstecznego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolo1994
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2018, 18:01

[9N] czujnik biegu wstecznego

Post autor: kolo1994 »

Mam pytanie  jak sie dostać do czujnika wstecznego? bo chciałbym się tam wpiąć światłami do jazdy dziennej ale jak patrze od strony akumulatora to 1500 kabli tam jest od dołu i innych pierdół ma ktoś zdjęcie tego czujnika (wiem że wygląda jak świeca bo widziałem na allegro go ) ale chciałbym zdjęcie gdzie zamontowany jest żebym nie przecłnał złego kabelka bo mi nie chodzi o demontaż tego czujnika tylko kable które do niego idą żeby się w nie wpiąć byłbym wdzięczny za zdjęcia lub coś

i odpowiedź typu: Musisz zdjąć osłonę od dołu i znajdziesz tak średnio mnie zadowala wolałbym coś bardziej konkretnego jakieś zdj z polo 9n

z góry dzieki
Ostatnio zmieniony 15 sie 2018, 14:36 przez kolo1994, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

kolo1994 pisze: wiem że wygląda jak świeca bo widziałem na allegro go )
No ze świecą to bym tego nie porównywał. Czujnik jest wkręcony w skrzynię biegów i raczej od góry go nie ujrzysz. Trzeba wjechać na kanał i obejrzeć od spodu. W moim Polo jest akurat z przodu patrząc od przodu auta.
k
kolo1994
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 15 lip 2018, 18:01

Post autor: kolo1994 »

No właśnie z kanałem jest problem musiałbym go lekko podnieść i wtedy ale od dołu zabudowany jest cały silnik w 9n od dołu jest montowany też? a idą kable od niego gdzieś w górę silnika? czy kable od tego czujnika idą do kabiny przez podłogę? bo mi jest głównie kabelek potrzebny od tego czujnika żeby go nadciąć i się w niego wpiąć czy bez zdejmowania tej zabudowy silnika od dołu nie dam rady się wpiąć kabelkiem od świateł do jazdy dziennej do kabla od tego czujnika? bo w sumie bez sensu byłoby odkręcanie osłony od dołu i wslizgiwanie sie pod samochód jak kable od tego czujnika gdzieś w silniku są

mam vw polo 9n 1.2 47kw 64 km jak coś
Awatar użytkownika
Jaco-
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 04 lis 2015, 20:30
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: Jaco- »

A napisz jak chcesz wykorzystać prąd z czujnika do świateł jazdy dziennej ? Nie można podłączyć się np do postojówki ?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

światła do jazdy dziennej powinny sie zapalić bez wyłącznika po uruchomieniu silnika tak stanowią przepisy a postojówki masz na wyłącznik  kolego Jaco
kolo1994 miernik lub żarówka do ręki i szukasz co dostaje napięcie po uruchomieniu silnika
a jeśli chodzi o instalacje elektryczną to nawet te same modele mają różnice w instalacji 
r
raf7
Początkujący
Początkujący
Posty: 140
Rejestracja: 14 lis 2008, 19:35
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: raf7 »

Czujnik od wstecznego masz wkręcony w skrzyni, jak wejdziesz pod spód to masz go praktycznie na wierzchu. Ja też wykorzystałem z stamtąd + 12V po zapłonie do świateł dziennych, idą tam 2 przewody w jednym jest właśnie plus. Przewody idą do góry w takim karbowanym peszlu i wchodzą do plastikowego korytka.
m
musu
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 03 sie 2014, 12:37

Post autor: musu »

To wszystko zależy, jaki ma silnik. U mnie 1.4 TDI (75KM).

Sam w maju tuż przed przeglądałem wymieniłem, czujnik świateł cofania. Pod domem, bez kanału, podnośnika.

Osobiście zabrałem się do tego:
➡ odłączyć i wyciągnąć akumulator
➡ odkręcić obudowę filtr powiedza(calosc)
➡odkręcić obudowę akumulatora
Od góry zobaczysz skrzynię biegów i w niej czujnik świateł cofania.
➡ Odepnij kostkę od czujnika
➡ wykręć stary czujnik, klucz 22
➡ wymień na nowy
Resztę montujesz w odwrotnej kolejności ☺
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”